Przejdź do treści

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Kobieta stoi na ringu bokserskim
Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. One pomogą się wyluzować/ Zdjęcie: Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Ćwicz do oporu! Czym są ćwiczenia oporowe i dlaczego powinni je wykonywać także seniorzy? 
Pilot w spódnicy, stewardessa w spodniach? Załoga linii lotniczych Virgin może wybrać strój, w którym czuje się najbardziej komfortowo
Gwyneth Paltrow: „Akceptuję swoje ciało i odpuszczam sobie potrzebę bycia idealną”
Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu
„Jaki ten strój jest wyzywający! Chodzisz do pracy, a nie na randkę”. Pielęgniarka, wyśmiewana za wygląd swojego uniformu, odpowiada

Nie ma nic lepszego na stres niż się porządnie zmęczyć fizycznie. Ruch w każdej postaci jest wskazany, ale są takie aktywności, które odstresowują szczególnie dobrze. Oto, co warto ćwiczyć, żeby uspokoić głowę.

Interwały

Uwielbiam interwały! Lubię je bardziej niż kardio, bo choć momentami bywają cięższe, po treningu następuje natychmiastowy stan euforii. Doskonale poprawiają samopoczucie i redukują poziom stresu. Nie wiecie, jak wykonać taki trening w domu? Polecam na przykład tabatę. A najlepiej kilka! Koniecznie dołóżcie do nich ćwiczenie takie jak burpees! Nieraz o nim pisaliśmy. Każdy, kto je zna, nienawidzi go tak samo mocno jak kocha. Szybko sprawia, że serce ma ochotę wyskoczyć z klatki piersiowej. Ale to dobrze, bo dzięki temu moc serca rośnie, przy okazji pracują wszystkie mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową. Dzięki burpees kształtujecie wiele cech motorycznych jednocześnie: wytrzymałość, siłę, skoczność, szybkość, zwinność. Tętno rośnie, poziom stresu szybko spada.

alt=”” width=”602″ height=”339″ />

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kobieta trzyma psa na rękach

Taniec

Możecie wybrać się na zajęcia grupowe albo włączyć głośno muzykę i tańczyć jak szaleni w domu. Mówię serio! To idealny sposób na nerwy. Tańczcie tak, jak czujecie. Muzyka też jest tu ważną kwestią, bo dzięki niej również się rozluźniamy. Dźwięki, zwłaszcza wysokiej częstotliwości, wpływają na korę mózgowę. Tańczcie, aż poczujecie, że stres odpuścił.

Stanie na rękach

Stanie na rękach poprawia siłę i równowagę. To jednak nie wszystko. Ćwiczenie pomaga również w poprawie nastroju i obniża poziom stresu. Jak? Przepływ krwi do mózgu działa najpierw energetyzująco, a potem uspokajająco.

Oczywiście jeśli nigdy wcześniej tego nie próbowaliście, zacznijcie od stawania na rękach przy ścianie. Tu polecam dwa sposoby – stawajcie zarówno tak, aby by ustawić się plecami do ściany, jak i brzuchem do ściany. Nie zapominajcie, że podczas ćwiczenia całe ciało ma być spięte, barki aktywne, a wzrok utkwiony w punkcie między dłońmi.

Boks

Czy czasem podczas stresujących sytuacji wyobrażacie sobie, że kogoś uderzacie? Tak, podświadomie wiecie, że rozładowałoby to wasze napięcie. Zamiast jednak walnięcia szefa, lepiej wybrać się na zajęcia z boksu. Nic nie pomoże bardziej niż worek treningowy! Walcie jak szaleni. Przy okazji będzie to świetna sesja kardio, podczas której spalicie mnóstwo kalorii. Po skończeniu – efekt maksymalnego odprężenia zapewniony!

Bieganie

Każdy biegacz wam to powie – to jeden z najlepszych sposobów na „wietrzenie” umysłu. Idealnie, gdy uda wam się osiągnąć stan totalnego rozluźnienia. Ważna informacja – nie bierzcie ze sobą komórki, nie włączajcie Endomondo, nie biegnijcie na ilość ani na szybkość. Po prostu biegnijcie przed siebie. Poszukajcie w tej prostej czynności spokoju. Kiedy nadejdzie, prawdopodobnie skutecznie zarazicie się bieganiem, poznając jego inne strony.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Kobieta trenuje

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

kobieta na hamaku

5 powodów, dla których praca zdalna jest zdrowsza od pracy w biurze

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Koszmarne poranki. Dlaczego niektórzy z nas najgorzej czują się tuż po przebudzeniu, tłumaczy psycholożka Milena Wojnarowska

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×