Przejdź do treści

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens Jane Palash/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Loren Schauers, który stracił połowę ciała w wypadku, ma dość tych samych pytań. „Nie spytałbyś przypadkowej pary na ulicy, jak uprawia seks”
Anna Wiatrowska o obsesji polskich szkół na punkcie ubioru uczennic: „Wszystko w imię przyzwoitości i kultury 'nie kuszenia chłopców’”
„Powiedział, że według jego mamy Alba jest chora i brzydka”. Oburzony ojciec trzylatki ma nam coś ważnego do przekazania
„Żałoba po relacji, której nigdy nie było, może przynieść cierpienie, ale też wolność” – pisze psycholożka Sara Tylka o nieudanej więzi z mamą
„Jak strasznie dużo wymagamy od naszych (i cudzych) ciał, które noszą, rodzą, karmią, nie dosypiają…”. Anna Czartoryska-Niemczycka zwróciła się do mam z ważnym apelem

Joga, pilates, crossfit, aerobik, HIIT- miliony filmów w sieci z profesjonalistami i amatorami. Jeśli się przyłożymy i będziemy je systematycznie wykonywać, ćwiczenia na pewno przyniosą pożądany efekt. Jest jednak jeszcze jeden sposób na aktywność fizyczną, o której często zapominamy. Pływanie – to jest to!

Hop do wody

Jeszcze do niedawna, podczas przymusowej kwarantanny, byłyśmy skazane na ćwiczenia we własnych czterech kątach. Rozbudziło to naszą świadomość potrzeby dbania o kondycję fizyczną, bez której nasza odporność i sprawność są nadwątlone. Obecnie możemy stosunkowo swobodnie korzystać z hal sportowych, boisk i siłowni oraz basenów. Ciepłe dni nie ograniczają nas już do zamkniętych przestrzeni, śmiało możemy udać się nad morze lub jezioro. Jest parę ważnych argumentów, które przemawiają za ruchem w wodzie.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
młoda kobieta na basenie

Trening na mokro

Pływanie jest czynnością, która mobilizuje wszystkie części naszego ciała. Działa doskonale zarówno jako trening cardio i trening siłowy. Poprzez specyfikę środowiska, w którym się ruszamy, nie ma właściwie przeciwwskazań ze względu na wiek czy kondycje naszych stawów lub kości. Woda i jej opór sprawiają, że wszelkie przeciążenia, które zazwyczaj pojawiają się w treningach „na sucho”, tutaj są zniwelowane.

Pływanie dodatkowo wpływa korzystnie na nasz układ krążenia. Potwierdza to doświadczony trener pływania Kris Gagne: „Jest to jeden z najlepszych treningów sercowo-naczyniowych, jakie można wykonywać w każdy w każdym wieku”. Dodatkowo ekspert podkreśla: „Pływanie jest szczególnym treningiem aerobowym, który pomaga wzmocnić mięsień sercowy. Woda, która utrzymuje w 90 proc. nasze ciało, wpłynie również pozytywnie na stawy”. Dlatego jest to najlepszy wybór dla tych osób, które nie mogą podejmować wysiłku fizycznego ze względu na dawne kontuzje, problemy ze stawami czy kręgosłupem.

Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie /fot. shutterstock

W wodzie bez zbędnych kilogramów

Poza wyżej wymienionymi, prozdrowotnymi zaletami pływania, jest jeszcze jedna dość istotna – to znakomity sposób na odchudzanie. Na podstawie badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Harvarda, oszacowano, że osoba ważąca około 56 kg spala podczas pływania przez 30 minut od 240 kalorii. Naukowcy wyliczyli, że – w zależności od stylu pływania – wartości te wynoszą: dla stylu grzbietowego – 240 kcal, stylu klasycznego – 300 kcal i stylu dowolnego lub motylka – 330 kcal.

Jeśli myślisz o odchudzaniu i dodatkowo lubisz pływać, postaraj się pływać co najmniej 30 minut, trzy razy w tygodniu. Trener Gagne radzi, by początkujący wybrali styl klasyczny, czyli tak zwaną żabkę. Dla niezaawansowanych jest najbardziej odpowiedni i korzystny, jeśli zależy nam na spalaniu tkanki tłuszczowej.

Cztery tygodnie regularnych treningów powinny przynieść wymierne efekty. Po tym czasie, jeśli złapiesz bakcyla, weź pod uwagę wydłużenie czasu treningu i w miarę możliwości ich częstotliwości. To da możliwości pozbycia się jeszcze paru kilogramów. Jeśli czujesz się już wystarczająco swobodnie w wodzie i zależy ci, by trening był bardziej intensywny, zwiększ opór w wodzie. Możesz to zrobić dodając płetwy czy opaski, które w pewien sposób wymuszą pracę innych mięśni lub zintensyfikują ją.

Nie zapominaj jednak, że sam trening w wodzie nie zdziała cudów, gdy nie będziesz przestrzegać zdrowej, zrównoważonej diety. Jeśli twój jadłospis będzie wyważony i pełen składników odżywczych i witamin, zapewni ci to dodatkowo sporo energii na kolejną sesję w wodzie.

 

Źródło: medicaldaily

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia fizyczne mogą wzmocnić efektywność szczepienia. Najnowsze badania naukowców

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

kobieta ćwiczy

„Nie traktuj odchudzania jako jedynego słusznego wyboru w drodze do zmiany nawyków. Popatrz na swoje ciało jak na maszynę, która potrzebuje paliwa” – apeluje Marta Stoberska

Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie /fot. shutterstock

Pływasz i pływasz, ale nie widzisz postępów? Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

„Jeszcze przed operacją 3 razy udało mi się schudnąć po 40 kg. Ale dopiero po zmniejszeniu żołądka moje życie stało się normalne” – mówi Agnieszka Jeske-Kaczanowska

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Julita Kordońska: ciałopozytywność to proces, który w pandemii wychodzi nam beznadziejnie [WIDEO]

Julita Kordońska: ciałopozytywność to proces, który teraz wychodzi nam beznadziejnie. To efekt pandemii [WIDEO]

Dominika Kojro i Karolina Kucharczyk /fot. Przemek Grela

Dziecko jogi i pilatesu nazywa się yogilates. Wzmacnia mięśnie głębokie brzucha, uelastycznia ciało i wycisza umysł

Katarzyna Kępka: Dopóki chciałam schudnąć 5 kg i dlatego ćwiczyłam, to nie było efektów

Katarzyna Kępka: Dopóki chciałam schudnąć 5 kg i dlatego ćwiczyłam, to nie było efektów

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×