Przejdź do treści

„Teraz jest jej czas”. Kobieta karmiąca piersią w reklamie Adidasa

Kampania Adidas
Kampania Adidas z kobietą karmiącą piersią / Fot. Twitter.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

„Feminizm jest dosłownie synonimem równości płci. Teraz jest jej czas” – to hasło nowej kampanii stworzonej przez adidas Originals i Pharrella Williamsa. Do współpracy przy projekcie zaproszono wiele aktywistek. Co je łączy? Każda z nich walczy o równość dla wszystkich, bez wyjątku! 

I choć premiera nowej kolekcji Adidasa miała premierę pod koniec sierpnia, to dopiero teraz zrobiła prawdziwą furorę w sieci. Wszystko za sprawą zdjęcia witryny sklepowej, na której widoczny jest plakat z kobietą karmiącą piersią w rozpiętej bluzie Adidasa.

Plakat zgarnia mnóstwo pozytywnych komentarzy. Kobiety dziękują marce za podjęcie tematu karmienia piersią w swojej kampanii.

„Normalizowanie karmienia piersią jest dla mnie bardzo ważne. To, że jest coraz bardziej obecne w telewizji i reklamach jest wspaniałe. Więc dobra robota Adidas i dziękuję” – pisze na Twitterze jedna z internautek, która zamieściła zdjęcie witryny sklepowej na swoim profilu.

„Mnie się podoba. Raz, że karmienie piersią czyni czymś całkowicie normalnym, jednocześnie pokazując, że w jego trakcie kobieta nie musi nosić nonameowych łachów i ogólnie wyglądać jak typowa mamcia. Dwa „teraz czas dla niej”- ładny ukłon w stronę kobiet” – czytamy w komentarzach.

„Teraz jest jej czas”

„Now is her time” (z j. ang. „Teraz jest jej czas”) to najnowsza reklama adidas Originals i Pharrella Williamsa, którą możemy obejrzeć na YouTube. Zobaczymy w niej m.in. 27-letnią wokalistkę Syd, Patrisse Cullors (założycielkę ruchu Black Lives Matter, który rozpoczął dyskusję na temat rasy i nierówności na całym świecie), Nadyę Okamoto (21-letnią inicjatorkę projektu period.org – organizacji non-profit, która zapewnia kobietom dostęp do produktów potrzebnych podczas miesiączki) oraz Sanę Azim – twórczynię filmów i aktywistkę w walce o prawa człowieka.

Adidas

Adidas

Każda z nich walczy o równość dla wszystkich, bez względu na orientację, kolor skóry czy płeć! W kampanii wystąpił także Pharrell Williams oraz inni mężczyźni, którzy również zgadzają się z działaczkami. W końcu „teraz jest jej czas!”. Muzyk mówi także: „Często nie docenia się tego, co kobiety potrafią dla świata. To musi się zmienić…”.

„Czuję się teraz upoważniona do tego, by mówić. Ten wzmocniony głos brzmi trochę elektrycznie. Niektórzy ludzie po prostu chcą być wysłuchani. Bądź dokładnie tym, kim chcesz być. Bez obawy, że zostaniesz za to osądzony. Bez względu na płeć. Niezależnie od tożsamości seksualnej, wszyscy jesteśmy równi.

Tylko w jednym przypadku w porządku jest, gdy patrzysz na kogoś z góry. Wtedy, go chcesz mu pomóc wstać. Jedyną wiadomością, którą chciałbym przekazać światu, jest to, byśmy trzymali się razem.
Równość pojawia się, gdy ludzie przełamują bariery.

Teraz jest nasz czas na spotkanie. Mówmy więc za tych, którzy nie mogą tego zrobić. Teraz jest nasz czas, aby kochać jeszcze mocniej. Teraz jest czas na wyrównanie szans. Każdy powinien móc podejmować decyzje dotyczące własnego ciała.

Oczekuję, że będę mieć takie samo prawo jak inni.

Feminizm jest dosłownie synonimem równości płci.

Teraz jest jej czas.” – słyszymy w reklamie adidas Originals.

Nowa kampania adidas Originals

Co warto wiedzieć o kampanii? To zgoda na seksualność, kobiecość i przekazywanie życia. A jaka jest sama kolekcja? Unisexowa. Ubrania oraz buty znajdziemy we wszystkich rozmiarach – dla kobiet, mężczyzn, dzieci i niemowląt. Adidas originals przedstawił w swojej kolekcji 23 kolorowe, klasyczne modele butów dla niej i dla niego: adilette, SolarHu, Crazy BYW i NMD oraz ubrania, które przypominają o prawach kobiet.

Ta historia opowiedziana jest wieloma głosami:

„Zachęcam dziewczyny, dając im dobry przykład”- Isabela Rangel, matka, modelka, współzałożycielka Style Saves.

„To jest nasz czas, by wyrównać szanse” – Iddris Sandu, architekt technologiczny.

„Feminizm to nic innego jak równość płci” – Nadya Okamoto, aktywistka, współzałożycielka Period Org.

„To jest jej czas, by pokazać moc” – Patrisse Cullors, współzałożycielka Black Lives Matter.

Za zdjęcia do kampanii odpowiada Collier Schorr, słynny nowojorski artysta. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: