Przejdź do treści

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

młoda kobieta na basenie
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nudesy to nie wstyd
„Sama sobie winna”, bo wysyłała nagie zdjęcia? Sara Tylka: Wciąż żyjemy w kulturze gwałtu. Odpowiedzialność składa się na barki poszkodowanej
Restauracja ONA
Pierwszy raz w historii wegańska restauracja otrzymała gwiazdkę Michelin!
Kobiety z deskami surfingowymi na plaży
Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19
Dominika Cibulkova
Tenisistka zaszczepiła się poza kolejnością. By „odpracować” swój błąd, zgłosiła się do pomocy jako wolontariuszka
Dlaczego lepiej używać szklanej butelki dla dzieci zamiast plastikowej? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Panek
Dlaczego lepiej używać szklanej butelki dla dzieci zamiast plastikowej? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Panek

W świecie sportu trendy zmieniają się równie często jak w świecie mody. Istnieje jednak kilka dyscyplin, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Należy do nich między innymi pływanie. Biorąc pod uwagę ilość zalet, jaka płynie z uprawiania tego sportu, trudno się temu dziwić.

Pływanie należy do jednych z najpopularniejszych dyscyplin kardio. Plusów z jej uprawiania jest naprawdę dużo. Wybraliśmy jednak dla was te, które naszym zdaniem są najważniejsze, a wam pomogą się odrobinę zmotywować. Być może to właśnie pływanie okaże się dla was strzałem w dziesiątkę!

7 zalet płynących z pływania

1. Podczas pływania pracują właściwie wszystkie główne partie mięśniowe – ramion, nóg, brzucha i klatki piersiowej. Podnosi się także puls, nie nadwyrężając organizmu.

2. Jest odpowiednią aktywnością fizyczną dla osób w każdym wieku oraz o różnym poziomie zaawansowania. Pozwala trenować we własnym tempie, a większość basenów ma wydzielone strefy dla początkujących.

3. Pływanie to doskonały sport dla osób z różnego rodzaju schorzeniami czy urazami (na przykład stawów lub kręgosłupa), które nie mogą trenować zbyt intensywnie i muszą uważać, by nie pogorszyć stanu swojego zdrowia.

kobieta podczas joggingu

4. Jest ono bezpieczną i polecaną aktywnością dla kobiet w ciąży. Dodatkowy ciężar, jaki niesie za sobą brzuszek, może powodować bóle kręgosłupa czy mięśni. W wodzie jest on nieodczuwalny, co powala cieszyć się aktywnością fizyczną, usprawniając działanie układu krwionośnego.

5. Lepszy sen – naukowo udowodniono, iż pływanie korzystnie wpływa na jakość snu, także u osób z zaburzeniami na tym tle.

6. Jak każda aktywność fizyczna, pływanie także powoduje wyrzut endorfin, co przekłada się na dobry nastrój. Pływanie wyjątkowo dobrze pomaga się także rozluźnić i zrelaksować.

7. Istotną zaletą pływania jest także ogólna dostępność basenów oraz stosunkowo niedrogi koszt wejścia czy karnetu. Baseny możemy znaleźć praktycznie na każdym osiedlu, a z wielu z nich można korzystać mając karnety proponowane przez pracodawców.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

dziewczyna nad morzem, sinice

Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?

Hydrofobia czy tylko strach? Jak oswoić się z wodą i nauczyć pływać, pytamy instruktorkę i psychologa

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Ile trzeba odczekać po jedzeniu, aby iść pływać? I czy to naprawdę konieczne?

Kobieta pływa w basenie sportowym

6 czerwca na nowych zasadach zostaną otwarte baseny i sauny. Jak będzie wyglądała wizyta w tych miejscach?

www.istockphoto.com

Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Dziewczyna pływa w basenie

„Uruchamiane są partie, które na co dzień pracują w zupełnie inny sposób”. O korzyściach wynikających z pływania opowiada pływak Wojtek Mazurkiewicz

Najczęstsze błędy w nauce pływania

Pływasz i pływasz, ale nie widzisz postępów? Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie

koebita nurkuje w basenie

Zanim wskoczysz do wody, sprawdź jak się zabezpieczyć. Jak dbać o higienę na basenie, żeby nie złapać infekcji?

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon

Artur Rojek. Biegam, bo nie pływam

Artur Rojek – „Biegam, bo nie pływam”

Jedzenie przed pływaniem – co i kiedy jeść?

Jedzenie przed pływaniem – co i kiedy jeść?

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

Kim Cattrall: Bezsenność? To jakby trzytonowy goryl siedział mi na piersi

Julia Kramek

Minął 13. miesiąc, od kiedy Julia nie opuściła domu. „Nie chcę ryzykować życiem”

Matka z córką rzucają confetti

Nie namawiaj córki do bycia bardziej śmiałą. „Próba zmieniania temperamentu na siłę może być szkodliwa”

męska grypa

„Męska grypa” to nie wymysł. Winny jest prawdopodobnie testosteron

szczepienie przeciw koronawirusowi

Coraz więcej Polaków chce się zaszczepić przeciwko COVID-19 – wskazuje najnowszy sondaż

Mikołaj Foks

Jak wychować pewne siebie dziewczynki? Radzi Mikołaj Foks [WIDEO]

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

„Nie ma czegoś takiego jak orientacja (seksualna)”. Wypowiedź Kai Godek Biologiczną Bzdurą 2020 roku

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą