Przejdź do treści

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?
Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?
Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?
wakacje, pandemia
„W wakacje będziemy wracali do normalnego funkcjonowania” – twierdzi Adam Niedzielski
Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Ćwiczenia na siłowni są bardzo efektywne ze względu na możliwość korzystania z różnych profesjonalnych urządzeń do ćwiczeń. Co jednak w sytuacji, kiedy nie mamy możliwości udania się na siłownię? Ćwiczenia w domu to świetna alternatywa. Nie musisz kupować profesjonalnego sprzętu, aby ćwiczyć w domu – sprawdź, co możesz wykorzystać do ćwiczeń.

Ćwiczenia – możesz robić to w domu

Utrzymanie regularności podczas ćwiczeń nie jest łatwe, szczególnie, kiedy nie masz możliwości wyjścia na siłownię lub na zajęcia fitness. Z czasem wykonywanie tych samych ćwiczeń w domu może też stać się po prostu monotonne. Warto różnicować to, co robimy, aby nie znudziło nam się i żeby mieć więcej motywacji. Ale co w sytuacji, kiedy nie mamy dostępu do profesjonalnego sprzętu? Na szczęście, sporą część wyposażenia siłowni możesz zastąpić tym, co masz w domu.

Alternatywy dla sprzętu z siłowni – na pewno masz je pod ręką

Kiedy siłownia nie działa albo nie jest ci po drodze – nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Większość ćwiczeń możesz z powodzeniem wykonywać w domu – po prostu wybierz jedną z alternatyw dla sprzętu z siłowni.

Wałek do ciasta zamiast rollera

Roller, czyli piankowy wałek do masażu, jest używany do rozluźnienia i regenerowania mięśni po odbytym treningu. Gładkie rollery są najbardziej uniwersalne, używać ich można do masowania różnych grup mięśni. Co jednak w sytuacji, kiedy ćwiczysz w domu i chcesz skorzystać z rollera? Wykorzystaj wałek do ciasta! To doskonała alternatywa, którą na pewno masz w domu. A jeśli nie masz wałka, to poszukaj w swoim domu twardych przedmiotów o podobnym kształcie – sprawdzą się na przykład wykonane z grubego plastiku butelki po kosmetykach czy butelki po wodzie wypełnione piaskiem.

Butelki z wodą – zamiast hantli

Butelki z wodą są doskonałą alternatywą dla hantli. Kiedy masz przerwę w wyjściu na siłownię, ale nie chcesz stracić formy – sięgnij po butelki z wodą. W sklepach znajdziesz butelki u różnej pojemności, możesz więc dobierać intensywność ćwiczeń. A kiedy sama woda nie jest wystarczającym obciążeniem, możesz do butelek nasypać piasek, żwir albo kamienie – dzięki temu waga znacznie się zwiększy.

Kij od szczotki zamiast gryfu

Na siłowni korzystasz z drążka do ćwiczeń? Kij do szczotki będzie doskonałą domową alternatywą. Możesz go dodatkowo obciążyć, przywiązując na końcach na przykład butelki wypełnione wodą. Musisz jednak zamocować je tak, aby w trakcie ćwiczeń się nie przesuwały i nie było ryzyko ich upadku.

Duże butelki zamiast kettlebell

Kuliste hantle, czyli kettlebell, są często wykorzystywane w treningach funkcjonalnych oraz wytrzymałościowych. Ich waga jest różna w zależności od tego, jaki jest twój stopień zaawansowania. Czym je zastąpić w domu? Dużymi butelkami! Duże butelki po wodzie czy innych płynach może zostać zapełniona wodą, piaskiem, kamieniami albo żwirem dla zwiększenia obciążenia.

Ręczniki zamiast maty do ćwiczeń

Zamiast maty do ćwiczeń wykorzystaj duże ręczniki kąpielowe lub plażowe. Dzięki nim ćwiczenia na podłodze będą bardziej komfortowe, a ty nie zrezygnujesz ze swojej ćwiczeniowej rutyny.

Schody zamiast schodów treningowych i orbitreka

W siłowni często korzystasz ze schodów treningowych albo orbitreka? Możesz zastąpić ćwiczenia wchodzeniem i schodzeniem po schodach! To doskonały trening kardio, który pomoże ci spalić sporo kalorii. Nie musisz wcale mieszkasz w wieżowcu, żeby wykonywać to ćwiczenie – nawet kilkanaście schodów wystarczy, żeby przeprowadzić efektowny trening.

ćwiczenia

Książki zamiast steppera

Tęsknisz za ćwiczeniami na stepperze? Wybierz ze swojej biblioteczki kilka książek w twardych okładkach, ustaw jedna na drugiej i gotowe – twój domowy stepper jest już gotowy do użytku. Jeśli okładki są zbyt śliskie, możesz je podkleić dwustronną taśmą, aby się nie przesuwały.

Pufy zamiast ławeczki

Jeśli chcesz podczas ćwiczeń skorzystać z ławeczki, ustaw obok siebie kilka puf lub wykorzystaj ławkę ogrodową. Przygotowanie takiej “domowej” ławeczki nie zajmie ci więcej niż kilka minut, a na pewno będzie to doskonałe rozwiązanie.

Jak widać, znalezienie zastępstw dla sprzętu do ćwiczeń nie jest takie trudne – wystarczy dobrze pomyśleć, czego potrzebujesz i znaleźć alternatywę wśród przedmiotów codziennego użytku!

 

Źródło: WomansDay

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Jak często prać stanik? Robimy to zbyt rzadko

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu