Przejdź do treści

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Zdjęcie: pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raven Saunders
Raven Saunders w niezwykłym geście na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio wsparła wszystkie mniejszości
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”

Sztywny odcinek piersiowy kręgosłupa przekłada się na wiele problemów z mięśniami pleców, pośladków i dwugłowych uda. Często także przyczynia się do zaburzenia pracy bioder, co ma wpływ na kontuzje kolan, kostek czy stóp. Pamiętajcie o tym, by go systematycznie rozluźniać.

Wystarczy wykonywać systematycznie ćwiczenia z użyciem rollera lub podwójnej piłki. Oto nasza propozycja:

Ćwiczenie 1

Połóż się w pozycji bocznej z dolną nogą wyprostowaną, a górną ugiętą pod kątem 90 stopni. Głowa nie zwisa, tylko jest przedłużeniem kręgosłupa, dlatego możesz podłożyć pod nią poduszkę lub roller. Obie ręce wyciągnięte przed siebie. Wolnym ruchem  odwodź górną rękę, tak aby położyć ją po drugiej stronie ciała na podłodze, otwierając przy tym klatkę piersiową. Głowa podąża za ręką. Barki i biodro nie odklejają się od podłogi. Tym samym torem ruchu wracasz do pozycji wyjściowej.
Roller możesz zamienić na podwójną piłkę.

Ćwiczenie 2


Ułóż roller na dolnej części odcinka piersiowego. Unieś biodra do góry, obejmując ciało ramionami i przekręcając się z lewej na prawą stronę, szukając sztywnego obszaru.

Ćwiczenie 3


Ułóż roller na dolnej części odcinka piersiowego, tak aby klatka piersiowa i miednica były w jednej linii, a ręce wyciągnięte za głową. W tej pozycji wytrzymaj minutę lub roluj się tak, aby ciało wygięło się w łuk. Utrudnieniem tego ćwiczenia może być złapanie w dłonie odważnika.

Ćwiczenie 4

Wykonujesz ćwiczenie tak samo jak ćwiczenie 2. Z tą różnicą, że używasz podwójnej piłki. Jedna ręka obejmuje ciało, a druga jest wyciągnięta za głową z zablokowanym stawem łokciowym.

Ćwiczenie 5

Ustaw ciało na rollerze jak przy ćwiczeniu numer 3, tyle że w wyprostowanych rękach trzymasz zaczepioną taśmę, która stawia opór.

Ćwiczenie 6

Jeżeli chcesz się pozbyć sztywności w odcinku piersiowym kręgosłupa, warto także zająć się stawem barkowym. Połóż się na podłodze i umieść piłkę poniżej obojczyka, tak aby znajdowała się między barkiem a klatką piersiową. Ręka jest wyciągnięta w bok lub wzdłuż ciała. Obciążasz piłkę swoim ciałem. Powtórz ten ruch kilka razy.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać