Przejdź do treści

Kampanie społeczne 2018 r. Zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw

gwaizdy w kampanii cos do nich mam
materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Kampanie społeczne mają poruszać i zmuszać do refleksji. Dotyczą spraw ważnych, społecznych i operują na emocjach. Przedstawiamy Wam zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw społecznych minionego roku. #Sexedpl, „Czy my się znamy?”, „Depresja. Rozumiesz – pomagasz”, „Nie serwuj sobie choroby”, „Coś do nich mam”, „Kocham. Szanuję” to poruszające kampanie 2018 roku. 

„Czy my się znamy?” Ikea w świątecznej kampanii

Sieć sklepów Ikea stworzyła spot reklamowy, który poruszył wiele osób. Opowiada o relacjach współczesnych czasów, o zanikaniu więzi, o wpływie social mediów na nasze życie. W świątecznej, przyjemnej dla oka oprawie, wyciąga na wierzch gorzką prawdę o nas samych.

Czy my się znamy? To pytanie, które towarzyszy bohaterom reklamy. Dotyczy również nas, naszego podejścia do rodziny. Istotnym aspektem towarzyszącym w spocie jest wpływ social mediów na naszą codzienność. Okazuje się, że wielokrotnie wiemy więcej o osobach publicznych, niż o bliskich. Spot reklamowy Ikea zmusza do przemyśleń, nie tylko w święta.

Zadbajmy o naszych bliskich, dajmy się lepiej poznać i okazujmy zainteresowanie. To ważne, aby nie zatracić się w świecie filtrowanych zdjęć, kreowanych uśmiechów i pędzie życia.

Przeczytaj o tym więcej: „Czy my się znamy? Świąteczna reklama Ikea pokazała smutną prawdę o relacjach

Czy my się znamy?

Każdego dnia mamy okazję poznać lepiej osoby, które nas otaczają. Wykorzystajmy dobrze czas Świąt! Wspaniała reklama świąteczna od IKEA Hiszpania.

Gepostet von Mniej ekranu, więcej rodziny am Dienstag, 11. Dezember 2018

 

„Depresja. Rozumiesz – pomagasz”

Kasia Napiórkowska to jednocześnie autorka i bohaterka siedmiominutowego filmu na temat „choroby duszy”, czyli depresji. Film został zrealizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Programu Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020.

Piękne kadry, scenografia, przyjemne dla oka barwy. Pod uśmiechem skrywany smutek. Film stworzony w ramach kampanii „Depresja. Rozumiesz-pomagasz” to apel do ludzi, aby byli uważni i nie pozostawali obojętni wobec osób, które potrzebują pomocy. To powiedzenie sobie na głos, że depresja jest chorobą, którą leczy się tak samo, jak grypę czy cukrzycę. Jest uleczalna, a jej objawów nie można bagatelizować.

Przeczytaj więcej: „Depresja. Rozumiesz-pomagasz”. Kampania społeczna o depresji

#SEXEDPL

„Każdy z nas zasługuje na rzetelną, pozbawioną stereotypów edukację seksualną…”

Modelka Anja Rubik zainicjowała kampanię #sexedpl, podczas której znane osoby rozmawiały na temat miłości, bliskości, seksu. Celem kampanii było przełamanie tabu dotyczącego seksu i edukacja seksualna nastolatków. Niespełna rok po inicjatywie została wydana książka #sexedpl, która ma służyć nie tylko młodym osobom, a także rodzicom i nauczycielom.

Zobacz więcej: Anja Rubik przekazuje 1000 książek #sexedpl do polskich szkół

„Nie serwuj sobie choroby”

Ministerstwo Zdrowia w kampanii „Nie serwuj sobie choroby” chce zmobilizować Polaków do zmiany nawyków żywieniowych. Trzydziestosekundowy spot porusza problem otyłości, który dotyczy co trzeciego dorosłego w Polsce i wskazuje zdrowotne zagrożenia wynikające z regularnego spożywania produktów typu fast food.

Przeczytaj więcej: „Nie serwuj sobie choroby”. Mocna kampania przeciw otyłości

„Coś do nich mam” Rak’n’Roll

Fundacja Rak’n’Roll stworzyła głośną kampanię „Coś do nich mam”, w której wzięły udział znane Polki. Zachęca ona kobiety do profilaktycznego badania piersi. Kampania wystartowała 15 października, czyli w Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi. W ramach akcji #CosDoNichMam promowany był żel dostosowany do każdego kształtu piersi, między innymi: trójkątnych, ciążowych, kwadratowych, silikonowych, z dużymi brodawkami, z rozstępami, jest to żel używany do badania USG.

Celem kampanii było zachęcenie kobiet do badania piersi.

W akcji wzięły udział: Karolina Gilon, Ola Hamkało, Joanna Horodyńska, Joanna Jabłczyńska, Julia Kuczyńska (Maffashion), Daria Ładocha, Jessica Mercedes, Małgorzata Rozenek-Majdan, Zosia Ślotała, Julia Wieniawa i Barbara Wrońska.

Zobacz więcej: Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania fundacji Rak’n’Roll

„Kocham. Szanuję”

Każdego roku blisko milion Polek pada ofiarami agresji. „Kocham. Szanuję” to kampania społeczna przeciw przemocy. Ma na celu przekonać krzywdzone kobiety do szukania pomocy, a świadków przemocy do reakcji. Ze statystyk wynika, że tylko 20 procent aktów przemocy jest zgłaszana na policję.

Ambasadorkami akcji jest Dorota Gardias, Edyta Herbuś, Agnieszka Kaczorowska, Maja Ostaszewska. Organizatorzy kampanii uznali, że warto, aby pojawił się też głos mężczyzn w tej sprawie. Kampanię wsparli m.in. Szymon Majewski, Krzysztof Hołowczyc, Czesław Mozil czy Andrzej Saramonowicz.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: