Przejdź do treści

Ciągle pracujesz zdalnie? Trening uważności to coś, co ci się przyda

Ciągle pracujesz zdalnie? Trening uważności to coś, co ci się przyda adomas aleno/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Dla wielu osób początkiem przygody z pracą zdalną okazała się pandemia COVID-19. Wiele firm przeszło wtedy na system pracy z domu, aby nie narażać pracowników na ryzyko zarażenia. Praca zdalna okazała się jednak wyzwaniem, na które nie każdy był gotowy.

Trudy pracy zdalnej

Praca zdalna nie jest tak łatwa i przyjemna, jak wiele osób początkowo myślało. Praca w domu zaburza zwykły rytm dnia i sprawia, że ciężej się nam skupić. Kiedy pracujesz z domu, jesteś narażona na więcej rzeczy, które mogą cię rozpraszać. Trening uważności pomaga walczyć z problemami i sprawia, że łatwiej będzie ci pracować zdalnie.

Czym jest mindfulness?

Mindfulness jest metodą medytacyjną i procesem psychologicznym, który pomaga skupić uwagę na tym co teraz. Dzięki tej technice trenowania uważności masz większą świadomość tego, co dzieje się w twoim organizmie, lepiej odczytujesz emocje, doświadczenia i myśli. Dzięki tej technice możesz poprawić swoje samopoczucie oraz zdrowie, walczyć ze stresem i niepokojem. Mindfulness pozwala także zidentyfikować problemy, jakie nas dotykają i walczyć z nimi. Wszystko to pomaga w byciu bardziej wydajnym w pracy, także podczas pracy z domu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł
Kobieta mindfulness

Jak trening uważności wpłynie na twoje samopoczucie?

Trening uważności to wiele pozytywnych zmian, które zajdą w twoim odczuwaniu. Najważniejsze zalety takiego treningu, to:

  • radzenie sobie z emocjami – w czasie pracy zdalnej możesz być narażona na więcej negatywnych emocji i stresu;
  • lepsze skupienie – świadomość tego, co i jak czujesz, przekłada się na lepsze skupienie i większą efektywność;
  • umiejętność zrobienia sobie przerwy – czasami pracujesz zbyt ciężko i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, mindfulness nauczy cię, kiedy potrzebujesz przerwy;
  • walka z niepokojami – kiedy przebywasz długo sama ze sobą i jesteś wybita z normalnego rytmu dobowego, możesz mieć więcej problemów z odczuwaniem niepokoju.
Aurelia Szokal / arch. prywatne

Techniki mindfulness – jak praktykować w domu?

Praktykowanie mindfulness w domu nie jest trudne, wystarczy trzymać się kilku prostych kroków.

  1. Stwórz swoją codzienną rutynę

Praca w domu rozbija zwykły, codziennie rytm dnia. Perspektywa pracy w piżamie i niewychodzenia z łóżka przez cały dzień wydaje się kusząca… ale jest taka tylko w teorii. W praktyce takie postępowanie bardzo szybko cię zmęczy i wpłynie na samopoczucie oraz jakość snu. Ustal sobie granice i wyznacz dobowy rytm.

  1. Stwórz miłe miejsce pracy

Praca w nieuporządkowanym pokoju czy w łóżku to nie jest dobry pomysł. Stwórz sobie przyjemne, czyste i uporządkowane miejsce do pracy. Staraj się utrzymać porządek i zadbaj o przyjemną, domową atmosferę w pomieszczeniu, w którym pracujesz. Postaw na wygodne siedzenie, biurko oraz dużą ilość naturalnego światła słonecznego.

  1. Bądź aktywna dla lepszego samopoczucia

Aktywność fizyczna nie tylko wpływa na ciało, ale też na umysł. Nie musisz od razu decydować się na udział w maratonie, wystarczy nawet spacer czy kilka ćwiczeń rozciągających, aby od razu poczuć się lepiej.

  1. Skup się!

Skupienie się podczas pracy zdalnej jest bardzo trudne… ale jak najbardziej możliwe! Możesz sobie pomóc w utrzymaniu skupienia. Po pierwsze usuń z pomieszczenia wszystko, co może powodować rozproszenie – telefon, telewizor czy twoje domowe zwierzaki mogą poczekać, aż skończysz pracę. Ustal też godziny, w których będziesz zaczynać pracę i ją skończysz, i trzymaj się ich ściśle, tak samo jak wtedy, kiedy chodzisz do pracy. Pomocne mogą być także aplikacje, które ograniczają czas, jaki spędzasz w sieci – mają one licznik, który pozwala uruchomić wybrane strony tylko na pewien czas albo tylko o określonych godzinach.

  1. Znajdź czas na kontakt z innymi

Podczas pracy zdalnej nie ignoruj swojej potrzeby kontaktu z innymi. Znajdź czas na to, aby mieć kontakt z bliskimi, kolegami z pracy oraz rodziną. Dzięki temu poczujesz się lepiej.

  1. Ćwicz techniki oddechowe

W pracy zdalnej ciężko czasem znaleźć moment na odpoczynek. Techniki oddechowe pozwalają się zrelaksować i uwolnić umysł od natłoku myśli. Nie potrzebujesz do nich profesjonalnego treningu ani niczyjej pomocy, po prostu usiądź w wygodnej pozycji, zamknij oczy i skup się na swoim oddechu.

 

Źródło: bbcgoodfood

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Kobieta siedzi na plaży

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

„Warto czasem przełączyć się na autopilota”. Jak medytacja, uważność i techniki oddechowe mogą poprawić nasze życie seksualne, mówi seks coach Justyna Płonka

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

„Trzeba stać się wodą, połączyć się z nią, scalić, żeby poczuć balans na SUP-ie”. O praktyce jogi na tafli wody mówi instruktorka SUP jogi, Olga Paprocka

Dlaczego depresja powraca i jak temu zapobiegać? Wyjaśnia psycholożka Milena Wojnarowska

Dlaczego depresja powraca i jak temu zapobiegać? Wyjaśnia psycholożka Milena Wojnarowska

Kobieta

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

W naszej pamięci genetycznej mieszanie wody z ziarnami jest mocno utrwalone. O niezwykłej mocy „bake therapy” /fot. iStock

W naszej pamięci genetycznej mieszanie wody z ziarnami jest mocno utrwalone. O niezwykłej mocy „bake therapy”

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

„Prowadzenie dziennika może zmienić nasze życie. Dla wielu bywa skuteczną autoterapią” – uważa psycholog Anna Frączkowska. Czym jest journaling i jaką ma moc?

Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Majówka w pełni, czas pomyśleć więcej o… seksie. Ta prosta metoda pozwoli ci skupić zmysły na tym, czego naprawdę doświadczasz

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Przez wojnę w Ukrainie ciężko ci się skupić? Psychoedukatorka wyjaśnia, jak powrócić do stanu "tu i teraz"

Przez wojnę w Ukrainie ciężko ci się skupić? Psychoedukatorka wyjaśnia, jak powrócić do stanu „tu i teraz”

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Najpopularniejsze

×