Z rozstępami, cellulitem i zmarszczkami. Nadzy Islandczycy w ciałopozytywnej reklamie podbijają Internet!
Przeciwstawiając się nurtowi jednego kanonu piękna przedstawianego w mediach, islandzka firma telekomunikacyjna wzbudza spore emocje. W najnowszej reklamie pokazuje nagich ludzi o różnych kształtach, wieku i urodzie. Z rozstępami, zmarszczkami i cellulitem. Wszyscy wydają się być w tej wersji bardzo szczęśliwi.
Islandzki nagi świat
Wyobrażacie sobie świat, w którym wszyscy chodzą nago? Islandzka sieć telekomunikacyjna Nova przyciągnęła sporą uwagę swoją nową reklamą. Krótkie wideo pokazuje Islandczyków podczas codziennych czynności. Spacerują, biegają, tańczą, jeżdżą na rowerze, robią zakupy. I to wszystko zupełnie nago!
Firma w ten sposób apeluje, aby zostawić w domu nie tylko telefony, ale i ubrania. Autorzy reklamy pragną także zwrócić uwagę na znaczenie zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia.
Ciałopozytywna reklama podbija Islandię
Reklama, która wielu szokuje, zaczyna się od podążania kamerą za młodą kobietą, prowadząc nas na boisko sportowe. Kobieta nagle zatrzymuje się i powoli zdejmuje beżowy wełniany sweter. Pozostając nagą, zaczyna rozciągać się przed treningiem. Następnie kamera przeskakuje do serii ujęć rozebranych Islandczyków – od mężczyzny w okularach, który zdejmuje bokserki i udaje się na basen, po starszą kobietę odpinającą stanik.
Krótki film przedstawia również nagich ludzi w supermarkecie, prowadzących nago spotkanie biznesowe przy stole w sali konferencyjnej i nurkujących w basenie.
Wszyscy jesteśmy piękni i chcemy, aby ludzie czuli się dobrze, tacy jacy są. W mediach społecznościowych jesteśmy zasypywani nierealistycznym pięknem i standardami ciała – nie rzeczywistością – tłumaczą swoją reklamę jej autorzy.
W następnych kadrach reklamy wracamy do kobiety z pierwszej sceny, która tańczy nago i szeroko się uśmiecha. Ciesząc się świeżym powietrzem na nagiej skórze, dwie kobiety biegają po parku, a rowerzystka jedzie przez malowniczą zieloną przestrzeń. Wszyscy są nadzy, mają przy sobie jedynie smartwatch, który reklamuje Nova.
Naprawdę musimy mówić o miłości do siebie i szacunku dla naszego ciała. Mamy wszystkie możliwe kształty i rozmiary. Nie ma się czego wstydzić. Po prostu tacy jesteśmy – dodają twórcy reklamy.
Jak twierdzi marka, spot nie tylko zachęca do dbania o zdrowie psychiczne i wychylenie nosa znad ekranu telefonu. Jednocześnie uczy szacunku do ciała i zachęca do jego akceptacji takim, jakie jest.
Rozwiń
Polecamy
Andie MacDowell o nierealnych standardach piękna: „Jestem za stara, by się głodzić”
Tysiące nagich osób na moście Story Bridge. „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
Pamela Anderson o rezygnacji z makijażu: „Zaczęłam zdawać sobie sprawę, że czuję się świetnie jako ja”. Nakłoniła Drew Barrymore do zdjęcia doczepów na wizji
Danae Mercer: „80 proc. kobiet ma cellulit, 70 proc. niesymetryczne piersi, 90 proc. ma wzdęcia. Kobiety w 100 procentach są piękne, silne i znaczą więcej niż ich odbicie”
się ten artykuł?