Przejdź do treści

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia? Justin Clark/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Gorączka Denga czy Gorączka Zachodniego Nilu pojawi się w Polsce? Eksperci alarmują: już niedługo
Ane Piżl z cudowną (i potrzebną!) akcją topfreedom. „Nie zgadzam się na podział klatek piersiowych na legalne i nielegalne”
Szkoda ci czasu na sen? Oto 10 powodów, by zacząć sypiać regularnie
Co widzimy w lustrze? Porównujemy, jak oceniają siebie kobiety i mężczyźni
Warsztaty milczenia. Kasia Bem tłumaczy, jak działa potęga ciszy

Codziennie wykonujesz swój ulubiony trening? Każdy, kto regularnie uprawia sport, ma swoją preferowaną formę ruchu. Jednak należy pamiętać, że od czasu do czasu powinno się wykonać trochę inny zestaw ćwiczeń, ponieważ mięśnie się przyzwyczajają i zwiększa się ryzyko kontuzji.

Dając swojemu organizmowi nową dawkę ćwiczeń, będziesz zmuszać do pracy inne mięśnie, a i twoja kondycja będzie w jeszcze lepszej formie. Czy wiesz, że może to być zwykłe chodzenie? Nie dość, że jest to najbardziej bezpieczna forma sportu, to jeszcze wpływa na organizm w zbawienny sposób.

Dlaczego warto… chodzić?

  1. Chodź w sposób odpowiedni, a będziesz trenować swoje biodra i rdzeń kręgowy. Nawet szybkie chodzenie nie sprawi, że nabawisz się kontuzji, tak jak to może być w przypadku szybkich biegów. Zadbaj więc o prawidłową sylwetkę podczas chodzenia, a twój organizm ci za to podziękuje.
  2. Chodzenie to nie bieganie, ale jest to również bardzo dobry trening zarówno dla stawów, jak i mięśni, tyle że mniej ryzykowny niż w przypadku biegania. Jeśli biegasz, to na pewno warto, abyś wprowadziła podczas treningu również marsz interwałowy, który polega na zmianie tempa chodzenia np. jedna minuta szybkiego marszu, na jedną minutę wolnego chodu.
  3. Chcesz cieszyć się otaczającą cię przyrodą, a dodatkowo masz ochotę pobyć w towarzystwie? Idź więc na spacer z kimś bliskim, a dodatkowo skup się na pracy swoich mięśni i stawów! Jest to najlepsza forma połączenia pożytecznego z przyjemnym.
  4. Spacerować możesz wszędzie, więc nie będziesz mieć żadnych wymówek. Nie musisz nawet zmieniać stroju. Możesz wyjść na spacer w codziennym ubraniu.
  5. Idź na spacer pomiędzy ciężkimi treningami. Jeśli czujesz, że przez ostatnie dwa dni wykonałaś naprawdę ciężkie ćwiczenia i potrzebujesz odpoczynku, to na trzeci dzień wybierz się właśnie na spacer! To może być naprawdę relaksujące.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Chodzenie pobudza myślenie

Jak intensywne powinno być chodzenie?

Jeśli nie chcesz przybierać na wadze, to wiedz, że chodzenie będzie w tym momencie twoim sprzymierzeńcem. Osoby, które nie chodzą na spacery, przybierają na wadze i jest to już naukowo udowodnione. Najlepiej jest zacząć od chodzenia umiarkowanego. Jak jednak określić swoje tempo umiarkowane? Jeśli podczas chodzenia zaczynasz lekko się pocić, a twój oddech staje się cięższy, jednak nadal możesz rozmawiać z towarzyszem, to znaczy, że osiągnęłaś swój poziom umiarkowany. Specjaliści wskazują, że tempo umiarkowane wynosi od 50 do 60 proc. twojego tętna maksymalnego. A jeśli chcesz obliczyć swoje tętno maksymalne, wystarczy zastosować prosty wzór – po prostu odejmij od liczby 226 swój wiek. To jest twoje tętno maksymalne. Pamiętaj, że im więcej będziesz ćwiczyć, czy po prostu chodzić, to z biegiem czasu będziesz musiała dodawać więcej ciężarów, czy zwiększyć tempo chodzenia, aby zmęczyć się treningiem. Oznaczać to będzie, że twoja kondycja jest w coraz lepszej formie.

idąca kobieta

Jak rozpocząć swoją przygodę  chodzeniem?

Przede wszystkim pamiętaj, że chodzenie jest bezpieczniejsze od biegania. Im więcej będziesz chodzić, tym bardziej poprawisz swoją kondycję i zmniejszysz ryzyko zachorowania np. na cukrzycę, chorobę naczyniowo-sercową, czy obniży ci się poziom złego cholesterolu. Jeśli czujesz, że samo chodzenie po płaskim terenie już ci nie wystarcza, zacznij wybierać inne trasy, np. po górkę. Czas, który powinnaś przeznaczyć na chodzenie to przynajmniej 30 minut, a najlepiej rozciągnąć go do 45 minut, aby organizm spokojnie mógł przyzwyczaić się do tempa umiarkowanego. Z czasem będziesz mogła wydłużyć czas spaceru i zwiększyć jego intensywność.

 

Źródło: blog.myfitnesspal

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Kiedyś lekarze mówili, że parkinson lubi spokój. Teraz zmieniają zdanie. Po diagnozie trzeba się szybko otrząsnąć”

Proste sposoby na poprawę kondycji – ćwiczenia tlenowe i siłowe

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta ćwiczy na pomoście

7 zalet porannych ćwiczeń. Już nigdy nie będziesz mieć wymówek, by zostać w łóżku „chwilkę” dłużej

Kobieta

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia fizyczne mogą wzmocnić efektywność szczepienia. Najnowsze badania naukowców

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Dominika Kojro i Karolina Kucharczyk /fot. Przemek Grela

Dziecko jogi i pilatesu nazywa się yogilates. Wzmacnia mięśnie głębokie brzucha, uelastycznia ciało i wycisza umysł

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×