Przejdź do treści

Na czym polega elektrostymulacja i kiedy powinno się ją stosować?

Elektrostymulacja - zabieg rehabilitacyjny, który może pozytywnie wpłynąć na naszą sylwetkę
Elektrostymulacja - zabieg rehabilitacyjny, który może pozytywnie wpłynąć na naszą sylwetkę
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrada emocjonalna – definicja, jak sobie z nią poradzić?
Współzależność w związku. Jak ją rozpoznać u partnera?
Endomorfik – kto to, dieta, trening. Jak schudnąć, będąc endomorfikiem?
wakacje, pandemia
„W wakacje będziemy wracali do normalnego funkcjonowania” – twierdzi Adam Niedzielski
Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Elektrostymulacja to nie tylko zabieg rehabilitacyjny, z którego pomocą można  wrócić do pełnej sprawności fizycznej, ale również sposób na odchudzanie oraz poprawę sylwetki. Zazwyczaj słyszy się o nim jedynie w ogólnym kontekście. W dalszej części dokładnie opisujemy elektrostymulację, przytaczamy jej korzyści oraz podpowiadamy, jak można wykorzystać ją w kosmetologii.

Elektrostymulacja – czym jest?

Elektrostymulacja to zabieg rehabilitacyjny polegający na stymulowaniu uszkodzonych mięśni prądem o niskiej częstotliwości. Stymulacja elektryczna powoduje skurcz mięśni — taki sam jak podczas ćwiczeń i daje taki sam efekt jak przy wykonywaniu tradycyjnego ugięcia czy podniesienia ciężaru. Zabiegi te przeprowadza się w placówce rehabilitacyjnej przez kompetentny personel. Coraz częściej elektrostymulacja wykorzystywana jest także w kosmetologii. Zabiegi tego typu wykonywane są na refundacje NFZ lub prywatnie w punktach medycznych, salonach masażu czy salonach kosmetycznych. Elektrostymulacja to bezpieczny zabieg. Jeśli rzetelnie weźmiemy pod uwagę przeciwwskazania oraz wybierzemy renomowany gabinet, sam zabieg nie powinien przynieść żadnych skutków ubocznych.

Elektrostymulacja – jak przebiega zabieg?

Zabieg przeprowadzany jest na leżance lub fotelu. Miejsce, które ma zostać poddane elektrostymulacji, jest dezynfekowane, nakłada się na nie żel i elektrody. Gdy przewody zostaną podłączone, rozpoczyna się elektrostymulacja (prąd o niskiej częstotliwości jest przepuszczany stopniowo, zwiększając swoją intensywność, następnie zmniejszając ją ku końcowi zabiegu).

Elektrostymulacja w rehabilitacji – zalecenia i korzyści

Elektrostymulacja to zabieg rehabilitacyjny stosowany w wielu przypadkach. Jest wykorzystywana przy porażeniach oraz niedowładach typu wiotkiego. Elektrostymulację zaleca się, aby nie doprowadzić do degeneracji odnerwionego mięśnia. Zabiegi wykonywane są tak długo, aż nie zregenerują uszkodzenia nerwu obwodowego. Elektrostymulacja wykorzystywana jest również do zwalczania bólu kręgosłupa oraz podnoszenia odporności. Sam zabieg poprawia napięcie tkanki łącznej, krążenia krwi oraz płynów tkankowych.

Elektrostymulacja – odchudzanie i uroda

Elektrostymulacja to także skuteczna metoda dbania o swoją sylwetkę – pomaga modelować ciało oraz zmniejsza tkankę tłuszczową. Zabieg ten stosować można na wszystkich częściach ciała. Lepsze dotlenienie krwi sprzyja spalaniu tłuszczu tkankowego. Grupy komórek tłuszczowych ulegają rozproszeniu, a to z kolei przekłada się na zmniejszenie cellulitu i zwiększenie jędrności skóry. Elektrostymulacja przyspiesza produkcję kolagenu i elastyny. Zabieg ten jest polecany przy odchudzaniu osobom mającym problemy z wykonywaniem typowych ćwiczeń (ze względu na dużą wagę czy ograniczenia zdrowotne).

Elektrostymulacja — przeciwwskazania

Elektrostymulacja jest korzystnym zabiegiem zarówno dla zdrowia, jak i urody. W niektórych sytuacjach jednak nie może być wykonywana. Zrezygnować z niej powinny osoby cierpiące na choroby serca, przy których prąd — nawet w małych dawkach – nie jest wskazany. Kolejnymi przeciwwskazaniami są epilepsja oraz spastyczne porażenia mięśni. Jeśli zabieg elektrostymulacji ma być wykonywany na nogi, nie można wykonać go w sytuacji, kiedy posiadamy na nich żylaki oraz guzki o niewiadomym pochodzeniu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Nerw kulszowy – przebieg, funkcje i przyczyny bólu

Sanatoria dziecięce kiedyś i dziś. Jakie historie kryją się za ścianami uzdrowisk dla najmłodszych?

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

Czym jest łokieć golfisty?

Czym jest łokieć golfisty?

Skręcenie stawu skokowego - objawy i leczenie

Skręcenie stawu skokowego – objawy i leczenie

Orteza stawu skokowego — zastosowanie, zalecenia, koszty

Orteza stawu skokowego – zastosowanie, zalecenia, koszty

Kobieta leży na hamaku

Regeneracja – zachowaj równowagę!

Joga zbawiennie wpływa na funkcjonowanie ciała i umysłu. Zapewnia Kasia Bem

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Przyspiesz swoją regenerację

Przyspiesz swoją regenerację

"Jak przytyć?", czyli rozterki chudzielca

„Jak przytyć?”, czyli rozterki chudzielca

Zimna kąpiel po treningu

Zimna kąpiel po treningu

"Rest day" jest OK

„Rest day” jest OK

Jak zwiększyć masę mięśniową?

Masa mięśniowa – jak ją wyrobić w zdrowy sposób

Roller, czyli masaż dla sportowca

Roller, czyli masaż dla sportowca

Trenuj z głową

Trenuj z głową

Regeneracja – zatrzymaj się na moment!

Regeneracja – zatrzymaj się na moment!

Dr Ewa Kuchowicz: W starym budownictwie paprocie o wiele lepiej rosną niż w nowych blokach. Coś im niespecjalnie służy, a rośliny potrafią być wrażliwe, dużo bardziej wrażliwe niż my

Platforma wibracyjna – efekty, przeciwwskazania i skutki uboczne

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Joga hormonalna – sposób na równowagę