Z rozstępami, cellulitem i zmarszczkami. Nadzy Islandczycy w ciałopozytywnej reklamie podbijają Internet!

Przeciwstawiając się nurtowi jednego kanonu piękna przedstawianego w mediach, islandzka firma telekomunikacyjna wzbudza spore emocje. W najnowszej reklamie pokazuje nagich ludzi o różnych kształtach, wieku i urodzie. Z rozstępami, zmarszczkami i cellulitem. Wszyscy wydają się być w tej wersji bardzo szczęśliwi.
Islandzki nagi świat
Wyobrażacie sobie świat, w którym wszyscy chodzą nago? Islandzka sieć telekomunikacyjna Nova przyciągnęła sporą uwagę swoją nową reklamą. Krótkie wideo pokazuje Islandczyków podczas codziennych czynności. Spacerują, biegają, tańczą, jeżdżą na rowerze, robią zakupy. I to wszystko zupełnie nago!
Firma w ten sposób apeluje, aby zostawić w domu nie tylko telefony, ale i ubrania. Autorzy reklamy pragną także zwrócić uwagę na znaczenie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia.
Ciałopozytywna reklama podbija Islandię
Reklama, która wielu szokuje, zaczyna się od podążania kamerą za młodą kobietą, prowadząc nas na boisko sportowe. Kobieta nagle zatrzymuje się i powoli zdejmuje beżowy wełniany sweter. Pozostając nagą, zaczyna rozciągać się przed treningiem. Następnie kamera przeskakuje do serii ujęć rozebranych Islandczyków – od mężczyzny w okularach, który zdejmuje bokserki i udaje się na basen, po starszą kobietę odpinającą stanik.
Krótki film przedstawia również nagich ludzi w supermarkecie, prowadzących nago spotkanie biznesowe przy stole w sali konferencyjnej i nurkujących w basenie.
Wszyscy jesteśmy piękni i chcemy, aby ludzie czuli się dobrze, tacy jacy są. W mediach społecznościowych jesteśmy zasypywani nierealistycznym pięknem i standardami ciała – nie rzeczywistością – tłumaczą swoją reklamę jej autorzy.
W następnych kadrach reklamy wracamy do kobiety z pierwszej sceny, która tańczy nago i szeroko się uśmiecha. Ciesząc się świeżym powietrzem na nagiej skórze, dwie kobiety biegają po parku, a rowerzystka jedzie przez malowniczą zieloną przestrzeń. Wszyscy są nadzy, mają przy sobie jedynie smartwatch, który reklamuje Nova.
Naprawdę musimy mówić o miłości do siebie i szacunku dla naszego ciała. Mamy wszystkie możliwe kształty i rozmiary. Nie ma się czego wstydzić. Po prostu tacy jesteśmy – dodają twórcy reklamy.
Jak twierdzi marka, spot nie tylko zachęca do dbania o zdrowie psychiczne i wychylenie nosa znad ekranu telefonu. Jednocześnie uczy szacunku do ciała i zachęca do jego akceptacji takim, jakie jest.
Rozwiń
Polecamy

Julia Wieniawa z manifestem kobiecości, który pokochały Polki. „Niedoskonałości pięknie wyróżniają mnie”

„Nie mam zamiaru przepraszać za to, że dorosłam”. Millie Bobby Brown odpowiada wszystkim krytykującym jej wygląd

„Jak dobrze, że to nie uroda świadczy o mojej wartości”. Ewa Chodakowska pokazała, z czym musi się mierzyć każdego dnia

Florence Pugh o nierealnych standardach w Hollywood: „Jestem dumna, że wytrwałam i wyglądam tak, jak wyglądam”
się ten artykuł?