Przejdź do treści

Gosia Baczyńska: „Współczesne kobiety po 50. celebrują życie”. Posłuchaj kolejnego odcinka podcastu „Menopauza to nie pauza”!

Gosia Baczyńska podcast
Gosia Baczyńska podcast
Podoba Ci
się ten artykuł?

Gosia Baczyńska przez 25 lat pracy artystycznej miała okazję obserwować nie tylko, jak zmienia się polska moda, którą sama kształtowała, ale też jak na przestrzeni lat zmieniało się podejście kobiet do własnego ciała i stylu. – Polki po 50. są świadome, mają pieniądze, pospłacały kredyty, wychowały dzieci, jeżdżą po świecie i chcą wyglądać świetnie, a nie być ubrane w konfekcję z zakładu PPHU – mówi projektantka w podcaście „Menopauza to nie pauza”.

Posłuchaj podcastu

Posłuchaj nas również na:

„Młodzieńczość w duszy”

Gościnią Karoliny Wierzbińskiej w drugim odcinku podcastu „Menopauza to nie pauza” była Gosia Baczyńska. Caryca polskiej mody, ikona prestiżu, ceniona polska projektantka, która w 2022 r. świętowała 25-lecie swojej pracy artystycznej. To był dla niej twórczy i intensywny czas pracy z kobietami, ich marzeniami, potrzebami. Podglądała, jak się zmieniają, jak patrzą na swoje ciała, jakie mają wymagania. Projektantka podkreśla, że choć fizyczne zmiany są nieuniknione, widać i je trudno z nimi dyskutować, to jedna rzecz się nie zmienia.

– Jesteśmy takie same, z taką samą młodzieńczością w duszy – mówi Baczyńska.

Projektantka zauważa, że naturalne zmiany będące oznaką upływu czasu absolutnie nie powinny zamykać kobiety w jakichś ramach, czegokolwiek im odbierać czy narzucać styl ubierania się. – Mamy w namioty się poubierać, bo są zmarszczki czy skóra nie taka jak kiedyś? Bez przesady – podsumowuje.

Manuela Gretkowska podcast

„Kobiety 50+ nie mają za bardzo, gdzie się ubrać na okazje”

Baczyńska zaznacza, że choć aktywność i zawodowa, i mentalna kobiet się wydłuża, 50-letnie Polki są aktywne, świadome i przywiązują wagę do tego, jak wyglądają. Tymczasem polska, ogólnodostępna moda niekoniecznie ma im coś ciekawego do zaoferowania.

– Kobiety 50+ nie za bardzo mają, gdzie się ubrać na okazje. Nie ma dla nich takich rzeczy, a jak są to są takie „babowate”, zamykające kobietę po 50. w jakiejś garsonce, tandetnej kiecce – tłumaczy projektantka. – Te kobiety są świadome, mają pieniądze, pospłacały kredyty, dzieci wychowały, jeżdżą po świecie i chcą wyglądać świetnie, a nie być ubrane w konfekcję z zakładu PPHU – dodaje.

Projektantka podkreśla, że jej dojrzałe klientki bywają różne, mają różne potrzeby, ale zawsze chcą wyglądać pięknie i wyjątkowo. Wiek nie ma w tym kontekście żadnego znaczenia.

Które dojrzałe Polki stawia za wzór stylu? Projektantka jednym tchem wymienia Monikę Olejnik i Grażynę Torbicką. O tej drugiej opowiedziała zresztą zabawną dykteryjkę:

 – Byłam w Cannes na festiwalu i tak sobie siedzę na lunchu. Byłam z kimś i tak sobie rozmawiamy o tych ludziach, którzy przechodzą. O ulicy, jak ona wygląda. I mówię: patrz, tam idzie bardzo fajna kobieta. Widać, że ma klasę, że jest fajnie ubrana. Tak prościutko, stonowane wszystko, ale takie w punkt. I ta kobieta się zbliża, ja patrzę a to Grażyna Torbicka – mówi Baczyńska.

Czego oczekują od niej wieloletnie klientki i jak na to wpływa menopauza? Dlaczego tabu wokół tego tematu powinno pęknąć? Posłuchajcie! Zaprasza Karolina Wierzbińska, redaktorka naczelna HelloZdrowie. Partnerem komercyjnym podcastu jest Jasnum.

Gosia Baczyńska – caryca polskiej mody

Polska projektantka mody. Dyplom obroniła na Wydziale Projektowania Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W 2009 r. otworzyła pierwszy salon mody na Pradze-Północ w Warszawie. W 2017 roku została poproszona o stworzenie kreacji dla Kate Middleton. Księżna wystąpiła w sukni od Baczyńskiej na bankiecie w Łazienkach Królewskich podczas swojej wizyty w Polsce.

Wielokrotnie nagradzana za swoją pracę artystyczną.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?