Przejdź do treści

Natalia Białobrzeska o brzuchu w połogu: „Próbuję być w kontakcie ze swoim ciałem, które nadal zasługuje na akceptację i uwagę”

Brzuch po ciąży / istock
Brzuch po ciąży / istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
"Wyglądasz, jakbyś była w ciąży". Maja Bohosiewicz wyjaśnia, dlaczego nikt nigdy nie powinien tak mówić
„Wyglądasz, jakbyś była w ciąży”. Maja Bohosiewicz wyjaśnia, dlaczego nikt nigdy nie powinien tak mówić
Kobieta
„To nie jest twój obowiązek, by składać życzenia ojcu z okazji Dnia Ojca, który jest nieobecny, przemocowy, toksyczyny” – tłumaczy psycholożka Sara Tylka
Ewa Chodakowska po latach przyznała, że nie chce mieć dzieci. „Bałam się linczu, wykluczenia, hejtu”
Czkawka - powstało urządzenie, które ją wyleczy
Koniec z czkawką! Opracowano skuteczne urządzenie do jej leczenia
Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić
Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić

„Drugi tydzień połogu za mną. Ja i mój brzuch. Głaszczę go czasami z ciążowego przyzwyczajenia. Po chwili łapię się, że 'przecież już tam nikogo nie ma'. Jakbym w pierwszym odruchu chciała sobie powiedzieć: 'Co Ty robisz? Bez przesady.' I wtedy właśnie nie przerywam tego dotyku…” – pisze Natalia Białobrzeska, edukatorka i inicjatorka akcji „Jestem wystarczająca”. 

Połóg – co jest normalne?

Natalia Białobrzeska niedawno po raz czwarty została mamą. Właśnie jest w połogu. I o tym jest jej najnowszy post na Instagramie.

„Próbuję być w kontakcie ze swoim ciałem, które nadal zasługuje na akceptację i uwagę. Ten brzuch, który roluje się jak siedzę. Ten brzuch, który opada, kiedy stoję. Ten brzuch, z widocznymi rozstępami. Z rozciągniętą skórą, która jak papier prezentowy owijała ponad 4 kg człowieka” – pisze edukatorka.

I dodaje, że nie będzie za niego przepraszać. Nie będzie go chować w zawstydzeniu.

„Nie będę mu ubliżać i wypominać i porównywać. Jest częścią mnie i mojej historii. Dziś taki. Jutro inny. Wystarczający! Mój brzuch…

Piszę to trochę do Was i trochę do siebie. Bo moja droga do samoakceptacji jest nierówna, pełna zwrotów i nowych początków…” – wyjaśnia.

Agnieszka Kaczor o porównywaniu się

Edukatorka przypomniała też słowa Agnieszki Kaczorowskiej – aktorki i tancerki, która niedawno również została mamą.

„Pamiętam wpis Agnieszki Kaczorowskiej, która zaapelowała do swoich obserwatorek, żeby nie porównywały swoich ciał do jej ciała, które od 6. roku życia trenuje zawodowo. Jest ciałem sportowczyni, również w ciąży i w połogu. Taka niby oczywistość, a w komentarzach wielkie UFFF! No więc i ja robię sobie wielkie UFFF. Żeby poczuć, to co myślę” – dodaje Natalia Białobrzeska.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

POŁÓG. To normalne! ———— 2 tydzień połogu za mną ? Ja i mój brzuch. Głaszcze go czasami z ciążowego przyzwyczajenia. Po chwili łapię się, że „przecież już tam nikogo nie ma”. Jakbym w pierwszym odruchu chciała sobie powiedzieć: „co Ty robisz? Bez przesady.” I wtedy właśnie nie przerywam tego dotyku! Próbuję być w kontakcie ze swoim ciałem. Które nadal zasługuje na akceptacje i uwage. Ten brzuch, który roluje się jak siedzę. Ten brzuch, który opada, kiedy stoję. Ten brzuch, z widocznymi rozstępami. Z rozciągniętą skórą, która jak papier prezentowy owijała ponad 4kg człowieka. ———— Nie będę za niego przepraszać. Nie będę go chować w zawstydzeniu. Nie będę mu ubliżać i wypominać i porównywać. Jest częścią mnie i mojej historii. Dziś taki. Jutro inny. Wystarczający! Mój brzuch. ———— Piszę to trochę do Was i trochę do siebie. Bo moja droga do samoakceptacji jest nierówna, pełna zwrotów i nowych początków. ———— Pamiętacie Galerię Wystarczających Brzuchów, którą stworzyłyśmy wspólną odwagą? (Wisi w wyróżnionych relacjach). Dla mnie to odtrutka na odpowiednio dobrane pozycje, filtry i retusze, których nie brakuje w instagramowo/celebryckim świecie. „Uuu, możesz wszystko! Spójrz na mnie!”, kojarzycie ten przekaz? Często bez jakże znaczącej gwiazdki *mogę wszystko: z nianią, trenerem personalnym, osobistym dietetykiem i zapleczem SPA&Beauty. ———— Ale są wyjątki! Pamiętam wpis @agakaczor która zaapelowała do swoich obserwatorek, żeby nie porównywały swoich ciał, do jej ciała, które od 6r.ż. , trenuje zawodowo. Jest ciałem sportowczyni, również w ciąży i połogu. Taka niby oczywistość, a w komentarzach wielkie UFFF ? ———— No więc i ja robię sobie wielkie UFFF ? Żeby poczuć, to co myślę. #połógtonormalne #jestemwystarczająca #poporodzie #połóg #noworodekwdomu #mójbrzuch #ciałopozytywność #ukochojsie #cialopozytywne

Post udostępniony przez Natalia Białobrzeska (@druzyna_b)

Post Natalii Białobrzeskiej skłonił wiele innych kobiet do refleksji. Widać to w komentarzach pod postem:

„Ja urodziłam – albo i nie, skoro skończyło się CC – dopiero pierwszego małego człowieczka i skończyło się wielką siatką rozstępów. Patrzę na nie i z jednej strony myślę: to jest obraz miłości, którą nosiłam pod sercem, nie muszę się jej wstydzić. A z drugiej – to już koniec dwuczęściowych strojów, mężu, zgaś światło i nie patrz, bo tu już ani płasko, ani jędrnie. Bo tu już zawsze będzie znamię tego, kim jestem, razem z blizną po CC, której tak bardzo się bałam.

Chciałabym siebie zaakceptować, ale to takie trudne, zwłaszcza w tym świecie, gdzie nie tylko sportsmenki zaraz po porodzie są piękne i płaskie, a do tego są wspaniałymi i kochającymi matkami po SN, a ja ciągle się miotam ze swoją psychiką i niedoskonałym ciałem.”

„Dopiero brzuch rośnie, ale zewsząd atakują mnie zdjęcia idealnych ciążowych brzuszków gwiazd albo ich płaskie jak deska brzuchy 2 tygodnie po porodzie, dając do zrozumienia, że to jest wyznacznik normalności, a tak nie jest!”

„Akceptacja swojego pociążowego brzucha wymaga czasu, zupełnie jak przejście z połogu do normalnego funkcjonowania. Szkoda tylko, że część społeczeństwa jest tak dziwna, że wywiera presję na kobiecie i zmusza ją do tego, aby wyglądała jak modelka, w zasadzie bez wyraźnego powodu, bo niby czemu mamy wszystkie wyglądać jak modelki? Ludzie są różni i brzuchy są różne. Jeśli ktoś czuje potrzebę zrzucenia oponki, to się za nią zabierze, a jeśli ktoś nie chce/nie ma czasu, to przecież świat się nie zawali”

czytamy w komentarzach.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

Inga Izabela Dańkowska: Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Małgorzata Rozenek-Majdan po porodzie, z synem Henrykiem

„Jestem grubaską”. Małgorzata Rozenek-Majdan pokazała, jak naprawdę wygląda jej ciało po urodzeniu syna

mężczyzna ćwiczy brzuszki

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

Anna Lewandowska

Anna Lewandowska pokazała brzuch 17 dni po porodzie. „Ciało kobiety może wiele” – pisze trenerka

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Eliza Wydrych skrytykowana za wystający brzuch

Po treningu przeczytała: „ale masz tłuszcz na brzuchu”. W odwecie podała kilka faktów na temat tej części ciała

kobieta na porodówce

7 grzechów głównych polskich porodówek

Kobieta siedzi na toalecie. Widać jedynie jej nogi i opuszczone spodenki

Jesteś toaletową czytaczką? Czytasz, kichasz, wycierasz nos, siedząc na toalecie? W ten sposób niszczysz sobie zdrowie. Rozmawiamy z Panią Fizjotrener

Magda Mołek / Instagram

Magda Mołek zapytana o ciążę: w kwestii rozmiarów brzucha, dawno już pożegnałam swój perfekcjonizm

„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe

Profile ciałopozytywne na Instagramie, które warto znać! Pokochaj swoje ciało. Te profile ci w tym pomogą

Aleksandra Żebrowska pokazała tygrysie pasy. Dołączyła do akcji „Ciało bogini za nic się nie wini”

Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało

„Podnieść piersi? Ale dla kogo? Mi się podoba i tylko to się liczy” – pisze piosenkarka Tanerélle na Twitterze

Jak powstają rozstępy? Dostałyśmy je od tygrysicy! Zobacz świetną animację

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Deficyt kaloryczny – czym jest i jak go wyliczyć?

Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?

„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii

Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku