Przejdź do treści

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
wykluczenie menstruacyjne
„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie
Kobieta z folią
Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?
Norweskie piłkarki ręczne powiedziały "dość" graniu w bikini i założyły krótkie spodenki. Federacja ukarała je grzywną
Pink zapłaci karę grzywny za norweskie szczypiornistki. „Jestem bardzo dumna, że norweska drużyna zaprotestowała przeciwko seksistowskim zasadom”
Obowiązkowe szczepienia dla medyków w Polsce
Obowiązkowe szczepienia dla polskich medyków. Morawiecki: rozważamy taki wariant
„Mądra feministka wie, że seks nie uprzedmiatawia”. Maja Staśko wspólnie z psychiatrką komentują wywiad Dody o seksworkingu

Ćwiczenia na siłowni są bardzo efektywne ze względu na możliwość korzystania z różnych profesjonalnych urządzeń do ćwiczeń. Co jednak w sytuacji, kiedy nie mamy możliwości udania się na siłownię? Ćwiczenia w domu to świetna alternatywa. Nie musisz kupować profesjonalnego sprzętu, aby ćwiczyć w domu – sprawdź, co możesz wykorzystać do ćwiczeń.

Ćwiczenia – możesz robić to w domu

Utrzymanie regularności podczas ćwiczeń nie jest łatwe, szczególnie, kiedy nie masz możliwości wyjścia na siłownię lub na zajęcia fitness. Z czasem wykonywanie tych samych ćwiczeń w domu może też stać się po prostu monotonne. Warto różnicować to, co robimy, aby nie znudziło nam się i żeby mieć więcej motywacji. Ale co w sytuacji, kiedy nie mamy dostępu do profesjonalnego sprzętu? Na szczęście, sporą część wyposażenia siłowni możesz zastąpić tym, co masz w domu.

Alternatywy dla sprzętu z siłowni – na pewno masz je pod ręką

Kiedy siłownia nie działa albo nie jest ci po drodze – nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Większość ćwiczeń możesz z powodzeniem wykonywać w domu – po prostu wybierz jedną z alternatyw dla sprzętu z siłowni.

Wałek do ciasta zamiast rollera

Roller, czyli piankowy wałek do masażu, jest używany do rozluźnienia i regenerowania mięśni po odbytym treningu. Gładkie rollery są najbardziej uniwersalne, używać ich można do masowania różnych grup mięśni. Co jednak w sytuacji, kiedy ćwiczysz w domu i chcesz skorzystać z rollera? Wykorzystaj wałek do ciasta! To doskonała alternatywa, którą na pewno masz w domu. A jeśli nie masz wałka, to poszukaj w swoim domu twardych przedmiotów o podobnym kształcie – sprawdzą się na przykład wykonane z grubego plastiku butelki po kosmetykach czy butelki po wodzie wypełnione piaskiem.

Butelki z wodą – zamiast hantli

Butelki z wodą są doskonałą alternatywą dla hantli. Kiedy masz przerwę w wyjściu na siłownię, ale nie chcesz stracić formy – sięgnij po butelki z wodą. W sklepach znajdziesz butelki u różnej pojemności, możesz więc dobierać intensywność ćwiczeń. A kiedy sama woda nie jest wystarczającym obciążeniem, możesz do butelek nasypać piasek, żwir albo kamienie – dzięki temu waga znacznie się zwiększy.

Kij od szczotki zamiast gryfu

Na siłowni korzystasz z drążka do ćwiczeń? Kij do szczotki będzie doskonałą domową alternatywą. Możesz go dodatkowo obciążyć, przywiązując na końcach na przykład butelki wypełnione wodą. Musisz jednak zamocować je tak, aby w trakcie ćwiczeń się nie przesuwały i nie było ryzyko ich upadku.

Duże butelki zamiast kettlebell

Kuliste hantle, czyli kettlebell, są często wykorzystywane w treningach funkcjonalnych oraz wytrzymałościowych. Ich waga jest różna w zależności od tego, jaki jest twój stopień zaawansowania. Czym je zastąpić w domu? Dużymi butelkami! Duże butelki po wodzie czy innych płynach może zostać zapełniona wodą, piaskiem, kamieniami albo żwirem dla zwiększenia obciążenia.

Ręczniki zamiast maty do ćwiczeń

Zamiast maty do ćwiczeń wykorzystaj duże ręczniki kąpielowe lub plażowe. Dzięki nim ćwiczenia na podłodze będą bardziej komfortowe, a ty nie zrezygnujesz ze swojej ćwiczeniowej rutyny.

Schody zamiast schodów treningowych i orbitreka

W siłowni często korzystasz ze schodów treningowych albo orbitreka? Możesz zastąpić ćwiczenia wchodzeniem i schodzeniem po schodach! To doskonały trening kardio, który pomoże ci spalić sporo kalorii. Nie musisz wcale mieszkasz w wieżowcu, żeby wykonywać to ćwiczenie – nawet kilkanaście schodów wystarczy, żeby przeprowadzić efektowny trening.

ćwiczenia

Książki zamiast steppera

Tęsknisz za ćwiczeniami na stepperze? Wybierz ze swojej biblioteczki kilka książek w twardych okładkach, ustaw jedna na drugiej i gotowe – twój domowy stepper jest już gotowy do użytku. Jeśli okładki są zbyt śliskie, możesz je podkleić dwustronną taśmą, aby się nie przesuwały.

Pufy zamiast ławeczki

Jeśli chcesz podczas ćwiczeń skorzystać z ławeczki, ustaw obok siebie kilka puf lub wykorzystaj ławkę ogrodową. Przygotowanie takiej “domowej” ławeczki nie zajmie ci więcej niż kilka minut, a na pewno będzie to doskonałe rozwiązanie.

Jak widać, znalezienie zastępstw dla sprzętu do ćwiczeń nie jest takie trudne – wystarczy dobrze pomyśleć, czego potrzebujesz i znaleźć alternatywę wśród przedmiotów codziennego użytku!

 

Źródło: WomansDay

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Hula-hop – efekty, ćwiczenia, czy jest dla każdego?

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę