Przejdź do treści

Trener personalny – jak go widzą, tak go piszą

Trener personalny - jak go widzą, tak go piszą
Trener personalny musi wyglądać dobrze. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zendaya
Zendaya wyznała, że social media wyzwalają u niej stany lękowe. „Staję się niespokojna, za dużo myślę i analizuję”
Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?
Siatkarka
Katarzyna Skorupa o dyskryminacji kobiet w sporcie: Jesteśmy 'ładnym’ dodatkiem
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”
Mężczyzna stoi przed lustrem
„Czy kiedykolwiek nazwałeś dziewczynę 'laską’? Albo zagwizdałeś na nią, gdy szła ulicą?”. Kampania „Nie bądź tym facetem” pokazuje, że seksistowskie żarty to nie podryw a przemoc!

Trener personalny to dziś „instytucja”, w dodatku coraz bardziej popularna. Szukasz dobrego trenera? Sprawdź go z każdej strony. A właściwie obejrzyj. Dosłownie. Bo powiedzenie „nie oceniaj książki po okładce” akurat w klubie fitness zupełnie się nie sprawdza.

Trener personalny musi wyglądać dobrze!

Wygląd trenera musi być bez zarzutu. Mało tego, trener personalny musi wyglądać tak, aby ktoś, kto do niego przychodzi, myślał: Też tak chcę (i to wcale nie oznacza, że  ma być szerszy niż dłuższy. Sportowa, fitnessowa i zdrowa sylwetka nie oznacza tyle co kulturystyczna. Ustalmy to jasno). W równym stopniu dotyczy to kobiet i mężczyzn. Dlaczego? Czy wybierzesz się na zabieg do kosmetyczki, która ma brudne paznokcie i wypryski na twarzy? Raczej nie. Jeśli ktoś nie potrafi zadbać o siebie, jak może poprowadzić inną osobę? Bywałam już w wielu klubach fitness i widziałam wielu trenerów. Niestety zdarzało się, że ich wygląd pozostawiał wiele do życzenia. Moje poglądy są w tej sprawie radykalne. Nie miałabym sumienia dawać osobie z nadwagą dobrych rad dotyczących odchudzania, rzeźbienia ciała i spalania tkanki tłuszczowej, sama mając na brzuchu oponkę. Trener personalny powinien być wzorem do naśladowania. Mieć wiedzę z zakresu dietetyki i żywienia i skrupulatnie się do niej stosować. Jego/jej sylwetka w żadnym razie nie może odstraszać. Oczywiście jego forma, kondycja i wytrzymałość także nie powinna budzić wątpliwości. Być może czasem będziecie trenować wspólnie – nie może tracić przy tobie tchu. Wygląd i dobra forma trenera to jego najlepsza wizytówka.

Trener personalny – to doświadczenie i wiedza

Dobry trener personalny to mądry trener. I doświadczony! Kiedy uznasz, że wygląda OK, sprawdź, co ma ci do zaoferowania. Pogadaj z nim i wybadaj, czy budzi twoje zaufanie. W końcu masz z nim teraz pracować, powierzać mu swoje codziennie dietetyczne grzechy i wylewać w jego obecności siódme poty. Będzie twoim katem i przyjacielem. Powinien być sympatyczny, ale także stanowczy i wymagający. Ktoś musi cię przecież przypilnować! Absolwent AWF-u? Świetnie, ale to jeszcze nie świadczy o jego wiedzy. Za to liczne kursy, szkolenia, imponująca liczba przeczytanych książek – już tak. Poproś go na przykład o polecenie ci dobrej książki dotyczącej interesującego cię tematu (sportowego oczywiście). Nie bój się zadawać pytań i wymagać indywidualnego podejścia.

Trener personalny musi być pasjonatem

Trener personalny musi swój zawód traktować jak pasję. To powinno być najważniejsze! Znam kilku trenerów, którzy wybrali ten zawód z braku pomysłu na siebie. Fatalnie. Najlepsi trenerzy to tacy, którzy zajęli się tym, bo naprawdę to kochają. Bo sport i fitness są zajawką i sposobem na życie, a nie tylko sposobem na zarabianie pieniędzy. Tylko tacy trenerzy potrafią pracować z klientem i rozumieją jego potrzeby. Są cierpliwi i pomocni. Po pracy albo przed – idą na swój trening, bo nie wyobrażają sobie bez niego życia. Taki trener personalny to jest trener.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska: To mit, że przy SIBO nie można jeść węglowodanów. Jem je do każdego posiłku

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o cheerleadingu: walczyłyśmy ze stereotypem, że to tylko machanie pomponami [WIDEO]

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność