„Daj to swojej kobiecie”. Napis na metce męskich spodni wywołał oburzenie we Włoszech

Wkładając spodnie do pralki, Giacomo Cucini zauważył nietypową instrukcję prania: na metce przeczytał napis „Daj to swojej kobiecie”. „Ironiczny żart” zbulwersował Włochów, a fala oburzenia rozlewa się na kolejne kraje. Producent spodni przeprasza.
„Przekaz seksistowski i wsteczny”
„Chcę mieć nadzieję, że to próbka humoru, ale moim zdaniem to jest przekaz seksistowski i wsteczny. To kolejne wyobrażenie kobiety, która siedzi w domu i wszystko w nim robi, gotowa uprać spodnie swojemu mężczyźnie, bo on nie może ich uprać sam”.
Tymi słowami Giacomo Cucini, burmistrz Certaldo (koło Florencji we Włoszech), podsumował średnio udany pomysł pewnej firmy z Bolonii, która postanowiła umieścić na zaprojektowanych i stworzonych przez siebie ubraniach „żartobliwą” metkę. Wkładając spodnie do pralki, zauważył, że instrukcji prania towarzyszą słowa „Daj to swojej kobiecie”.
Cuccini opublikował zdjęcie metki spodni na Facebooku, a w komentarzu zaznaczył, że żałuje, że je kupił.
„Uważam to za obrzydliwe” – oświadczył.
„Ironiczna zabawa, która okazała się w złym guście”
Post burmistrza sprowokował mnóstwo komentarzy i rozlał się falą oburzenia po całym kraju. Zareagowały też stowarzyszenia kobiet. Demokratki z Toskanii wystosowały pismo do producenta spodni, firmy z Bolonii, w której zganiły tego typu działania.
W odpowiedzi, cytowanej przez włoskie media, firma podkreśliła, że jej celem była „ironiczna zabawa, która okazała się w złym guście”.
„Zrozumieliśmy nasz błąd i przepraszamy” – dodał skruszony producent, zapewniając że z następnej kolekcji metka zostanie usunięta.

Facebook / Giacomo Cucini
Stavo facendo una lavatrice e per la prima volta dovevo lavare un nuovo paio di pantaloni, ho guardato l’etichetta e ……
Opublikowany przez Giacomo Cucini Sindaco di Certaldo Niedziela, 27 grudnia 2020
Zobacz także

„Przykro, że jedyne co zapamiętał z mojego występu, to rozmiar mojego biustu”. Seksizm podczas miejskich eliminacji do 64. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego

„Chłopcy tak mają”. Zobacz reklamę marki Gillette, która zbulwersowała wielu mężczyzn

„Miejsce kobiety jest w domu”. Udana kampania czy żenująca gra na stereotypach?
Polecamy

Renée Zellweger: „Nie byłam zdrowa. Nie dbałam o siebie. Byłam ostatnią rzeczą na mojej liście priorytetów”

Jaka jest emerytura Polek? Mizerna, a będzie jeszcze gorzej. ZUS podał wyliczenia

Tradwife nie „siedzi w domu”, ona „realizuje wizję”. Nowy-stary trend klasy średniej

Jennifer Aniston: „Nie musisz mieć męża ani dzieci, by czuć się kompletna”
się ten artykuł?