„Bądźcie czujne! Idzie lato, w reklamach zaczyna się wmawianie kobietom problemów” – apeluje Adam Chowański
„Absolutnie każde nogi są dobre do krótkich spodenek (jeśli tylko masz na nie ochotę)! I nie jest ważne, co o tym myślą ekspertki od etykiety dworskiej, dreskodowe wyrocznie, instagramowe estetki czy branża fitness” – podkreśla stylista Adam Chowański. I demaskuje absurdy reklam, które przekonują kobiety, że z ich ciałem jest coś nie tak.
„Bądźcie czujne/czujni!”
Kobietom wciąż dyktuje się, jak mają wyglądać i w co się ubierać, kreując nierealistyczny obraz ciała. Na absurdalne reklamy promujące „zrobienie formy”, zwłaszcza przed sezonem letnim, zwraca uwagę Adam Chowański. „Bądźcie czujne/czujni! Idzie lato, w reklamach zaczyna się wmawianie kobietom problemów” – pisze na swoim profilu na Instagramie stylista i twórca akcji „kolanem w oko”, dzięki której wiele kobiet przestało wstydzić się własnych kolan. Chowański opublikował zdjęcie jednej z reklam, na której widzimy kobiety ćwiczące na ergometrze wioślarskim na siłowni. Uwagę przykuwa jednak fakt, że panie nie tylko trenują z drinkiem w dłoni, ale na nogach mają… szpilki. „Recepta na Zgrabne Nogi. Jak już dziś zadbać o wygląd w krótkich spodenkach tego lata” – głosi hasło promocyjne.
„Ciągle to samo – sugerowanie, że nogi kobiet muszą posiadać szereg cech (zgrabność, smukłość, długość, gładkość), aby można je było pokazać światu. Ale nie za bardzo, bo przecież zbytnie odkrywanie ciała oznacza bycie ladacznicą, która sama się prosi… (wg opinii dużej części społeczeństwa)” – podkreśla.
Chowański dodaje, że wzbudzanie wątpliwości odnośnie do każdego elementu kobiecego ciała jest jedynie dochodowym biznesem i narzędziem kontroli. Niestety wiele – w szczególności młodych – kobiet daje złapać się na haczyk.
„Zdradzę Ci niepopularną myśl: absolutnie każde nogi są dobre do krótkich spodenek (jeśli tylko masz na nie ochotę)! I nie jest ważne, co o tym myślą ekspertki od etykiety dworskiej, dreskodowe wyrocznie, instagramowe estetki czy branża fitness” – dodaje.
Nogi nogom nierówne?
Chowański zwrócił również uwagę na nierówność płciową, co idealnie obrazuje absurd popularnych haseł reklamowych.
„Zastanawiam się, dlaczego tak trudno o specjalne usługi poprawiające zgrabność męskich nóg? Ich nie trzeba przygotowywać do szortów? A może to po prostu durnowaty pomysł?” – pisze.
I ostrzega, by – wbrew temu, co widzimy na plakacie reklamującym „nogi nadające się do szortów” – jednak nie trenować w szpilkach na siłowni. Podczas takiego treningu ciało potrzebuje odpowiedniego podparcia stopy. „Recepta na Zgrabne Nogi” jest więc chyba w tym przypadku jedynie przepisem na kontuzję.
„Ćwiczenie w szpilkach grozi zwichnięciem kostki. Nie rób tego! Chociaż w tym przypadku może to celowe działanie, bo reklamowane miejsce ma w ofercie również 'pilates rehabilitacyjny’. Spryciarze!” – podsumowuje żartobliwie.
Adam Chowański
Adam Chowański jest kreatorem wizerunku i założycielem Akademii Stylu Chowańskiego. Na swoim profilu na Instagramie oraz blogu tropi i obala modowe mity oraz edukuje z zakresu normalizacji ludzkiego ciała. Jego profil obserwuje niemal 45 tys. osób.
RozwińZobacz także
Joanna Osyda: „Sztukę pogrubiania siebie opanowałam do perfekcji”
„To ok, jeśli twoje nogi nie są smukłe” – przypomina Sarah Nicole Landry na Instagramie
„Te wszystkie przykre słowa były małymi ciosami, przez które coś, co w sobie lubiłam, stawało się moim kompleksem” – mówi Katarzyna Czapraga, ofiara fat shamingu
Podoba Ci się ten artykuł?
Powiązane tematy:
Polecamy
Renata Szkup: „Siedemdziesiątka to nie koniec kariery, ale początek wielkiej przygody”
Andie MacDowell o nierealnych standardach piękna: „Jestem za stara, by się głodzić”
„Kiedy wygrywa kobieta, wygrywamy my wszystkie”. Rusza AWSN – pierwszy kanał telewizyjny wyłącznie z kobiecym sportem
Tysiące nagich osób na moście Story Bridge. „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
się ten artykuł?