Przejdź do treści

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Instagram @simpledancerslife
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Nieprawidłowa postawa i krzywy kręgosłup to problem wielu z nas. Siedzący tryb pracy, zbyt mało ćwiczeń i aktywności niestety nie ułatwiają sytuacji. By za parę lat nie potrzebować rehabilitacji, warto zadbać o kręgosłup już teraz. Od czego zacząć? – Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym „zmysłem” utrzymywania równowagi – pisze na swoim koncie na Instagramie Aneta Wira-Ostaszyk, tancerka Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie i pokazuje ćwiczenie, które może nam w tym pomóc. 

Prawidłowa postawa ciała dla wielu z nas nie jest prostym wyzwaniem. Życie w  XXI wieku zdecydowanie nie sprzyja naszym kręgosłupom. Dodatkowo brak aktywności fizycznej, na którą czasem po prostu nie mamy czasu, czy siedzenie z nosem w ekranie komputera lub smartfona sprawia, że nasze kręgosłupy buntują się, nierzadko odwdzięczając się bólem. Nie jest łatwo przestać się garbić, tym bardziej że przy wyprostowanych plecach należy pamiętać o kilku czynnikach, nie wystarczy samo wyprostowanie się.

Prosta sylwetka jest jednak domeną tancerzy baletowych, którzy przez lata ćwiczą prawidłową postawę i równowagę. – Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie – pisze Aneta Wira-Ostaszyk, która jest tancerką Polskiego Baletu Narodowego.  Na swoim koncie na Instagramie „Simple dancers life„, które obserwuje prawie 13 tys. Internautów, odkrywa kulisy życia baletnicy. Tym razem postanowiła podzielić się ze swoimi obserwatorami ćwiczeniem baletowym, które pomoże w utrzymaniu równowagi i w konsekwencji prawidłowej postawy i prostych pleców.

Ćwiczenie na równowagę – jak je wykonać?

To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi:

? stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych
? unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód)
? dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone
? zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video
? pierś do przodu, broda lekko w górę

kobieta trzyma się za brzuch
Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Wira-Ostaszyk pokazała także w drugiej części video ćwiczenie na wykręcenie. Jeśli chcecie je wykonać – Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa – dodaje tancerka.

Stanie na jednej nodze – jak je poprawnie wykonać?

Jeśli chcecie poświęcić na równowagę więcej czasu, spróbujcie też stania na jednej nodze.

Pozycja: łopatki ściągnięte do siebie, a barki lekko opuszczone w dół. Plecy proste, mocno napięte mięśnie brzucha oraz pośladki. Spokojny i płynny oddech.

Wytrzymajcie 30 sekund i zamieńcie stronę.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.