Olej terapię u psychologa, ważniejsze są ładne włosy. Nowa reklama Pantene to kpina ze zdrowia psychicznego
Znakomicie wyglądające włosy dają kobietom dwa razy większe poczucie siły niż medytacja, sesja terapeutyczna czy joga – tak brzmi nowe hasło reklamowe szamponu Pantene, które pojawiło się w mediach społecznościowych. Twórcy reklamy chyba dobrze nie przemyśleli swojego pomysłu. Hasło miało zachęcać do kupna. Faktycznie, czujecie się zachęcone?
W czasach, w których kobiety przeciwstawiają się kultowi nienagannego wyglądu, odrealnionemu kanonowi piękna i jednocześnie rośnie ilość młodych osób popełniających samobójstwo, pojawia się kolejna reklama negująca troskę o zdrowie psychiczne. „Przecież nie ma lepszego sposobu na dobre samopoczucie jak piękne włosy”, jak głosi hasło z reklamy.
Coraz więcej osób mówi o dbaniu o zdrowie psychiczne i samoakceptację, a Pantene prezentuje reklamę, w której mówi, że nic tak nie zadba o twoje zdrowie psychiczne, jak umyte włosy? Dodatkowo powołując się na rzekome badania lekarzy specjalistów. Pantene, naprawdę?
Czy wiedziałaś, że znakomicie wyglądające włosy dają Ci dwa razy więcej siły niż medytacja, sesja terapeutyczna czy…
Gepostet von Procter and Gamble Polska am Donnerstag, 31. Januar 2019
Większość młodych kobiet dojrzewała, bawiąc się lalkami Barbie o idealnych kształtach i bujnych włosach. Nic więc dziwnego, że problem samoakceptacji i ciałopozytywności jest wciąż duży. Mity i stereotypy mówiące, że do dobrego samopoczucia potrzebny jest nam nienaganny wygląd, tylko pogłębiają problem. Kobiety ciężko pracują nad zaakceptowaniem siebie lub zmagają się z problemami natury psychologicznej. Idąc do pracy, czy szkoły i widząc hasło „Znakomicie wyglądające włosy mają większy wpływ na dobre samopoczucie, niż świetny nastrój, atrakcyjny makijaż i nienaganna cera” zdrowe dziewczyny mogą poczuć jedynie zażenowanie. Jednak u kobiet, które właśnie za pomocą ubioru, makijażu czy zajęć u terapeuty próbują poradzić sobie z chorobą, ich wysiłek prawdopodobnie pójdzie na marne. Po oglądaniu takich reklam, drastycznie spada samoocena.
Owszem, z pewnością lepiej poczujemy się z czystymi i umytymi włosami, jednak nie jest to ważniejsze od sesji terapeutycznej czy chwili dla siebie. Stawianie na wygląd, kosztem komfortu psychicznego może przynieść opłakane skutki
Czy wiedziałaś, że znakomicie wyglądające włosy mają większy wpływ na Twoje samopoczucie niż strój, makijaż i cera?…
Gepostet von Procter and Gamble Polska am Donnerstag, 31. Januar 2019
Reklamy i media społecznościowe są często źródłem inspiracji i miejscem walki z kompleksami związanych z wyglądem, dlatego chwaliliśmy Pantene za ostatnia kampanię, o której możecie przeczytać tutaj. Jednak tak tym razem mówimy stanowcze „nie”.
Podoba Ci się ten artykuł?
Powiązane tematy:
Polecamy
Andie MacDowell o nierealnych standardach piękna: „Jestem za stara, by się głodzić”
Tysiące nagich osób na moście Story Bridge. „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
Pamela Anderson o rezygnacji z makijażu: „Zaczęłam zdawać sobie sprawę, że czuję się świetnie jako ja”. Nakłoniła Drew Barrymore do zdjęcia doczepów na wizji
Danae Mercer: „80 proc. kobiet ma cellulit, 70 proc. niesymetryczne piersi, 90 proc. ma wzdęcia. Kobiety w 100 procentach są piękne, silne i znaczą więcej niż ich odbicie”
się ten artykuł?