Przejdź do treści

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

młoda kobieta na basenie
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
W tym roku literacki Nobel należy do kobiety. Otrzymała go Annie Ernaux, francuska pisarka
Gwiazdy ścięły włosy. To ich gest solidarności z Irankami po śmierci Mashy Amini
Velma ze „Scooby Doo” zakochana w dziewczynie. „Ten gatunek coraz bardziej odzwierciedla różnorodność prawdziwego świata”
Barbie trafiła na orbitę. Astronautka zachęca w ten sposób dziewczynki do kariery w naukach ścisłych
Pary jednopłciowe będą mogły wziąć ślub oraz adoptować dzieci. Słowenia zmienia prawo

W świecie sportu trendy zmieniają się równie często jak w świecie mody. Istnieje jednak kilka dyscyplin, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Należy do nich między innymi pływanie. Biorąc pod uwagę ilość zalet, jaka płynie z uprawiania tego sportu, trudno się temu dziwić.

Pływanie należy do jednych z najpopularniejszych dyscyplin kardio. Plusów z jej uprawiania jest naprawdę dużo. Wybraliśmy jednak dla was te, które naszym zdaniem są najważniejsze, a wam pomogą się odrobinę zmotywować. Być może to właśnie pływanie okaże się dla was strzałem w dziesiątkę!

7 zalet płynących z pływania

1. Podczas pływania pracują właściwie wszystkie główne partie mięśniowe – ramion, nóg, brzucha i klatki piersiowej. Podnosi się także puls, nie nadwyrężając organizmu.

2. Jest odpowiednią aktywnością fizyczną dla osób w każdym wieku oraz o różnym poziomie zaawansowania. Pozwala trenować we własnym tempie, a większość basenów ma wydzielone strefy dla początkujących.

3. Pływanie to doskonały sport dla osób z różnego rodzaju schorzeniami czy urazami (na przykład stawów lub kręgosłupa), które nie mogą trenować zbyt intensywnie i muszą uważać, by nie pogorszyć stanu swojego zdrowia.

kobieta podczas joggingu

4. Jest ono bezpieczną i polecaną aktywnością dla kobiet w ciąży. Dodatkowy ciężar, jaki niesie za sobą brzuszek, może powodować bóle kręgosłupa czy mięśni. W wodzie jest on nieodczuwalny, co powala cieszyć się aktywnością fizyczną, usprawniając działanie układu krwionośnego.

5. Lepszy sen – naukowo udowodniono, iż pływanie korzystnie wpływa na jakość snu, także u osób z zaburzeniami na tym tle.

6. Jak każda aktywność fizyczna, pływanie także powoduje wyrzut endorfin, co przekłada się na dobry nastrój. Pływanie wyjątkowo dobrze pomaga się także rozluźnić i zrelaksować.

7. Istotną zaletą pływania jest także ogólna dostępność basenów oraz stosunkowo niedrogi koszt wejścia czy karnetu. Baseny możemy znaleźć praktycznie na każdym osiedlu, a z wielu z nich można korzystać mając karnety proponowane przez pracodawców.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dziewczyna pływa w basenie

Kontuzja, stres, ból pleców, słaba wydolność oddechowa? Jest na to jedna odpowiedź – basen

Styl motylkowy – technika, korzyści, ćwiczenia pomocnicze

Kobieta pływa w basenie ogrodowym

10-latek uratował tonącą matkę, która w basenie dostała ataku padaczki. Wideo mrozi krew w żyłach i wzrusza do łez

Dziewczyna kąpie się z morzu

Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?

Utonięcie - jedna z najczęstszych przyczyn zgonów / istock

WOPR ma plan, by dziś nikt nie utonął. 25 lipca obchodzimy Światowy Dzień Zapobiegania Utonięciom

Kobieta na plaży

Kurort wprowadza kary za sikanie do morza. Mandaty wyższe niż koszt wakacji!

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się na pływanie

Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie /fot. shutterstock

Pływasz i pływasz, ale nie widzisz postępów? Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Rebecca Meyers rezygnuje z igrzysk w Tokio. "Tego już wystarczy"

Mistrzyni paraolimpijska rezygnuje z igrzysk. „Dlaczego w 2021 r., jako niepełnosprawna osoba, muszę walczyć o swoje prawa?”

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Hydrofobia czy tylko strach? Jak oswoić się z wodą i nauczyć pływać, pytamy instruktorkę i psychologa

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Ile trzeba odczekać po jedzeniu, aby iść pływać? I czy to naprawdę konieczne?

Kobieta pływa w basenie sportowym

6 czerwca na nowych zasadach zostaną otwarte baseny i sauny. Jak będzie wyglądała wizyta w tych miejscach?

www.istockphoto.com

Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares

koebita nurkuje w basenie

Zanim wskoczysz do wody, sprawdź jak się zabezpieczyć. Jak dbać o higienę na basenie, żeby nie złapać infekcji?

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon

Jedzenie przed pływaniem – co i kiedy jeść?

Jedzenie przed pływaniem – co i kiedy jeść?

"Twierdzenia, że miałem seksomnię, zrujnowały moją sprawę o gwałt" - podkreśla Jade McCrossen-Nethercott

„Twierdzenia, że miałam seksomnię, zrujnowały moją sprawę o gwałt” – podkreśla Jade McCrossen-Nethercott

Ołena Zełenska: "Każda matka w Ukrainie potrzebuje teraz broni"

„Każda matka w Ukrainie potrzebuje teraz broni” – podkreśliła Ołena Zełenska podczas wizyty w Polsce

Zjawisko binge drinkingu coraz bardziej widoczne w Polsce. Najnowsze wyniki badań pokazują, jak pandemia zmieniła nasze nawyki w spożywaniu alkoholu

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×