Przejdź do treści

Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina

plastik
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Na warszawskich ulicach stanie 10 recyklomatów, czyli automatów do oddawania zużytych opakowań, m.in. plastikowych i szklanych butelek. Za każde wyrzucone opakowanie specjalna aplikacja naliczy nam punkty, które będziemy mogli wymienić między innymi na bilety do kina, zniżki na kawę czy zakupy. Pierwsze recyklomaty pojawią się w stolicy jeszcze przed wakacjami. 

Miasto Stołeczne Warszawa, Coca-Cola i Fundacja Nasza Ziemia ruszają z kolejną edycją programu „Świat bez odpadów”. W ramach tej inicjatywy na ulicach Warszawy staną pierwsze w Polsce zewnętrzne recyklomaty i jednocześnie pierwsze na świecie, które przyjmą aż 3 rodzaje odpadów: butelki PET, szkło i aluminium. Automaty zostaną dostarczone przez firmę EcoTech System.

Butelki za punkty

Schemat działania recyklomatów jest prosty: do maszyny wrzucamy butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. Urządzenia są zintegrowane z aplikacją, która rejestruje każdy oddany surowiec i w zamian przyznaje ECO-punkty. te z kolei będziemy mogli wymienić na zniżki na kawę, bilety do kina czy bony na zakupy.

– To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana w tak dużej skali. Dobrze łączy się z naszą kampanią edukacyjną, w której przypominamy warszawiankom i warszawiakom o zasadach recyklingu. Docelowo recyklomaty staną w lokalizacjach, które cieszą się popularnością, m.in. przy ul. Ząbkowskiej i pl. Bankowym – tłumaczył Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Wszystkie dane o całym procesie segregacji w recyklomacie będą przesyłane w trybie on-line do Centralnej Platformy ETS m.in.: ilość zebranych surowców, szacunkowa waga poszczególnych odpadów, poziom napełnienia komory poszczególnym rodzajem opakowań, ilość osób korzystających oraz ilość zebranych ECO-punktów przez użytkowników.

Paulina Górska

Kampania #WCIĄŻZMIENIAMY

Coca-Cola ogłosiła też start globalnej kampanii społecznej #NEVERSETTLE. Polska jest pierwszym krajem, w którym kampania zostanie wyemitowana. Hasło w Polsce to #WCIĄŻZMIENIAMY. W ramach kampanii globalny koncern prezentuje swoje rozwiązania wobec problemów środowiskowych, takich jak odpady opakowaniowe czy nadmierne zużycie wody oraz problemów społecznych, związanych z demografią czy barierami na rynku pracy.

– My ludzie używamy naszej planety tak, jakby na półce była kolejna, gotowa do użytku. Niestety, tak nie jest. Świadomi tego, jak dużą rolę odgrywają w gospodarce i społeczeństwie tak duże firmy, jak nasza, chcemy być częścią rozwiązań odpowiadających na obecne wyzwania – podkreślił na Forum Ekonomicznym w Davos CEO firmy, James Quincey.

Jednym z kluczowych założeń marki jest „Świat bez Odpadów”. W ramach zapowiedzianej w Davos w styczniu 2018 roku ambicji Coca-Cola chce do 2030 roku pomóc zebrać i przetworzyć na całym świecie dokładnie tyle puszek i butelek, ile sprzedaje. Koncern zobowiązał się również do tego, aby wszystkie opakowania, w ponad 200 krajach świata, w których firma działa, nadawały się w 100 proc. do recyklingu, a do 2025 roku zamierza wprowadzać na rynek opakowania, które będą składały się w co najmniej 50 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: