5 marek, które pokochałyśmy w 2019 roku
Miniony rok przyniósł wiele nowego dla kobiet, ich zdrowia, pielęgnacji i przede wszystkim łamania społecznego tabu wokół żeńskich problemów. Przedstawiamy wam 5 marek, które zachwyciły nas w 2019 roku pozytywnym nastawieniem i inspirowaniem innych. Warto je obserwować. Czuję, że jeszcze nie raz nas zaskoczą.
Billie
Billie skradła nasze serca za bycie bardzo prokobiecą marką. W lipcu 2018 roku Billie zasłynęła zaprezentowaniem włosów w reklamie. Rok później firma rozpoczęła kolejną kampanię pokazującą włosy łonowe kobiet, za co zyskała szerokie uznanie. Marka nie zatrzymała się na włosach nóg. Pokazała puch brzucha, włosy łonowe, pod pachami i brwi a w listopadzie oswajała nas z kobiecym wąsikiem, jednocześnie wspierając męską akcję Movember.
„Gdy marki udają, że wszystkie kobiety mają ciało bez włosów, jest to wersja body-shamingu. Wiele z nich mówi o owłosieniu jako problemie, który należy rozwiązać za pomocą produktu, który próbują sprzedać. Nie chcieliśmy brać udziału w tej rozmowie ” – powiedziała Glamour współzałożycielka Billie, Georgina Gooley
Marka nie każe nam kupować swoich produktów ani depilować się zaraz po tym, jak na naszym ciele zobaczymy minimalny odrost włosów. Twórcy marki Billie dają nam wybór, stawiając na kobiecość i pokazując jej autentyczność w swoich reklamach. I nam się to bardzo podoba!
RozwińAli bakes cakes
W ciasteczkach Alison Mortimer zakochałyśmy się już na początku 2019 roku. Alison prowadzi cukiernię w Australii, w której robi ciastka w kształcie tamponów, kubeczków menstruacyjnych, piersi oraz owłosionych nóg. Jej wyroby szybko zdobyły popularność, najpierw kradnąc serca Australijczyków a później podbijając świat.
Alison robi menstruacyjne ciastka jedynie na specjalne okazje, m.in. by uczcić miesiąc profilaktyki raka piersi, anulowanie podatku od środków higienicznych w Australii czy z okazji Międzynarodowego Dnia Miesiączki. Jest też mocno zaangażowana w tematy kobiecej menstruacji.
– Uwielbiam wykorzystywać temat tabu, jak okres lub kobiecy biust i robić z niego słodkie ciasteczko, któremu nie można się oprzeć. Uwielbiam to, że można rzucić komuś wyzwanie, rozśmieszyć go lub po prostu zobaczyć jego reakcję. Lubię nazywać to jadalnym aktywizmem, który zawiera w sobie temat tabu i jednocześnie jest smaczny. Poza tym kto mógłby kiedykolwiek znienawidzić ciasteczka? Poważnie, są urocze! – mówiła w rozmowie z nami.
WIMIN
Wimin cenimy szczególnie za to, że tworzy suplementy z myślą o kobietach. Zestawy WIMIN są w całości wegańskie, za co tym bardziej stawiamy ją wysoko w rankingu. To pełnia witamin, minerałów i ekstraktów roślinnych, które zadbają o organizm długofalowo. WIMIN również daje nam wybór, prezentując kilka zestawów suplementów, które sama dopasowujesz do swoich zdrowotnych potrzeb. W każdym z nich znajdują się trzy kapsułki zaspokajające podstawowe potrzeby – jedna na odporność (wit. C, D i czosnek), druga dbająca o wygląd skóry (cynk i przeciwutleniacze), trzecia dodaje energii i dba o dobry humor (magnez, B6, rhodiola). Czwartą kapsułkę do zestawu wybierasz z 6 dostępnych na stronie allwimin.com kategorii: Anty-PMS, Dobry Seks, Szybszy Metabolizm, Koncentracja, Ochrona Organizmu oraz Wsparcie Przed Ciążą.
Gdy projektowałyśmy WIMIN założyłyśmy, że chcemy, aby w kapsułkach znalazło się tylko to, co niezbędne. Bez niepotrzebnych wypełniaczy, sztucznych barwników. Zdecydowałyśmy się, zamknąć w WIMIN jak najwięcej surowców pochodzących z natury, z ziół, roślin, wyciągów z warzyw. To takie codzienne wsparcie dla kobiet – mówią Gosia Brzozowska i Paulina Kitlas-Śliwińska, dziewczyny, które stoją za sukcesem marki WIMIN.
Yope
Yope to marka kosmetyków naturalnych, która powstała nie tylko po to, aby spełniać swoją kosmetyczno-pielęgnacyjną funkcję, ale być przyjazną dla ludzi i środowiska. Produkty nie są testowane na zwierzętach, a opakowania, oprócz pięknej estetyki i designu, nadają się do recyklingu oraz ponownego napełnienia, za co przybijamy marce mocną piątkę.
I pomyśleć, że zaczęło się od mydła. Później furorę zrobiły kolejno balsamy i kremy do rąk, środki czystości, produkty dla dzieci i szampony. Czym produkty Yope szczególnie się wyróżniają? Nieszablonowym zapachem, pomysłową identyfikacją wizualną – ich opakowania ze zwierzętami wprawiają w dobry nastrój.
Jak sama założycielka mówi: „Trzy podstawowe filary filozofii YOPE to naturalne receptury, nieoczywiste kompozycje zapachowe oraz właśnie design”.
Your KAYA
Your KAYA prowadzi mocną okresową rewolucję. Tę polską markę środków do kobiecej higieny intymnej cenimy za łamanie społecznego tabu odnośnie miesiączki. Marka reklamując swoje produkty, o okresie mówi wprost, bez ściemy. Nie przedstawia krwi menstruacyjnej jako niebieskiego pyłku i nie namawia do dyskretnego ukrywania tamponów czy kubeczków menstruacyjnych. I za to bijemy jej brawo!
Ponadto produkty Your Kaya wykonane są z organicznej bawełny, pozbawione toksyn, syntetycznych dodatków i substancji zapachowych i nie są bielone chlorem. Dzięki temu nie szkodzą środowisku, łatwo i szybko ulegają rozkładowi.
Za naszą marką idzie coś więcej niż tylko wysokiej jakości, zdrowe dla kobiecego ciała produkty. Na każdym kroku staramy się łamać tabu wokół menstruacj
Zobacz także
„Chcemy w tym trudnym i zabieganym świecie wspierać, kibicować i towarzyszyć kobietom”. Kwestionariusz urodowy: WIMIN
„Wszystko, co macie dziś, zawdzięczacie feministkom”. Oto książki o feminizmie, które warto znać
Lady Pasztet: Bycie feministką w liceum jest cholernie trudne. I każde wsparcie jest na wagę złota
Podoba Ci się ten artykuł?
Polecamy
Sydney Sweeney o braku kobiecej solidarności: „Nie wiem, dlaczego zamiast podnosić się wzajemnie, ściągamy się w dół”
Magdalena Popławska o samodzielnym macierzyństwie: „Chcę żyć na własnych zasadach. Nie mieć wyrzutów, że nie spełniam oczekiwań innych”
„Kiedy wygrywa kobieta, wygrywamy my wszystkie”. Rusza AWSN – pierwszy kanał telewizyjny wyłącznie z kobiecym sportem
Usłyszała, że powinna pracować w Biedronce zamiast być w Akademii Teatralnej. Dziś jest jedną z najpopularniejszych aktorek
się ten artykuł?