Przejdź do treści

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Brzuszki szkodzą / unsplash
Brzuszki szkodzą / unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Nie planuj wszystkiego. „Patrzymy często tam, gdzie chcemy się znaleźć, i przez to zdarza nam się przeoczyć to, co dzieje się tu i teraz”
16-latkowie z Polski jako pierwsi na świecie znaleźli sposób na utylizacje plastiku
Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc
Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność
„Bogami nie jesteśmy. Tak samo jak nasi pacjenci miewamy lepsze i gorsze dni”. Powstał film o życiu lekarzy

W twoim planie treningowym jest kilka serii brzuszków, które mają za zadanie wzmocnić mięśnie brzucha? Lepiej od razu go zmień. Brzuszki naprawdę szkodzą! Dlaczego? Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, wyjaśnia, co tego typu ćwiczenia robią z naszym ciałem. Jej post daje do myślenia!

Pani Fizjotrener

Jest fizjoterapeutką kobiet i trenerką, zajmująca się na co dzień terapią dna miednicy, blizn i rozejścia mięśnia prostego. Mowa o Gosi Włodarczyk, czyli obecnie jednej z najpopularniejszych fizjoterapeutek w sieci, znanej jako „Pani Fizjotrener”. Jej profil na Instagramie obserwuje obecnie 31 tys. osób!

Ostatni post ekspertki dotyczy robienia brzuszków. Okazuje się bowiem, że przez lata wiele z nas popełniało ogromny błąd, wykonując je podczas treningu. 

Brzuszki – czy warto je robić?

„Brzuszki naprawdę szkodzą! Codziennie mnie pytacie: czemu? Codziennie widzę brzuszki jako propozycję ćwiczeń wzmacniających brzuch, „na płaski brzuch”, „na bolący kręgosłup”. Cały internet mówi: szybko, szybko rób brzuszki!” – pisze Gosia Włodarczyk na Instagramie.

Ekspertka postanowiła odpowiedzieć więc na pytanie: dlaczego szkodzą?

  • Wzrost ciśnienia w brzuchu podczas robienia brzuszka powoduje obniżanie pęcherza w światło pochwy. U każdej kobiety (u rodzącej bardziej, ale u każdej to występuje)! Poza tym badanie udowodniło że 1/4 kobiet ćwiczących brzuch nie umie napiąć mięśni dna miednicy, a to podstawa, żeby być zdrową i jeśli chcemy mieć płaski brzuch.
  • Brzuszki przyczyniają się do obniżenia narządów miednicy mniejszej i mogą przyczyniać się do wysiłkowego nietrzymania moczu.
  • Brzuszki pogłębiają rozejście mięśnia prostego brzucha.
  • Brzuszki nie spowodują, że zniknie ból kręgosłupa, wręcz potrafią przyczyniać się do bólu w odcinku szyjnym i lędźwiowym.
  • Są takie niefunkcjonalne! Najlepsze brzuchy mają dziewczyny, które ćwiczą całe ciało, wykonując ćwiczenia wielostawowe i które ruszają się dużo.

„Przypomnę dla zasady: mięśnie brzucha są widoczne, kiedy poziom tkanki tłuszczowej jest bardzo niski, co już ustaliliśmy, nie jest zdrowe dla kobiet na dłuższą metę…” – dodaje Gosia Włodarczyk.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Brzuszki naprawdę szkodzą! Codziennie mnie pytacie czemu?!, codziennie widzę brzuszki jako propozycja ćwiczeń wzmacniajacych brzuch, „na płaski brzuch”, „na bolący kręgosłup”. Cały internet mówi: szybko szybko rób brzuszki! ? ▪️wzrost ciśnienia w brzuchu podczas robienia brzuszka powoduje, obniżanie pęcherza w światło pochwy, u każdej kobiety, u rodzącej bardziej, ale u każdej to występuje, poza tym badanie udowodniło że 1/4 kobiet ćwiczących brzuch nie umie napiąć mięśni dna miednicy, a to podstawa żeby być zdrową i jeśli chcemy mieć płaski brzuch❗️ (Transabdominal ultrasound to assess pelvic floor muscle performance during abdominal curl in exercising women. Barton A, et al. Int Urogynecol J. 2015.) ▪️brzuszki przyczyniają się do obniżenia narządów miednicy mniejszej i mogą przyczyniać się do wysiłkowego nietrzymania moczu❗️ ▪️ brzuszki pogłębiają rozejście mięśnia prostego brzucha❗️ ▪️ nie spowodują, że zniknie ból kręgosłupa, wręcz potrafią przyczyniać się do bólu w odcinku szyjnym i lędźwiowym ▪️ są takie niefunkcjonalne! Najlepsze brzuchy mają dziewczyny które ćwiczą całe ciało wykonując ćwiczenia wielostawowe i które ruszają się dużo ▪️ przypomnę dla zasady: mięśnie brzucha są widoczne kiedy poziom tkanki tłuszczowej jest bardzo niski, co już ustaliliśmy, nie jest zdrowe dla kobiet na dłuższą metę. ?Czy Was to przekonuje? Czy jesteście w stanie zrezygnować z brzuszków? Pytajcie o co chcecie, na wszytko odpowiem! A w instastory wrzucę link do cytowanego artykułu.

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Na post fizjoterapeutki zareagowało wiele osób, które przez lata wykonywały brzuszki, ponieważ chciały wzmocnić mięśnie. Internauci pytali też o propozycje innych ćwiczeń wzmacniających te partie mięśni. Gosia Włodarczyk skierowała ich do swojej relacji na Instagramie, gdzie pokazała przykładowe ćwiczenia. Dodała jednak, że przed rozpoczęciem treningów warto sprawdzić stan dna miednicy i brzucha u fizjoterapeuty uroginekologicznego. 

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!

„Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!”. Przedstawicielki zawodów medycznych mówią STOP

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

6 Weidera to gwarantowana wygrana w walce o płaski, ładnie wyrzeźbiony brzuch? Obalamy mity

6 Weidera – co to jest, efekty, opinie. Czy A6W działa na wszystkich?

Kobieta całuje córkę w policzko, ćwicząc na podłodze

Jakie ćwiczenia szkodzą przy rozejściu mięśnia prostego brzucha? Tłumaczy fizjoterapeutka

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Czy w ciąży można robić brzuszki? Ćwiczenia zakazane w ciąży

Odkryte kostki zimą - jak szkodzą zdrowiu?

Odsłaniasz kostki zimą? Fizjoterapeuta ostrzega: ten błąd możesz przypłacić zdrowiem

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

„Fizjoterapeuci wykonują wspaniałą pracę. Ale zarabiają 1800 zł na rękę i żeby zarobić godnie, pracują po 12 godzin przez 7 dni w tygodniu” – mówi fizjoterapeutka Sandra Osipiuk

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Brzuszki na szóstkę. Sprawdź, jak wzmacniać mięśnie brzucha, by były silne

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Core stability - wzmacniaj centrum!

Core stability – wzmacniaj centrum

Jak dobrze... robić brzuszki

Jak dobrze… robić brzuszki

Kobieta w odzieży ochronnej

3 grudnia dniem covidowej żałoby narodowej. Projekt obywatelski upamiętnia ofiary pandemii

Agnieszka Hajdukiewicz

Hello My Hero. Agnieszka Hajdukiewicz: Kiedy byłam mała, nie widziałam, że inne dzieci mają nogi i robią coś, czego ja nie mogę. Przeciwnie – robiłam to, co wszyscy

Prezent w dłoniach

Allegro znowu nam to robi. Ich reklama świąteczna „Zobaczmy w sobie to, co najważniejsze” podbija serca i wyciska łzy!

„Bywa, że ktoś nie może siedzieć albo popuszcza mocz i mimo to się nie leczy. Ze wstydu” – mówi prof. ucz. dr hab. Remigiusz Kijak

„Niektórzy uważali, że AIDS jest karą boską”. Remigiusz Ryziński o pierwszych przypadkach HIV i AIDS w Polsce

„Depresja to prawdziwe cholerstwo. Gdy uderza, życie potrafi być naprawdę strasznie trudne”- mówi psycholożka Monika Kotlarek. Jak pomóc samemu sobie w depresji?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce