Samobadanie, profilaktyka, motywacja i wsparcie na butach z nowej kolekcji Vans. Tak marka wspiera walkę z rakiem piersi
Widziałyśmy już kolekcje Vans inspirowane Harrym Potterem, Davidem Bowie czy Fridą Kahlo. Okazuje się jednak, że markę tych popularnych butów stać na jeszcze więcej. Właśnie do sprzedaży trafiła linia wspierająca walkę z rakiem piersi. Jesteśmy zachwycone tymi wzorami!
Marka Vans dla kobiet zmagających się z rakiem piersi
Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. To właśnie teraz fundacje i media częściej niż w innych miesiącach mówią i piszą o kobietach walczących z nowotworem. I dobrze. W naszym kraju rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem wśród kobiet.
Działania, które mają na celu zachęcanie pacjentek do regularnego badania, są więc bardzo ważne. Tu chodzi o nasze życie. Co roku w Polsce o raku piersi dowiaduje się 19 tys. kobiet.
O tym, jak potrzebne jest mówienie o profilaktyce, wie również marka kultowych butów Vans. Stworzyła ona cztery linie butów, które zwracają uwagę na zagadnienia związane z rakiem piersi. Mowa tutaj o samobadaniu, profilaktyce, motywacji oraz wsparciu.
Vans walczy z rakiem piersi / mat. prasowe
Całą kolekcję zaprojektowała projektantka Diandre Fuentes. Rysunki na butach ukazują kobiece piersi – w różnych kształtach, rozmiarach i kolorach. Choroba może przecież dotknąć każdej z nas.
– Rak piersi to choroba, która dotyka wszystkich, bez względu na rasę oraz status społeczny. Dlatego chcieliśmy, aby nasze rysunki odzwierciedlały rzeczywistość – mówi Fuentes.
Część przychodów ze sprzedaży butów zostanie przeznaczonych na konto brytyjskiej organizacji CoppaFeel!, która zajmuje się wspieraniem kobiet zmagających się z nowotworem piersi.
Czy jest CoppaFeel!?
CoppaFeel! założyły w 2009 roku bliźniaczki Kristin i Maren Hallenga. Gdy Kris miała 23 lata, wyczuła w swojej piersi guzek. Szybko zdiagnozowano u niej wtórnego raka piersi. Dziewczyna nie zdawała sobie sprawy, że rak piersi może występować u dwudziestolatek. Niewiele wiedziała o tej chorobie.
Kris była zaskoczona tym, jak mało jest informacji skierowanych do młodych ludzi o tym, czym jest ta choroba, jak o siebie dbać i o tym, że rak piersi nie dotyczy tylko kobiet po 50. roku życia. Kris nadal walczy. Zależy jej jednak na tym, by młodzi ludzie dowiedzieli się, że wczesne wykrycie raka zwiększa szanse przeżycia i powrotu do zdrowia. Chciałaby, by ludzie mogli wyciągnąć naukę z jej historii i bardziej aktywnie podchodzili do swojego zdrowia.
„Metody wczesnego wykrywania zwiększają szanse przeżycia raka piersi, dlatego Vans stawia sobie za cel zwiększanie świadomości o chorobie, która może dotknąć każdego. Vans przekaże co najmniej 200 tys. dolarów ze swoich zysków ze sprzedaży tej kolekcji na rzecz CoppaFeel!, brytyjskiej organizacji, która edukuje młodzież na temat samobadania piersi oraz oznak i objawów raka piersi, a także zachęca do zgłaszania zauważonych zmianach” – czytamy na stronie Vans.pl.
Lubimy takie akcje!
Polecamy
„Nie myślałem, że życie zgotuje mi taki scenariusz”. Tomasz Jakubiak zwrócił się do fanów z prośbą o pomoc
Marta Lech-Maciejewska wyznała, że ma złośliwy nowotwór: „Guz okazał się wrednym przeciwnikiem”
Lekarze z Olsztyna dali Cristinie z Angoli nowe życie. Teraz 16-latka chce pójść w ich ślady
Księżna Kate: „Jeszcze nie wyszłam na prostą (…) W złe dni jestem słaba, zmęczona i muszę odpocząć”
się ten artykuł?