Przejdź do treści

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. One pomogą się wyluzować Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Katarzyna Glinka: Jestem WWO
Katarzyna Glinka: Jestem WWO. Z tym po prostu trzeba nauczyć się żyć
Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
„Powiedział, że postawi mi szóstkę na koniec roku, jeśli dam mu buziaka”. Molestowanie w szkołach i na uczelniach to realny problem – podkreśla Martyna Kaczmarek
Skóra mężczyzn starzeje się wolniej niż u kobiet. Jak jeszcze będziesz się różnić od swojego faceta za 30 lat?
5 powodów, dla których czytamy o seksie

Nie ma nic lepszego na stres niż się porządnie zmęczyć fizycznie. Ruch w każdej postaci jest wskazany, ale są takie aktywności, które odstresowują szczególnie dobrze. Oto, co warto ćwiczyć, żeby wyluzować.

Interwały

Uwielbiam interwały! Lubię je bardziej niż kardio, bo choć momentami bywają cięższe, po treningu następuje natychmiastowy stan euforii. Doskonale poprawiają samopoczucie i redukują poziom stresu. Nie wiecie, jak wykonać taki trening w domu? Polecam na przykład tabatę. A najlepiej kilka! Koniecznie dołóżcie do nich ćwiczenie takie jak burpees! Nieraz o nim pisaliśmy. Każdy, kto je zna, nienawidzi go tak samo mocno jak kocha. Szybko sprawia, że serce ma ochotę wyskoczyć z klatki piersiowej. Ale to dobrze, bo dzięki temu moc serca rośnie, przy okazji pracują wszystkie mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową. Dzięki burpees kształtujecie wiele cech motorycznych jednocześnie: wytrzymałość, siłę, skoczność, szybkość, zwinność. Tętno rośnie, poziom stresu szybko spada.

 

Kobieta trzyma psa na rękach

Taniec

Możecie wybrać się na zajęcia grupowe albo włączyć głośno muzykę i tańczyć jak szaleni w domu. Mówię serio! To idealny sposób na nerwy. Tańczcie tak, jak czujecie. Muzyka też jest tu ważną kwestią, bo dzięki niej również się rozluźniamy. Dźwięki, zwłaszcza wysokiej częstotliwości, wpływają na korę mózgowę. Tańczcie, aż poczujecie, że stres odpuścił.

Stanie na rękach

Stanie na rękach poprawia siłę i równowagę. To jednak nie wszystko. Ćwiczenie pomaga również w poprawie nastroju i obniża poziom stresu. Jak? Przepływ krwi do mózgu działa najpierw energetyzująco, a potem uspokajająco.

Oczywiście jeśli nigdy wcześniej tego nie próbowaliście, zacznijcie od stawania na rękach przy ścianie. Tu polecam dwa sposoby – stawajcie zarówno tak, aby być ustawieni plecami do ściany, jak i brzuchem do ściany. Nie zapominajcie, że podczas ćwiczenia całe ciało ma być spięte, barki aktywne, a wzrok utkwiony w punkcie między dłońmi.

 

Boks

Czy czasem podczas stresujących sytuacji wyobrażacie sobie, że kogoś uderzacie? Tak, podświadomie wiecie, że rozładowałoby to wasze napięcie. Zamiast jednak walnięcia szefa, lepiej wybrać się na zajęcia z boksu. Nic nie pomoże bardziej niż worek treningowy! Walcie jak szaleni. Przy okazji będzie to świetna sesja kardio, podczas której spalicie mnóstwo kalorii. Po skończeniu – efekt maksymalnego odprężenia zapewniony!

Bieganie

Każdy biegacz wam to powie – to jeden z najlepszych sposobów na „wietrzenie” umysłu. Idealnie, gdy uda wam się osiągnąć stan totalnego rozluźnienia. Ważna informacja – nie bierzcie ze sobą komórki, nie włączajcie Endomondo, nie biegnijcie na ilość ani na szybkość. Po prostu biegnijcie przed siebie. Poszukajcie w tej prostej czynności spokoju. Kiedy nadejdzie, prawdopodobnie skutecznie zarazicie się bieganiem, poznając jego inne strony.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Kobieta siedzi przy biurku

L4 z powodu wypalenia zawodowego? Od stycznia 2022 r. będzie to możliwe

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

„To, że dziś czujesz, że masz zdrowie jak koń, nie oznacza, że musisz harować jak wół”. Jak dać sobie prawo do odpoczynku, mówi Justyna Pytko

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność