Przejdź do treści

Ciągle pracujesz zdalnie? Trening uważności to coś, co ci się przyda

Ciągle pracujesz zdalnie? Trening uważności to coś, co ci się przyda adomas aleno/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dorota Szelągowska o braku samoakceptacji i kompleksach
Dorota Szelągowska szczerze o kompleksach. „W swoich oczach byłam gruba. Ohydne tłuste ramiona, brzuch, uda”
Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?
8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce
Billie Eilish: straciłam fanów, bo ludzie boją się dużych piersi
Billie Eilish straciła fanów po tym, jak zmieniła wizerunek. „Ludzie boją się dużych cycków”
Festiwal filmowy tylko dla zaszczepionych
Polski festiwal filmowy tylko dla zaszczepionych. „Pragniemy zapewnić naszym uczestnikom bezpieczną i komfortową atmosferę”

Dla wielu osób początkiem przygody z pracą zdalną okazała się pandemia COVID-19. Wiele firm przeszło wtedy na system pracy z domu, aby nie narażać pracowników na ryzyko zarażenia. Praca zdalna okazała się jednak wyzwaniem, na które nie każdy był gotowy.

Trudy pracy zdalnej

Praca zdalna nie jest tak łatwa i przyjemna, jak wiele osób początkowo myślało. Praca w domu zaburza zwykły rytm dnia i sprawia, że ciężej się nam skupić. Kiedy pracujesz z domu, jesteś narażona na więcej rzeczy, które mogą cię rozpraszać. Trening uważności pomaga walczyć z problemami i sprawia, że łatwiej będzie ci pracować zdalnie.

Czym jest mindfulness?

Mindfulness jest metodą medytacyjną i procesem psychologicznym, który pomaga skupić uwagę na tym co teraz. Dzięki tej technice trenowania uważności masz większą świadomość tego, co dzieje się w twoim organizmie, lepiej odczytujesz emocje, doświadczenia i myśli. Dzięki tej technice możesz poprawić swoje samopoczucie oraz zdrowie, walczyć ze stresem i niepokojem. Mindfulness pozwala także zidentyfikować problemy, jakie nas dotykają i walczyć z nimi. Wszystko to pomaga w byciu bardziej wydajnym w pracy, także podczas pracy z domu.

Kobieta mindfulness

Jak trening uważności wpłynie na twoje samopoczucie?

Trening uważności to wiele pozytywnych zmian, które zajdą w twoim odczuwaniu. Najważniejsze zalety takiego treningu, to:

  • radzenie sobie z emocjami – w czasie pracy zdalnej możesz być narażona na więcej negatywnych emocji i stresu;
  • lepsze skupienie – świadomość tego, co i jak czujesz, przekłada się na lepsze skupienie i większą efektywność;
  • umiejętność zrobienia sobie przerwy – czasami pracujesz zbyt ciężko i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, mindfulness nauczy cię, kiedy potrzebujesz przerwy;
  • walka z niepokojami – kiedy przebywasz długo sama ze sobą i jesteś wybita z normalnego rytmu dobowego, możesz mieć więcej problemów z odczuwaniem niepokoju.
Aurelia Szokal / arch. prywatne

Techniki mindfulness – jak praktykować w domu?

Praktykowanie mindfulness w domu nie jest trudne, wystarczy trzymać się kilku prostych kroków.

  1. Stwórz swoją codzienną rutynę

Praca w domu rozbija zwykły, codziennie rytm dnia. Perspektywa pracy w piżamie i niewychodzenia z łóżka przez cały dzień wydaje się kusząca… ale jest taka tylko w teorii. W praktyce takie postępowanie bardzo szybko cię zmęczy i wpłynie na samopoczucie oraz jakość snu. Ustal sobie granice i wyznacz dobowy rytm.

  1. Stwórz miłe miejsce pracy

Praca w nieuporządkowanym pokoju czy w łóżku to nie jest dobry pomysł. Stwórz sobie przyjemne, czyste i uporządkowane miejsce do pracy. Staraj się utrzymać porządek i zadbaj o przyjemną, domową atmosferę w pomieszczeniu, w którym pracujesz. Postaw na wygodne siedzenie, biurko oraz dużą ilość naturalnego światła słonecznego.

  1. Bądź aktywna dla lepszego samopoczucia

Aktywność fizyczna nie tylko wpływa na ciało, ale też na umysł. Nie musisz od razu decydować się na udział w maratonie, wystarczy nawet spacer czy kilka ćwiczeń rozciągających, aby od razu poczuć się lepiej.

  1. Skup się!

Skupienie się podczas pracy zdalnej jest bardzo trudne… ale jak najbardziej możliwe! Możesz sobie pomóc w utrzymaniu skupienia. Po pierwsze usuń z pomieszczenia wszystko, co może powodować rozproszenie – telefon, telewizor czy twoje domowe zwierzaki mogą poczekać, aż skończysz pracę. Ustal też godziny, w których będziesz zaczynać pracę i ją skończysz, i trzymaj się ich ściśle, tak samo jak wtedy, kiedy chodzisz do pracy. Pomocne mogą być także aplikacje, które ograniczają czas, jaki spędzasz w sieci – mają one licznik, który pozwala uruchomić wybrane strony tylko na pewien czas albo tylko o określonych godzinach.

  1. Znajdź czas na kontakt z innymi

Podczas pracy zdalnej nie ignoruj swojej potrzeby kontaktu z innymi. Znajdź czas na to, aby mieć kontakt z bliskimi, kolegami z pracy oraz rodziną. Dzięki temu poczujesz się lepiej.

  1. Ćwicz techniki oddechowe

W pracy zdalnej ciężko czasem znaleźć moment na odpoczynek. Techniki oddechowe pozwalają się zrelaksować i uwolnić umysł od natłoku myśli. Nie potrzebujesz do nich profesjonalnego treningu ani niczyjej pomocy, po prostu usiądź w wygodnej pozycji, zamknij oczy i skup się na swoim oddechu.

 

Źródło: bbcgoodfood

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Majówka w pełni. Czas pomyśleć więcej o… seksie

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Jak często prać stanik? Robimy to zbyt rzadko

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?