L’Oreal wycofuje słowa „wybielający”, „biały” i „jasny” z opisów swoich produktów. To skutek ostatnich historii związanych z problemem rasizmu
L’Oreal, światowy koncern kosmetyczny, wycofuje z opakowań swoich produktów słowa „biały”, „wybielający” i „jasny”. Chodzi o wszystkie kosmetyki do pielęgnacji skóry – przekazała w oświadczeniu marka. To następstwo coraz głośniejszego problemu rasizmu po śmierci czarnoskórego George’a Floyda tragicznie zmarłego w wyniku interwencji policji.
Zmiany w L’Oreal
W sobotę na stronie koncernu kosmetycznego L’Oreal pojawiła się informacja o tym, że marka wycofuje z opisów produktów przeznaczonych do skóry słowa takie, jak „biały”, wybielający” czy „jasny”. Nie zostało jednak powiedziane kiedy (i czy w ogóle) opakowania te zostaną wycofane ze sprzedaży.
Według agencji Reuters, taki komunikat już w piątek przekazała rzeczniczka francuskiej marki.
Decyzję o zmianach w L’Oreal podjęto niedługo po tym jak inny popularny koncern kosmetyczny – spółka Univeler – poinformowała o zmianie nazwy kremu rozjaśniającego „Fair&Lovely”. W związku z problemem rasizmu firma nie będzie używać już słowa „fair”, czyli „jasny”.
To nie koniec zmian związanych z problemem rasizmu. Inna kosmetyczna marka – Johnson & Johnson – poinformowała swoich klientów, że kończy sprzedaż kremów rozjaśniających przeznaczonych dla Azji i Bliskiego Wschodu.
Przypomnijmy – problem rasizmu stał się głośny po tygodniach protestów związanych ze śmiercią George’a Floyda. 46-letni Afroamerykanin zmarł w wyniku brutalnej interwencji policji w Minneapolis.
W związku z tym L’Oreal już na początku czerwca oświadczył, że solidaryzuje się ze społecznością afroamerykańską i przeciw wszelkim niesprawiedliwościom.
Polecamy
W jakim czasie trzeba zużyć kosmetyk, zanim stanie się siedliskiem bakterii?
Tom Daley, mistrz świata w skokach do wody, został pierwszym męskim ambasadorem Rimmel
Ołowiany pocałunek, czyli szminka z dodatkami
Lizzo zrezygnowała z dezodorantu. „Pachnę znacznie lepiej”
się ten artykuł?