Przejdź do treści

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Zaskocz swoje mięśnie! Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Jeśli w treningu nadrzędne znaczenie ma dla was kształtowanie sylwetki, koniecznie postawcie na trening z obciążeniem i pamiętajcie, że aby ciało modelować, należy umieć je zaskakiwać.

 

Dlaczego nie widać efektów treningu?

Jeśli ćwiczycie już jakiś czas, ale efekty wciąż was nie zachwycają, a nawet nie zadowalają – jedno jest pewne – czas zmienić plan treningowy. Brak efektów może wynikać z wielu powodów: przewagi treningów aerobowych nad siłowymi lub niskiej intensywności treningów siłowych, na co z kolei mogą wpływać zbyt małe obciążenia czy mało intensywne reżimy treningowe.

Te dość popularne błędy prowadzą do zaadoptowania się włókien mięśniowych w kierunku, który niekoniecznie wcześniej zakładaliście.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Zaskocz swoje mięśnie

Czy myśleliście o tym, by popracować z obciążeniem w trybie interwałowym? To doskonały plan dostarczający nowych bodźców treningowych. Wykorzystuje się go m.in. w CrossFicie. To zaskakiwanie mięśni nie powoduje przystosowania organizmu do jednostajnej, długotrwałej pracy.

Dobra wiadomość jest też taka, że efekty na poziomie spalania tkanki tłuszczowej trwają długo po zakończeniu treningu. Jeśli ćwiczycie na niskiej intensywności, używając bezpiecznych „obciążeń”, rzędu 50-60 proc. ciężaru maksymalnego, ciało nie będzie szybko się zmieniało, być może nawet w pewnym momencie przestanie reagować na trening. Ono potrzebuje być zaskakiwane.

Warto więc wziąć się za sztangi i hantle i popracować z nimi dynamiczniej (tylko po warunkiem, że technika wykonywania ćwiczeń jest znana i poprawna). Szybsze ruchy z dużym obciążeniem to jeden z najlepszych sposobów szokowania mięśni. Po takim treningu nie zapomnijcie o odpowiedniej regeneracji.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Sylwetka skinny fat – jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? 

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Ćwicz do oporu! Czym są ćwiczenia oporowe i dlaczego powinni je wykonywać także seniorzy? 

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia z taśmami i jakie gumy wybrać, by wyrzeźbić sylwetkę? 

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Pistolet do masażu – czy zastąpi masażer do mięśni i roller? Jaki masażer gun wybrać?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą ci się przydać

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Irina Galay miała zdobyć ośmiotysięcznik. Zamiast tego poszła na wojnę

Zmęczona kobieta

9 sygnałów, że nie jesteś w formie. Sprawdź, czy nie powinnaś zatroszczyć się o swoją kondycję

Trening Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

×