„Daj to swojej kobiecie”. Napis na metce męskich spodni wywołał oburzenie we Włoszech
Wkładając spodnie do pralki, Giacomo Cucini zauważył nietypową instrukcję prania: na metce przeczytał napis „Daj to swojej kobiecie”. „Ironiczny żart” zbulwersował Włochów, a fala oburzenia rozlewa się na kolejne kraje. Producent spodni przeprasza.
„Przekaz seksistowski i wsteczny”
„Chcę mieć nadzieję, że to próbka humoru, ale moim zdaniem to jest przekaz seksistowski i wsteczny. To kolejne wyobrażenie kobiety, która siedzi w domu i wszystko w nim robi, gotowa uprać spodnie swojemu mężczyźnie, bo on nie może ich uprać sam”.
Tymi słowami Giacomo Cucini, burmistrz Certaldo (koło Florencji we Włoszech), podsumował średnio udany pomysł pewnej firmy z Bolonii, która postanowiła umieścić na zaprojektowanych i stworzonych przez siebie ubraniach „żartobliwą” metkę. Wkładając spodnie do pralki, zauważył, że instrukcji prania towarzyszą słowa „Daj to swojej kobiecie”.
Cuccini opublikował zdjęcie metki spodni na Facebooku, a w komentarzu zaznaczył, że żałuje, że je kupił.
„Uważam to za obrzydliwe” – oświadczył.
„Ironiczna zabawa, która okazała się w złym guście”
Post burmistrza sprowokował mnóstwo komentarzy i rozlał się falą oburzenia po całym kraju. Zareagowały też stowarzyszenia kobiet. Demokratki z Toskanii wystosowały pismo do producenta spodni, firmy z Bolonii, w której zganiły tego typu działania.
W odpowiedzi, cytowanej przez włoskie media, firma podkreśliła, że jej celem była „ironiczna zabawa, która okazała się w złym guście”.
„Zrozumieliśmy nasz błąd i przepraszamy” – dodał skruszony producent, zapewniając że z następnej kolekcji metka zostanie usunięta.
Stavo facendo una lavatrice e per la prima volta dovevo lavare un nuovo paio di pantaloni, ho guardato l’etichetta e ……
Opublikowany przez Giacomo Cucini Sindaco di Certaldo Niedziela, 27 grudnia 2020
Zobacz także
„Przykro, że jedyne co zapamiętał z mojego występu, to rozmiar mojego biustu”. Seksizm podczas miejskich eliminacji do 64. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego
„Chłopcy tak mają”. Zobacz reklamę marki Gillette, która zbulwersowała wielu mężczyzn
„Miejsce kobiety jest w domu”. Udana kampania czy żenująca gra na stereotypach?
Polecamy
Elizabeth Gilbert: „Kobiety, które nie mają dzieci i męża, żyją dłużej niż mężatki z dziećmi. Mają więcej pieniędzy, są zdrowsze”
Taylor Swift ogłosiła, kogo popiera w wyborach prezydenckich. Swoje oświadczenie podpisała: „bezdzietna kociara”
Katarzyna Zillmann: „Odbiera się nam prawa, ale nie zmniejsza zakresu obowiązków, płacimy te same podatki, często nawet wyższe”
O niej mówią „Kamala”, o nim „Trump”. Dlaczego tak się dzieje? Wyjaśnia Martyna F. Zachorska
się ten artykuł?