Przejdź do treści

Śpiewająca wagina w nowej kampanii Libresse. Bądź dumna ze swojej cipki!

Naga kobieta przysłaniająca muszlą waginę
Materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?
Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?
Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?
wakacje, pandemia
„W wakacje będziemy wracali do normalnego funkcjonowania” – twierdzi Adam Niedzielski
Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Libresse, marka produkująca artykuły do higieny intymnej dla kobiet, stworzyła kampanię reklamową „Viva la Vulva”. Fenomenalna kampania, która w błyskawicznym tempie podbiła sieć, ma na celu walkę z mitami i stereotypami na temat kobiecych części intymnych. W spocie główną rolę gra – śpiewająca o akceptacji swoich kształtów – wagina.

Brytyjska marka Libresse kolejny raz utarła nosa konkurencji, pokazując, że produkty do higieny intymnej można reklamować w sposób zabawny i piękny, ale bez zakłamywania rzeczywistości i bez ocierania się o kulturę zaprzeczania.

Wstyd menstruacyjny

Reklamy kobiecych produktów do higieny intymnej przez dziesięciolecia sprzedawały nam w pakiecie z podpaskami, tamponami czy wkładkami wstyd i dyskomfort wokół sposobu, w jaki powinnyśmy postrzegać swoje ciało i funkcjonowanie naszego organizmu. Przez lata wmawiano nam, kobietom, że okres to coś wstydliwego, co trzeba kamuflować przed światem, a związany z menstruacją wstyd może zniwelować tylko „genialna” podpaska marki X, Y czy Z. Mylnie pokazywano, że kobiety w trakcie okresu tryskają energią, wskakują w białe spodnie i pędzą na zakupy albo na imprezę. A najwięcej przekłamań dotyczyło i nadal w zdecydowanej większości dotyczy koloru i konsystencji krwi menstruacyjnej. Zamiast czerwonej smugi krwi na podpaskę wylewana jest niebieska ciecz albo wysypywany mieniący brokat.

Rewolucja cipki!

Ale nadchodzi rewolucja cipki z pozytywnym hymnem pl. „Viva la Vulva”. Najnowsza kampania brytyjskiej marki Libresse otrzepana jest z grubej warstwy wstydu, która przez lata narosła wokół okresu i kobiecych miejsc intymnych. Śpiewająca w spocie wagina namawia do innego spojrzenia na kobiece genitalia. Podkreśla, że ze wszystkich komponentów kobiecości powinnyśmy być dumne. Także – a właściwie przede wszystkim – z waginy.

W 3-minutowym spocie pokazano przedmioty takie jak portmonetka, muszla czy połówki grejpfruta, które kształtem mogą przypominać kobiece genitalia. Ujęcia przeplatają się z wizerunkami kobiet, które nie boją się mówić o swojej cielesności i seksualności.

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Celem kampanii jest oswajanie z widokiem kobiecych części intymnych, które wciąż bezpodstawnie podlegają pewnej stygmatyzacji i stanowią temat tabu. Kobiety występujące w kampanii „Viva la Vulva” reprezentują różne grupy wiekowe i etniczne, ich sylwetki mają różne kształty, ale wszystkie są dumne ze swojej kobiecości. W filmie wykorzystano piosenkę Camille Yarbrough „Take Yo’ Praise”.

Polski akcent w kampanii „Viva la Vulva”

Kampania „Viva La Vulva” prowadzona jest w Danii i w Szwecji, a w marcu pojawi się również w Wielkiej Brytanii. Nie wiadomo czy spot będzie dystrybuowany w Polsce, ale w reklamie znalazł się za to polski akcent. Otóż, współtwórcą kampanii Libresse jest Maurycy Gomulicki – grafik, fotograf i autor głośnej wystawy „Dziary”, prezentującej tatuaże kryminalistów z czasów PRL-u.

Kilka miesięcy temu marka Libresse przeprowadziła globalne badania na temat stosunku kobiet do miejsc intymnych. Wyniki badań pokazały, że ponad połowa kobiet odczuwa presję związaną z wyglądem swojej waginy i są zawstydzone tą częścią ciała. Co czwarta kobieta nie zdaje sobie sprawy z tego, że waginy wcale nie wyglądają tak samo u każdej kobiety. Spot reklamowy Libresse miał za zadanie podkreślić piękno i przede wszystkim różnorodność kobiecych genitaliów.

Kampania „Viva la Vulva” jest kontynuacją działań reklamowych marki Libresse, które mają na celu walkę z przełamywaniem tabu w kwestiach związanych z kobiecą intymnością. W globalnej kampanii pod hasłem #BloodNormal marka przekonywała, że menstruacja nie jest tematem tabu, ale naturalnym procesem fizjologicznym, który przebiega u połowy populacji w wieku rozrodczym, dlatego też pokazywanie krwi na podpaskach nie powinno wzbudzać odrazy. Marka chce, by kobiety były dumne ze swojej kobiecości i nie czuły wstydu mówiąc o waginie.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Darmowe podpaski w szkołach w Nowej Zelandii. "Młode kobiety nie powinny mieć luk w swojej edukacji z powodu czegoś, co będzie normalną częścią ich dojrzałego życia”

Darmowe podpaski w szkołach w Nowej Zelandii. „Młode kobiety nie powinny mieć luk w edukacji z powodu czegoś, co będzie normalną częścią ich dojrzałego życia”

Ruszyła nowa inicjatywa Akcji Menstruacja - Padsharing. Jak możesz pomóc i sama uzyskać wsparcie?

Ruszyła nowa inicjatywa Akcji Menstruacja – Padsharing. Jak możesz pomóc i sama uzyskać wsparcie?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Kobieta podaje drugiej podpaskę

Szkocja pierwszym krajem, w którym środki higieniczne używane podczas okresu będą bezpłatne

Uczennica

„Plakat jest wulgarny i przekracza granice prywatności”. Uczennica LO skrytykowana za normalizowanie menstruacji. Skandaliczna reakcja dyrektorki

Pantone wprowadził nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”.

Pantone wprowadza nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne!

Niedługo premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”

Wkrótce premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”

Menstruacyjne środki higieniczne

Jak kobiety radziły sobie z menstruacją? Historia kobiecych środków higienicznych

miesiączka

„Nikt nie powinien musieć wybierać – posiłek czy podpaska?”. Janina Bąk o projekcie Akcji Menstruacji, wspieranym przez Hello Zdrowie

„Nie chcę rozmawiać o swojej miesiączce jak o czymś odrażającym, bo przecież taka ona nie jest. To normalna funkcja biologiczna mojego ciała” – mówi Clara Henry, szwedzka blogerka, autorka książki „Tak, mam okres, a co?”

„W reklamach kobieta miesiączkująca jest ubrana na biało, tańczy, śpiewa i nie zachowuje się jak kobieta, która ma okres”. Czego o miesiączce (nie) dowiadujemy się od naszych mam?

„Miesiączka to nie to samo co kupa”. Pani Miesiączka rozprawia się z bzdurnymi argumentami

„Miesiączka to nie to samo co kupa”. Pani Miesiączka rozprawia się z bzdurnymi argumentami

Ubóstwo menstruacyjne w Polsce. „Nasi politycy nie podejmują w tym kierunku żadnych działań”

różowy kubeczek menstruacyjny

„Mała szafka o wielkiej mocy”. Akcja Menstruacja rusza z projektem „Punkt Pomocy Okresowej”

majtki zabarwione krwią w zlewie

Rusza walka z ubóstwem menstruacyjnym w szkołach. Nowy projekt twórczyń Akcji Menstruacji

Kobieta w czasie okresu

Co piątej Polce brakuje pieniędzy na podpaski. 30 proc. wierzy, że w trakcie okresu nie zajdzie w ciążę. Pierwsze takie badanie w naszym kraju

"Kaja Godek upodlona menstruacją"

„Kaja Godek upodlona menstruacją”. Hanna Lis i Pani Miesiączka zareagowały na wpis działaczki

Screen z reklamy Thinx

Co by było, gdyby mężczyźni mieli miesiączki? Nowa reklama Thinx odpowiada na to pytanie

„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?

Beata Pawlikowska

Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi

„Kobieta już nie jest i nie musi być piękna, leżąca i pachnąca, tylko potrafi być wulgarna, nieumyta, nieogolona, potrafi bekać” – mówi Agata Loewe, założycielka Instytutu Pozytywnej Seksualności

Flower photo created by freepik - www.freepik.com

Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest wybierać między ciepłym posiłkiem a komfortem podczas okresu? One tak. I postanowiły coś z tym zrobić!

„Żądam edukacji menstruacyjnej od wczesnych lat szkolnych, a w reklamach podpasek krwi w kolorze krwi, a nie paryskiego błękitu” – mówi Anna Zajdel, aktywistka

5 profili na Instagramie, które odczarowują temat miesiączki

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu