Przejdź do treści

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia? Justin Clark/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Benjamin Netanjahu
Premier Izraela Benjamin Netanjahu w zabawnym spocie walczy z fake newsami na temat szczepionek przeciw COVID-19
Czy trzeba będzie podpisywać zgodę na seks? Nowa definicja gwałtu budzi kontrowersje
Dlaczego warto sikać pod prysznicem? Powodów jest mnóstwo!
Wiecznie jesteś głodna? Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić
Olga Kamińska
Co decyduje o tym, z kim się wiążemy? Tłumaczy neuropsycholożka dr Olga Kamińska [WIDEO]

Codziennie wykonujesz swój ulubiony trening? Każdy, kto regularnie uprawia sport, ma swoją preferowaną formę ruchu. Jednak należy pamiętać, że od czasu do czasu powinno się wykonać trochę inny zestaw ćwiczeń, ponieważ mięśnie się przyzwyczajają i zwiększa się ryzyko kontuzji.

Dając swojemu organizmowi nową dawkę ćwiczeń, będziesz zmuszać do pracy inne mięśnie, a i twoja kondycja będzie w jeszcze lepszej formie. Czy wiesz, że może to być zwykłe chodzenie? Nie dość, że jest to najbardziej bezpieczna forma sportu, to jeszcze wpływa na organizm w zbawienny sposób.

Dlaczego warto… chodzić?

  1. Chodź w sposób odpowiedni, a będziesz trenować swoje biodra i rdzeń kręgowy. Nawet szybkie chodzenie nie sprawi, że nabawisz się kontuzji, tak jak to może być w przypadku szybkich biegów. Zadbaj więc o prawidłową sylwetkę podczas chodzenia, a twój organizm ci za to podziękuje.
  2. Chodzenie to nie bieganie, ale jest to również bardzo dobry trening zarówno dla stawów, jak i mięśni, tyle że mniej ryzykowny niż w przypadku biegania. Jeśli biegasz, to na pewno warto, abyś wprowadziła podczas treningu również marsz interwałowy, który polega na zmianie tempa chodzenia np. jedna minuta szybkiego marszu, na jedną minutę wolnego chodu.
  3. Chcesz cieszyć się otaczającą cię przyrodą, a dodatkowo masz ochotę pobyć w towarzystwie? Idź więc na spacer z kimś bliskim, a dodatkowo skup się na pracy swoich mięśni i stawów! Jest to najlepsza forma połączenia pożytecznego z przyjemnym.
  4. Spacerować możesz wszędzie, więc nie będziesz mieć żadnych wymówek. Nie musisz nawet zmieniać stroju. Możesz wyjść na spacer w codziennym ubraniu.
  5. Idź na spacer pomiędzy ciężkimi treningami. Jeśli czujesz, że przez ostatnie dwa dni wykonałaś naprawdę ciężkie ćwiczenia i potrzebujesz odpoczynku, to na trzeci dzień wybierz się właśnie na spacer! To może być naprawdę relaksujące.
Chodzenie pobudza myślenie

Jak intensywne powinno być chodzenie?

Jeśli nie chcesz przybierać na wadze, to wiedz, że chodzenie będzie w tym momencie twoim sprzymierzeńcem. Osoby, które nie chodzą na spacery, przybierają na wadze i jest to już naukowo udowodnione. Najlepiej jest zacząć od chodzenia umiarkowanego. Jak jednak określić swoje tempo umiarkowane? Jeśli podczas chodzenia zaczynasz lekko się pocić, a twój oddech staje się cięższy, jednak nadal możesz rozmawiać z towarzyszem, to znaczy, że osiągnęłaś swój poziom umiarkowany. Specjaliści wskazują, że tempo umiarkowane wynosi od 50 do 60 proc. twojego tętna maksymalnego. A jeśli chcesz obliczyć swoje tętno maksymalne, wystarczy zastosować prosty wzór – po prostu odejmij od liczby 226 swój wiek. To jest twoje tętno maksymalne. Pamiętaj, że im więcej będziesz ćwiczyć, czy po prostu chodzić, to z biegiem czasu będziesz musiała dodawać więcej ciężarów, czy zwiększyć tempo chodzenia, aby zmęczyć się treningiem. Oznaczać to będzie, że twoja kondycja jest w coraz lepszej formie.

idąca kobieta

Jak rozpocząć swoją przygodę  chodzeniem?

Przede wszystkim pamiętaj, że chodzenie jest bezpieczniejsze od biegania. Im więcej będziesz chodzić, tym bardziej poprawisz swoją kondycję i zmniejszysz ryzyko zachorowania np. na cukrzycę, chorobę naczyniowo-sercową, czy obniży ci się poziom złego cholesterolu. Jeśli czujesz, że samo chodzenie po płaskim terenie już ci nie wystarcza, zacznij wybierać inne trasy, np. po górkę. Czas, który powinnaś przeznaczyć na chodzenie to przynajmniej 30 minut, a najlepiej rozciągnąć go do 45 minut, aby organizm spokojnie mógł przyzwyczaić się do tempa umiarkowanego. Z czasem będziesz mogła wydłużyć czas spaceru i zwiększyć jego intensywność.

 

Źródło: blog.myfitnesspal

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Jak często prać stanik? Robimy to zbyt rzadko

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem