Przejdź do treści

Na siłowni są wciąż ograniczenia? To nie problem! Te ćwiczenia wykonasz w domu

Na siłowni są wciąż ograniczenia? To nie problem! Te ćwiczenia wykonasz w domu Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim
Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021"
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka
Kobieta z aparatem
Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa
Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy z pewnością częściej przebywasz w domu, co jest związane z pandemią koronawirusa. Być może mniej się ruszasz – siłownie niedawno zostały na nowo otwarte, jednak nie wszystkie działają tak jak przed pandemią – może zabrakło twoich ulubionych zajęć albo po prostu obawiasz się korzystać ze sprzętu dotykanego przez obce osoby. Mała aktywność może wpływać na twoją kondycję psychiczną i fizyczną. Są jednak ćwiczenia, które bez problemu możesz wykonywać w domu lub na świeżym powietrzu. 

Które ćwiczenia warto wykonywać w domu?

Zapoznaj się z czterema efektywnymi ćwiczeniami, które pozwolą ci zachować sylwetkę i zdrowie psychiczne:

  1. Wysokie kolana – ćwiczenie to polega na biegnięciu w miejscu z wysoko podniesionymi kolanami. Jest to świetny trening cardio, który wzmocni każdą część twojego ciała. Może on skutecznie zastąpić jazdę rowerem lub bieganie, jeśli nie możesz wyjść z domu.
  2. Deska – to ćwiczenie mocno angażujące wszystkie mięśnie twojego ciała. Podczas tego ćwiczenia ryzyko kontuzji jest naprawdę niewielkie, a jego wykorzystanie daje niesamowite efekty. Jeśli chcesz je wykonać, przyda się odpowiednia technika, która nie obciąży stawów – połóż przedramiona na ziemi, równolegle do ciała. Wyprostuj nogi i przenieść ich ciężar na palce. Utrzymaj prostą linię od głowy, aż do czubka butów. Utrzymaj tę pozycję przez minimum 20 sekund. W kolejnych dniach możesz zwiększać liczbę sekund.
  3. Przysiady – ćwiczenie przypomina siadanie na krześle. Nogi mają tworzyć kąt 90 stopni. Nie garb się, a jeśli masz z tym problem, siadając, wyciągnij ręce przed siebie. Przysiad rób na pełnych stopach. Na palcach możesz stanąć podczas podnoszenia się.
  4. Ruchy w obwodzie – inaczej interwały, po których będziesz spalała kalorie jeszcze po wykonanym treningu. Tutaj angażujesz wszystkie mięśnie. Wykonaj trzy serie intensywnego treningu, który ma trwać 30 sekund, po czym 30 sekund odpoczywasz i powtarzasz to przynajmniej trzy razy. Możesz wykorzystać kombinację: deska, przysiady, pajace, pompki, burpees.

Zadbaj o inne czynniki

Trener personalny Matt Fox zwraca uwagę na kilka innych aspektów życia codziennego, które mogą wpływać na twoje samopoczucie. Aby zachować zdrowe ciało i umysł, bardzo ważne jest pilnowanie liczby kalorii potrzebnych do utrzymania wagi, bądź do jej redukcji. Nie zapominaj o wodzie! Dzięki niej twój organizm będzie odpowiednio nawodniony, a co za tym idzie, będziesz miała więcej energii. Twoja skóra, paznokcie i włosy też z pewnością ci za to podziękują.

 

Źródło: mamamia

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność