Przejdź do treści

Rób przysiady – efekty to zgrabna pupa i smukłe uda

Kobieta ćwiczy przysiady
Efekty przysiadów/Kasia Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

Dlaczego warto wykonywać przysiady? Efekty tych ćwiczeń zauważalne są bardzo szybko. Uda stają się smuklejsze, a pośladki – bardziej jędrne. Robisz przysiady? Jeśli twoja odpowiedź brzmi: – Tak, robię czasem przysiady, ale nie pomagają, czytaj dalej. Czasami sukces kryje się w prostocie. Ile robić przysiadów, żeby były efekty? 100 przysiadów dziennie. Tak, właśnie 100. Nie mniej!

Ćwicz prawidłowo przysiady – efekty cię zaskoczą

Najlepsze ćwiczenia na pośladki są wymagające: by plan „piękna pupa” wypalił, trzeba je wykonywać poprawnie i wystarczająco głęboko, żeby mięśnie zapracowały jak trzeba.

Gdy wykonujesz ćwiczenia na pośladki w formie przysiadów, liczy się technika. Oto ona:

  • proste plecy, nogi ustawione na szerokość bioder lub barków, w zależności od mobilności w stawach;
  • przysiad wykonujesz do momentu, w którym między łydką a udem pojawi się (mniej więcej) kąt prosty (ale to tylko jedna z możliwych wersji przysiadu);
  • schodząc do dołu, pilnujesz, by ściągnąć łopatki oraz by kolana były ustawione na równi ze stopami, kolano w przysiadzie nie powinno przekraczać linii palców u stóp (choć i tu w zależności od długości goleni zdarzają się wyjątki);
  • zaczynasz od cofania bioder (pomocne na początku może okazać się krzesło ustawione za tobą);
  • kiedy jesteś w górze, mocno napinasz pośladki, wypychając miednicę odrobinę do przodu.

Jeśli masz problemy z kręgosłupem i właściwą postawą, ćwiczenia na pośladki wykonuj pod ścianą z piłką  pod plecami.

cwiczenia na posladki

Przysiady to świetne ćwiczenia na pośladki. Zdjęcie: Kasia Milewska

Rodzaje przysiadów – na jakie mięśnie działają przysiady?

Przysiady to doskonałe ćwiczenia na zgrabną pupę i uda. Poza omówionymi wcześniej klasycznymi przysiadami, wykonywać można rozmaite warianty przysiadów. Efekty po przysiadach mogą się różnić, co zależy od tego, na jakie mięśnie działają przysiady. Jeśli twoim celem jest zgrabna pupa, ćwiczenia, które powinny znaleźć się w twoim treningu to:

  • półprzysiad
  • przysiad sumo
  • przysiad bułgarski
  • przysiad pulsacyjny
  • przysiady ze sztangą
  • przysiad z wyskokiem
  • przysiad w wykroku

Co daje robienie przysiadów? Jeśli wykonujesz wszystkie przedstawione przysiady, efekty robienia przysiadów zauważalne są bardzo szybko w postaci zgrabnej pupy i smukłych ud. Mówiąc, że efekty pojawią się szybko, mam na myśli, że z dnia na dzień ciało będzie stawać się coraz bardziej ujędrnione i wymodelowane. Nie jest to jednak sposób na to, jak powiększyć pupę w tydzień i wymodelować ją w pożądany sposób. Potrzeba znacznie więcej czasu, aby uzyskać idealną, zgrabna pupę – nie zapominając oczywiście o odpowiedniej diecie.

Dlaczego przysiady to najlepsze ćwiczenia na zgrabną pupę?

Ćwiczenia na pośladki są różne, więc czemu akurat przysiady? Odpowiedź jest prosta: bo pupa i jej kształt to przede wszystkim mięśnie pośladkowe: mały, średni i najważniejszy – duży – który nadaje właściwy kształt. Nie bez znaczenia pozostają także mięsień dwugłowy uda, który znajduje się bezpośrednio pod pośladkiem, oraz mięsień czworogłowy uda. Przy przysiadach pracuje cała pupa, bo takie ćwiczenia na pośladki  angażują do pracy wszystkie te mięśnie. Wzmacnia je, modeluje i rzeźbi, dzięki czemu i nogi i pośladki zaczynają nabierać odpowiednich kształtów. Pupa po kilku tygodniach przestaje walczyć z grawitacją i zaczyna dumnie podnosić się tam, gdzie jej miejsce. Jestem fanką przysiadów z obciążeniem, ale uwierzcie mi, że 100 zwykłych przysiadów dziennie wystarczy, żebyście byli zadowoleni z rezultatów. Sprawdziłam, lepsze ćwiczenia na pośladki nie istnieją. Tylko błagam, regularnie!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

TBC – na czym polegają zajęcia?

TBC – na czym polegają zajęcia? Kto może ćwiczyć?

kobieta wykonuje ćwiczenie plank

Ćwiczenie deska – jak ćwiczyć, jakich błędów unikać

kobieta w ciąży wykonuje ćwiczenia

Ćwiczenia na jędrne uda w ciąży – jak je wykonywać?

Ćwiczenia rozciągające. Jak rozciągnąć kręgosłup?

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup, do szpagatu. Co daje rozciąganie?

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

kobieta wykonuje ćwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką na uda i pośladki – jak je wykonywać?

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?

Ćwiczenia w domu – jak wspomóc ciało bez wychodzenia na zewnątrz?

Ćwiczenia w domu – jak wspomóc ciało bez wychodzenia na zewnątrz?

Chcesz potrenować w domu, a brak ci pomysłów? Postaw na ćwiczenia, które są ci dobrze znane, a jednocześnie bardzo skuteczne

kobieta ćwiczy na macie

Jędrny tyłek – ćwiczenia. Od czego zacząć, jaką aktywność wybrać?

Kobieta robi przysiady z wyskokiem na schodach

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad z wyskokiem

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie

Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia