Przejdź do treści

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu
4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu Rawpixel.co
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc
Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność
„Bogami nie jesteśmy. Tak samo jak nasi pacjenci miewamy lepsze i gorsze dni”. Powstał film o życiu lekarzy
3 grudnia dniem covidowej żałoby narodowej. Projekt obywatelski upamiętnia ofiary pandemii
Allegro znowu nam to robi. Ich reklama świąteczna „Zobaczmy w sobie to, co najważniejsze” podbija serca i wyciska łzy!

Podczas choroby, przeziębienia, kontuzji warto zrezygnować z treningu. Warto pamiętać o regeneracji i nie przeciążać swojego organizmu. Podczas ciąży skonsultuj się z lekarzem oraz trenerem, do opracowania specjalnego planu treningowego.

Lenistwo oczywiście nie jest absolutnie żadnym usprawiedliwieniem. Chyba że zdarza się niezwykle rzadko. Każdy z nas ma do tego czasem prawo. W innych przypadkach usprawiedliwieniem może być tylko atak żarłocznych zombie lub tornado. A tak serio – kiedy odpuścić sobie trening i w jakich momentach naprawdę powinniśmy to zrobić, by nie wyrządzić sobie krzywdy?

Choroba

Katar? To akurat słaba wymówka, ale jeśli czujesz, że cię rozkłada i nie masz siły nawet przesunąć krzesła, trening nie będzie najlepszym pomysłem. To znak, że twoje ciało potrzebuje odpoczynku. Nie trenuj także podczas choroby i kiedy rozrywający twoje płuca kaszel nie daje ci spokojnie oddychać, nawet wtedy, kiedy siedzisz. Pamiętaj też, że zarażasz. Znajomi z pewnością nie będą zachwyceni unoszącymi się w powietrzu zarazkami.

Kontuzja

Złapałaś kontuzję? Wyluzuj na chwilę i koniecznie zadbaj o to, by w pełni wyzdrowieć. Nie wpadaj w panikę, że forma spadnie, bo zdrowie naprawdę jest w tym przypadku najważniejsze. Lepiej odpuścić na chwilę niż później z powodu własnej lekkomyślności doprowadzić do sytuacji, w której nie będziesz trenować przez pół roku. Poradź się także dobrego lekarza (najlepiej sportowego – oni rozumieją trochę lepiej), kiedy możesz zacząć treningi, z jaką intensywnością i obciążeniem.

Ciąża

Rzucać wszystko i leżeć? Niekoniecznie, ale umówmy się – ten stan nie jest najlepszym momentem na ciężkie, intensywne i siłowe aktywności. W takim przypadku sprawę koniecznie należy skonsultować z lekarzem. Każda ciąża przebiega inaczej. Bezpieczeństwo najważniejsze!

A co po porodzie? Z pewnością nie rzucaj się w szaleńczy wir pracy, by po urodzeniu dziecka w miesiąc wrócić do formy. Wysiłek fizyczny – tak, ale początkowo umiarkowany. Dajmy ciału chwilę. Wykonało jedno z najcięższych życiowych zadań.

Nie mogę, mam trening – czyli brak życia osobistego

Twoi przyjaciele po raz kolejny słyszą: „Nie mogę, mam trening”? Zauważasz, że wasze światy powoli się oddalają? To niezbyt dobry znak. Sama mam z tym czasem problem, choć u mnie treningi są także pracą. Postaraj się znaleźć równowagę między pasją, a kontaktem z rodziną i najbliższymi. Są sprawy ważne, jasne, ale nie zawsze są one najważniejsze. Czasem możesz odpuścić trening, by spotkać się z przyjacielem na kolację. Naprawdę!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce