Przejdź do treści

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. One pomogą się wyluzować Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?
Czy niebieskie paragony możemy wyrzucać do pojemników na papier? Wyjaśnia Kasia Wągrowska
Czujesz pustkę i masz wrażenie, że czegoś ci brakuje? Przestań szukać na siłę
Centrum Praw Kobiet: „Wielu mężczyzn stosujących przemoc robi to na trzeźwo, inni piją po to, aby bić. Alkohol jest dla nich tylko usprawiedliwieniem”
Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

Nie ma nic lepszego na stres niż się porządnie zmęczyć fizycznie. Ruch w każdej postaci jest wskazany, ale są takie aktywności, które odstresowują szczególnie dobrze. Oto, co warto ćwiczyć, żeby wyluzować.

Interwały

Uwielbiam interwały! Lubię je bardziej niż kardio, bo choć momentami bywają cięższe, po treningu następuje natychmiastowy stan euforii. Doskonale poprawiają samopoczucie i redukują poziom stresu. Nie wiecie, jak wykonać taki trening w domu? Polecam na przykład tabatę. A najlepiej kilka! Koniecznie dołóżcie do nich ćwiczenie takie jak burpees! Nieraz o nim pisaliśmy. Każdy, kto je zna, nienawidzi go tak samo mocno jak kocha. Szybko sprawia, że serce ma ochotę wyskoczyć z klatki piersiowej. Ale to dobrze, bo dzięki temu moc serca rośnie, przy okazji pracują wszystkie mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową. Dzięki burpees kształtujecie wiele cech motorycznych jednocześnie: wytrzymałość, siłę, skoczność, szybkość, zwinność. Tętno rośnie, poziom stresu szybko spada.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kobieta trzyma psa na rękach

Taniec

Możecie wybrać się na zajęcia grupowe albo włączyć głośno muzykę i tańczyć jak szaleni w domu. Mówię serio! To idealny sposób na nerwy. Tańczcie tak, jak czujecie. Muzyka też jest tu ważną kwestią, bo dzięki niej również się rozluźniamy. Dźwięki, zwłaszcza wysokiej częstotliwości, wpływają na korę mózgowę. Tańczcie, aż poczujecie, że stres odpuścił.

Stanie na rękach

Stanie na rękach poprawia siłę i równowagę. To jednak nie wszystko. Ćwiczenie pomaga również w poprawie nastroju i obniża poziom stresu. Jak? Przepływ krwi do mózgu działa najpierw energetyzująco, a potem uspokajająco.

Oczywiście jeśli nigdy wcześniej tego nie próbowaliście, zacznijcie od stawania na rękach przy ścianie. Tu polecam dwa sposoby – stawajcie zarówno tak, aby być ustawieni plecami do ściany, jak i brzuchem do ściany. Nie zapominajcie, że podczas ćwiczenia całe ciało ma być spięte, barki aktywne, a wzrok utkwiony w punkcie między dłońmi.

 

Boks

Czy czasem podczas stresujących sytuacji wyobrażacie sobie, że kogoś uderzacie? Tak, podświadomie wiecie, że rozładowałoby to wasze napięcie. Zamiast jednak walnięcia szefa, lepiej wybrać się na zajęcia z boksu. Nic nie pomoże bardziej niż worek treningowy! Walcie jak szaleni. Przy okazji będzie to świetna sesja kardio, podczas której spalicie mnóstwo kalorii. Po skończeniu – efekt maksymalnego odprężenia zapewniony!

Bieganie

Każdy biegacz wam to powie – to jeden z najlepszych sposobów na „wietrzenie” umysłu. Idealnie, gdy uda wam się osiągnąć stan totalnego rozluźnienia. Ważna informacja – nie bierzcie ze sobą komórki, nie włączajcie Endomondo, nie biegnijcie na ilość ani na szybkość. Po prostu biegnijcie przed siebie. Poszukajcie w tej prostej czynności spokoju. Kiedy nadejdzie, prawdopodobnie skutecznie zarazicie się bieganiem, poznając jego inne strony.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Stres to mocny przeciwnik – jak się z nim mierzyć?

zmęczenie w pracy

Wypalenie zawodowe? Podpowiadamy, jak znów zapalić się do pracy

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

kobieta nad morzem

„Stresuje nas nasza interpretacja rzeczywistości” – mówi psycholog Katarzyna Binkiewicz. Jak przestać się zamartwiać?

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne. Dla wielu to zwykły przymus

„Pokaż mi, jak stoisz, a powiem ci, w jakiej jesteś formie… psycho-fizycznej”. Kasia Bem radzi, jak się wreszcie porządnie wyprostować

Kobieta leży na łóżku

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

„Ludzie są specjalistami w różnych dziedzinach, a jednocześnie często są najmniejszymi specjalistami od samych siebie” /fot. Getty Images

„Ludzie są specjalistami w różnych dziedzinach, a jednocześnie są najmniejszymi specjalistami od samych siebie” – mówi o skutkach trudnego dzieciństwa psycholog dr Małgorzata Godlewska

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność

Wizyta w kinie może poprawić nasz stan psychiczny i fizyczny – rozmowa z socjologiem dr Tomaszem Sobierajskim

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Czy można umrzeć z przepracowania? Odpowiada lek. Ewa Stawiarska

„Tak, można umrzeć z przepracowania. I są na to dowody naukowe” – podkreśla lek. Ewa Stawiarska

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Kobieta siedzi przy biurku

L4 z powodu wypalenia zawodowego? Od stycznia 2022 r. będzie to możliwe

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

×