Przejdź do treści

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens Jane Palash/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ginekologowi warto mówić o tym, że podczas seksu cię boli, że nie masz ochoty na czułości albo, że w ostatnim czasie spałaś z kilkoma facetami
Dziewczyna stojąca na ulicy
„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym
„Polski ład” ogłoszony. Co nowego w ramach działań w zakresie ochrony zdrowia?
joga yoga
Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!
Nie wypada? A właśnie że wypada!

Joga, pilates, crossfit, aerobik, HIIT- miliony filmów w sieci z profesjonalistami i amatorami. Jeśli się przyłożymy i będziemy je systematycznie wykonywać, ćwiczenia na pewno przyniosą pożądany efekt. Jest jednak jeszcze jeden sposób na aktywność fizyczną, o której często zapominamy. Pływanie – to jest to!

Hop do wody

Jeszcze do niedawna, podczas przymusowej kwarantanny, byłyśmy skazane na ćwiczenia we własnych czterech kątach. Rozbudziło to naszą świadomość potrzeby dbania o kondycję fizyczną, bez której nasza odporność i sprawność są nadwątlone. Obecnie możemy stosunkowo swobodnie korzystać z hal sportowych, boisk i siłowni oraz basenów. Ciepłe dni nie ograniczają nas już do zamkniętych przestrzeni, śmiało możemy udać się nad morze lub jezioro. Jest parę ważnych argumentów, które przemawiają za ruchem w wodzie.

młoda kobieta na basenie

Trening na mokro

Pływanie jest czynnością, która mobilizuje wszystkie części naszego ciała. Działa doskonale zarówno jako trening cardio i trening siłowy. Poprzez specyfikę środowiska, w którym się ruszamy, nie ma właściwie przeciwwskazań ze względu na wiek czy kondycje naszych stawów lub kości. Woda i jej opór sprawiają, że wszelkie przeciążenia, które zazwyczaj pojawiają się w treningach „na sucho”, tutaj są zniwelowane.

Pływanie dodatkowo wpływa korzystnie na nasz układ krążenia. Potwierdza to doświadczony trener pływania Kris Gagne: „Jest to jeden z najlepszych treningów sercowo-naczyniowych, jakie można wykonywać w każdy w każdym wieku”. Dodatkowo ekspert podkreśla: „Pływanie jest szczególnym treningiem aerobowym, który pomaga wzmocnić mięsień sercowy. Woda, która utrzymuje w 90 proc. nasze ciało, wpłynie również pozytywnie na stawy”. Dlatego jest to najlepszy wybór dla tych osób, które nie mogą podejmować wysiłku fizycznego ze względu na dawne kontuzje, problemy ze stawami czy kręgosłupem.

Najczęstsze błędy w nauce pływania

W wodzie bez zbędnych kilogramów

Poza wyżej wymienionymi, prozdrowotnymi zaletami pływania, jest jeszcze jedna dość istotna – to znakomity sposób na odchudzanie. Na podstawie badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Harvarda, oszacowano, że osoba ważąca około 56 kg spala podczas pływania przez 30 minut od 240 kalorii. Naukowcy wyliczyli, że – w zależności od stylu pływania – wartości te wynoszą: dla stylu grzbietowego – 240 kcal, stylu klasycznego – 300 kcal i stylu dowolnego lub motylka – 330 kcal.

Jeśli myślisz o odchudzaniu i dodatkowo lubisz pływać, postaraj się pływać co najmniej 30 minut, trzy razy w tygodniu. Trener Gagne radzi, by początkujący wybrali styl klasyczny, czyli tak zwaną żabkę. Dla niezaawansowanych jest najbardziej odpowiedni i korzystny, jeśli zależy nam na spalaniu tkanki tłuszczowej.

Cztery tygodnie regularnych treningów powinny przynieść wymierne efekty. Po tym czasie, jeśli złapiesz bakcyla, weź pod uwagę wydłużenie czasu treningu i w miarę możliwości ich częstotliwości. To da możliwości pozbycia się jeszcze paru kilogramów. Jeśli czujesz się już wystarczająco swobodnie w wodzie i zależy ci, by trening był bardziej intensywny, zwiększ opór w wodzie. Możesz to zrobić dodając płetwy czy opaski, które w pewien sposób wymuszą pracę innych mięśni lub zintensyfikują ją.

Nie zapominaj jednak, że sam trening w wodzie nie zdziała cudów, gdy nie będziesz przestrzegać zdrowej, zrównoważonej diety. Jeśli twój jadłospis będzie wyważony i pełen składników odżywczych i witamin, zapewni ci to dodatkowo sporo energii na kolejną sesję w wodzie.

 

Źródło: medicaldaily

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Seks was nie odchudzi. I bardzo dobrze!

Ewa Kasprzyk / Archiwum prywatne

Ewa Kasprzyk: Uwielbiam słodkie lenistwo i nicnierobienie, ale w międzyczasie skoczę sobie ze spadochronem lub pójdę pomorsować

odchudzanie nie jest tanie

Ile kosztuje utrata jednego kilograma ciała? Fizjoterapeutka wyliczyła

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?