Przejdź do treści

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała
W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała/ fot. Instagram
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Panuje ogólna panika”. W Hiszpanii coraz więcej kobiet doświadcza tajemniczych ukłuć w klubach
W Iranie zakazano kobietom udziału w reklamach. Powodem oburzenie mężczyzn promocją lodów na patyku
Paulina Młynarska wprost o słowach Bogusława Lindy: „Rzygnąłeś pan gadką z lat 90.”
„Ściska mnie w gardle”, „Boję się powiedzieć, że mnie boli”. O prawo głosu w sprawach własnego ciała wciąż toczy się walka
„Para jednopłciowa w polskim 'Tańcu z gwiazdami’? I spoko”. Martyna F. Zachorska o tym, że żadna to rewolucja

75-letnia Joan MacDonald jest żywym dowodem na to, że nigdy nie jest za późno, żeby wprowadzić zmiany w swoim życiu. Kobieta, która zmagała się z nadciśnieniem i artretyzmem, po skończeniu siedemdziesięciu lat, zaczęła ćwiczyć. Zmiana, która w niej zaszła, jest niesamowita!

„Teraz albo nigdy”

Gdy Joan MacDonald skończyła 70 lat, zaczęła się czuć coraz gorzej. Dokuczały jej bóle mięśni i bardzo szybko się męczyła. Miała przez to problem z wykonaniem nawet najprostszych czynności, takich jak wejście po schodach. Gdy dowiedziała się od lekarza, że z powodu nadciśnienia będzie musiała przyjmować większe dawki leków, jej córka zaczęła namawiać ją na zmiany w stylu życia. A że jest trenerką fitness, to dysponowała solidną dawką argumentów i wiedzą na temat ruchu.

„Kiedy Michelle dała mi ultimatum, żebym zrobiła coś z moim życiem, pomyślałam, że teraz albo nigdy” – wspomina Joan.

Swoją metamorfozę kobieta rozpoczęła w styczniu 2017, tuż przed swoimi 71. urodzinami. Przeniosła się wtedy z Kanady do swojej córki, która mieszka w Meksyku. Tam Michelle prowadzi siłownię, w której 70-latka zaczęła regularnie ćwiczyć. Córka rozpisała jej też dietę i plan treningowy, które Joan wdrożyła w życie. 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kolagen do picia w szklance

Efekty widoczne gołym okiem

Choć początki treningów wcale nie były łatwe dla Joan, to z czasem wykonywanie ćwiczeń przychodziło jej z coraz większą łatwością. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Już po miesiącu kobieta schudła 4,5 kg, a po kilku miesiącach regularnej aktywności fizycznej mogła zmniejszyć o połowę dawkę przyjmowanych leków.

Gdy już w pełni opanowała wszystkie ćwiczenia i była w stanie wykonywać je samodzielnie, wróciła do swojego domu w Kanadzie. Jednak wraz z powrotem jej zapał do treningów nie minął.

„Chodzę na siłownię pięć dni w tygodniu. Przez dwa dni skupiam się na treningach kardio. Podoba mi się ta rutyna, ponieważ mam na co czekać” – mówi Joan.

W sumie 75-latka schudła 27 kg. Ale to, z czego jest najbardziej zadowolona, to to, że ma znacznie lepsze samopoczucie i… wyniki badań. Dzięki aktywności fizycznej Joan nie musi już brać żadnych leków. Odstawiła zarówno te na nadciśnienie, jak i na wysoki poziom cholesterolu i refluks. Swoją niesamowita przemianę pokazuje na instagramowym profilu, który założyła za namową córki. Obserwuje go już ponad 1,6 mln osób!

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Joan MacDonald (@trainwithjoan)

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Joan MacDonald (@trainwithjoan)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

Sharon Stone pozuje topless bez filtrów i retuszu. "Wdzięcznie nieidealna w ten perfekcyjny dzień"

Sharon Stone pozuje topless bez filtrów i retuszu. „Wdzięcznie nieidealna w ten perfekcyjny dzień”

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Agnieszka Włodarczyk

„To starość, droga pani”. Agnieszka Włodarczyk odpowiada na rady internautek

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Przywiązywanie do fotela i zakładanie skarpetek na ręce? RPO pisze do MZ w sprawie "niestandardowych form opieki"

Przywiązywanie do fotela i zakładanie skarpetek na ręce? RPO pisze do ministra w sprawie „niestandardowych form opieki”

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Melissa Gilbert wróciła na prerię. „Nareszcie czuję się dobrze we własnej skórze”

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Co twoje mieszkanie zdradza o tobie i o twoim zdrowiu?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×