Przejdź do treści

Śpiewająca wagina w nowej kampanii Libresse. Bądź dumna ze swojej cipki!

Naga kobieta przysłaniająca muszlą waginę
Materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Urszula Dudziak o menopauzie: To jest dla kobiety najpiękniejszy okres
Urszula Dudziak o menopauzie: To jest dla kobiety najpiękniejszy okres, bo nie kojarzy się ze stresem
Niemal pół tysiąca złotych za przyjęcie szczepionki przeciwko COVID-19. Tak postanowił parlament w Wilnie
Hanna Lis o przemocy domowej
Hanna Lis o przemocy domowej: Mężczyzna, który nazwał cię ku*wą, popchnął o ścianę, uderzył, zrobi to kolejny raz. I kolejny
Kasia Dziurska
Kasia Dziurska: To mit, że przy SIBO nie można jeść węglowodanów. Jem je do każdego posiłku
Weź udział w ankiecie #SpisKobiet organizowanej przez WIMIN
Spis Kobiet – porozmawiajmy szczerze o naszych ciałach

Libresse, marka produkująca artykuły do higieny intymnej dla kobiet, stworzyła kampanię reklamową „Viva la Vulva”. Fenomenalna kampania, która w błyskawicznym tempie podbiła sieć, ma na celu walkę z mitami i stereotypami na temat kobiecych części intymnych. W spocie główną rolę gra – śpiewająca o akceptacji swoich kształtów – wagina.

Brytyjska marka Libresse kolejny raz utarła nosa konkurencji, pokazując, że produkty do higieny intymnej można reklamować w sposób zabawny i piękny, ale bez zakłamywania rzeczywistości i bez ocierania się o kulturę zaprzeczania.

Wstyd menstruacyjny

Reklamy kobiecych produktów do higieny intymnej przez dziesięciolecia sprzedawały nam w pakiecie z podpaskami, tamponami czy wkładkami wstyd i dyskomfort wokół sposobu, w jaki powinnyśmy postrzegać swoje ciało i funkcjonowanie naszego organizmu. Przez lata wmawiano nam, kobietom, że okres to coś wstydliwego, co trzeba kamuflować przed światem, a związany z menstruacją wstyd może zniwelować tylko „genialna” podpaska marki X, Y czy Z. Mylnie pokazywano, że kobiety w trakcie okresu tryskają energią, wskakują w białe spodnie i pędzą na zakupy albo na imprezę. A najwięcej przekłamań dotyczyło i nadal w zdecydowanej większości dotyczy koloru i konsystencji krwi menstruacyjnej. Zamiast czerwonej smugi krwi na podpaskę wylewana jest niebieska ciecz albo wysypywany mieniący brokat.

Rewolucja cipki!

Ale nadchodzi rewolucja cipki z pozytywnym hymnem pl. „Viva la Vulva”. Najnowsza kampania brytyjskiej marki Libresse otrzepana jest z grubej warstwy wstydu, która przez lata narosła wokół okresu i kobiecych miejsc intymnych. Śpiewająca w spocie wagina namawia do innego spojrzenia na kobiece genitalia. Podkreśla, że ze wszystkich komponentów kobiecości powinnyśmy być dumne. Także – a właściwie przede wszystkim – z waginy.

W 3-minutowym spocie pokazano przedmioty takie jak portmonetka, muszla czy połówki grejpfruta, które kształtem mogą przypominać kobiece genitalia. Ujęcia przeplatają się z wizerunkami kobiet, które nie boją się mówić o swojej cielesności i seksualności.

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Celem kampanii jest oswajanie z widokiem kobiecych części intymnych, które wciąż bezpodstawnie podlegają pewnej stygmatyzacji i stanowią temat tabu. Kobiety występujące w kampanii „Viva la Vulva” reprezentują różne grupy wiekowe i etniczne, ich sylwetki mają różne kształty, ale wszystkie są dumne ze swojej kobiecości. W filmie wykorzystano piosenkę Camille Yarbrough „Take Yo’ Praise”.

Polski akcent w kampanii „Viva la Vulva”

Kampania „Viva La Vulva” prowadzona jest w Danii i w Szwecji, a w marcu pojawi się również w Wielkiej Brytanii. Nie wiadomo czy spot będzie dystrybuowany w Polsce, ale w reklamie znalazł się za to polski akcent. Otóż, współtwórcą kampanii Libresse jest Maurycy Gomulicki – grafik, fotograf i autor głośnej wystawy „Dziary”, prezentującej tatuaże kryminalistów z czasów PRL-u.

Kilka miesięcy temu marka Libresse przeprowadziła globalne badania na temat stosunku kobiet do miejsc intymnych. Wyniki badań pokazały, że ponad połowa kobiet odczuwa presję związaną z wyglądem swojej waginy i są zawstydzone tą częścią ciała. Co czwarta kobieta nie zdaje sobie sprawy z tego, że waginy wcale nie wyglądają tak samo u każdej kobiety. Spot reklamowy Libresse miał za zadanie podkreślić piękno i przede wszystkim różnorodność kobiecych genitaliów.

Kampania „Viva la Vulva” jest kontynuacją działań reklamowych marki Libresse, które mają na celu walkę z przełamywaniem tabu w kwestiach związanych z kobiecą intymnością. W globalnej kampanii pod hasłem #BloodNormal marka przekonywała, że menstruacja nie jest tematem tabu, ale naturalnym procesem fizjologicznym, który przebiega u połowy populacji w wieku rozrodczym, dlatego też pokazywanie krwi na podpaskach nie powinno wzbudzać odrazy. Marka chce, by kobiety były dumne ze swojej kobiecości i nie czuły wstydu mówiąc o waginie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Maja Kotala / fot. Sewing Together

Maja Kotala: W niechciane ciąże, które są konsekwencją seksu za podpaskę, zachodzą tu dziewczynki, które ledwo co kończą 11, 12 lat

Aleksandra Kisiel /fot. archwium prywatne

Dla mnie czy dla ciebie, czyli jak kobiecymi potrzebami rządziła męska estetyka. Do czasu

Polska firma wprowadza urlop menstruacyjny

Polska firma wprowadza urlop menstruacyjny. „Zmiana, która idzie z duchem czasu i która słucha kobiecego głosu”

wykluczenie menstruacyjne

„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie

miesiączka

Podzielisz się swoją miesiączką?

Podpaska

Ile pieniędzy wydajesz w swoim życiu na środki higieniczne w czasie menstruacji? Sprawdź Kalkulator Kosztów Miesiączki

„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?

Ubóstwo menstruacyjne w Polsce. „Nasi politycy nie podejmują w tym kierunku żadnych działań”

„Nie chcę rozmawiać o swojej miesiączce jak o czymś odrażającym, bo przecież taka ona nie jest. To normalna funkcja biologiczna mojego ciała” – mówi Clara Henry, szwedzka blogerka, autorka książki „Tak, mam okres, a co?”

Darmowe podpaski w szkołach w Nowej Zelandii. "Młode kobiety nie powinny mieć luk w swojej edukacji z powodu czegoś, co będzie normalną częścią ich dojrzałego życia”

Darmowe podpaski w szkołach w Nowej Zelandii. „Młode kobiety nie powinny mieć luk w edukacji z powodu czegoś, co będzie normalną częścią ich dojrzałego życia”

Ruszyła nowa inicjatywa Akcji Menstruacja - Padsharing. Jak możesz pomóc i sama uzyskać wsparcie?

Ruszyła nowa inicjatywa Akcji Menstruacja – Padsharing. Jak możesz pomóc i sama uzyskać wsparcie?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Kobieta podaje drugiej podpaskę

Szkocja pierwszym krajem, w którym środki higieniczne używane podczas okresu będą bezpłatne

Uczennica

„Plakat jest wulgarny i przekracza granice prywatności”. Uczennica LO skrytykowana za normalizowanie menstruacji. Skandaliczna reakcja dyrektorki

Pantone wprowadził nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”.

Pantone wprowadza nowy kolor pod nazwą „Miesiączka”. By przełamać tabu menstruacyjne!

Niedługo premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”

Wkrótce premiera poradnika Akcji Menstruacja stworzonego przy współpracy z Hello Zdrowie. „My również nie lubimy zakazanych tematów”

Menstruacyjne środki higieniczne

Jak kobiety radziły sobie z menstruacją? Historia kobiecych środków higienicznych

miesiączka

„Nikt nie powinien musieć wybierać – posiłek czy podpaska?”. Janina Bąk o projekcie Akcji Menstruacji, wspieranym przez Hello Zdrowie

„W reklamach kobieta miesiączkująca jest ubrana na biało, tańczy, śpiewa i nie zachowuje się jak kobieta, która ma okres”. Czego o miesiączce (nie) dowiadujemy się od naszych mam?

„Miesiączka to nie to samo co kupa”. Pani Miesiączka rozprawia się z bzdurnymi argumentami

„Miesiączka to nie to samo co kupa”. Pani Miesiączka rozprawia się z bzdurnymi argumentami

różowy kubeczek menstruacyjny

„Mała szafka o wielkiej mocy”. Akcja Menstruacja rusza z projektem „Punkt Pomocy Okresowej”

majtki zabarwione krwią w zlewie

Rusza walka z ubóstwem menstruacyjnym w szkołach. Nowy projekt twórczyń Akcji Menstruacji

Kobieta w czasie okresu

Co piątej Polce brakuje pieniędzy na podpaski. 30 proc. wierzy, że w trakcie okresu nie zajdzie w ciążę. Pierwsze takie badanie w naszym kraju

"Kaja Godek upodlona menstruacją"

„Kaja Godek upodlona menstruacją”. Hanna Lis i Pani Miesiączka zareagowały na wpis działaczki

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży