Przejdź do treści

Robienie brzuszków szkodzi! Gosia Włodarczyk tłumaczy, dlaczego to najgorsza opcja na wzmocnienie mięśni brzucha

Brzuszki szkodzą / unsplash
Brzuszki szkodzą / unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Paulina Młynarska
Paulina Młynarska: gdy tylko przejdę rekonwalescencję, kupię sobie jakiś piękny nowy biustonosz, sukienkę, rzucę grzywą i będę dumnie paradować z moimi implantami po ulicach
„Krew nas zalewa!”. Największe organizacje walczące z wykluczeniem menstruacyjnym jednoczą siły
Zmiana definicji gwałtu. „Kobiety potrzebują tej ustawy bardziej niż kwiatka na Dzień Kobiet”
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim

W twoim planie treningowym jest kilka serii brzuszków, które mają za zadanie wzmocnić mięśnie brzucha? Lepiej od razu go zmień. Brzuszki naprawdę szkodzą! Dlaczego? Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, wyjaśnia, co tego typu ćwiczenia robią z naszym ciałem. Jej post daje do myślenia!

Pani Fizjotrener

Jest fizjoterapeutką kobiet i trenerką, zajmująca się na co dzień terapią dna miednicy, blizn i rozejścia mięśnia prostego. Mowa o Gosi Włodarczyk, czyli obecnie jednej z najpopularniejszych fizjoterapeutek w sieci, znanej jako „Pani Fizjotrener”. Jej profil na Instagramie obserwuje obecnie 31 tys. osób!

Ostatni post ekspertki dotyczy robienia brzuszków. Okazuje się bowiem, że przez lata wiele z nas popełniało ogromny błąd, wykonując je podczas treningu. 

Gosia Włodarczyk

Brzuszki – czy warto je robić?

„Brzuszki naprawdę szkodzą! Codziennie mnie pytacie: czemu? Codziennie widzę brzuszki jako propozycję ćwiczeń wzmacniających brzuch, „na płaski brzuch”, „na bolący kręgosłup”. Cały internet mówi: szybko, szybko rób brzuszki!” – pisze Gosia Włodarczyk na Instagramie.

Ekspertka postanowiła odpowiedzieć więc na pytanie: dlaczego szkodzą?

  • Wzrost ciśnienia w brzuchu podczas robienia brzuszka powoduje obniżanie pęcherza w światło pochwy. U każdej kobiety (u rodzącej bardziej, ale u każdej to występuje)! Poza tym badanie udowodniło że 1/4 kobiet ćwiczących brzuch nie umie napiąć mięśni dna miednicy, a to podstawa, żeby być zdrową i jeśli chcemy mieć płaski brzuch.
  • Brzuszki przyczyniają się do obniżenia narządów miednicy mniejszej i mogą przyczyniać się do wysiłkowego nietrzymania moczu.
  • Brzuszki pogłębiają rozejście mięśnia prostego brzucha.
  • Brzuszki nie spowodują, że zniknie ból kręgosłupa, wręcz potrafią przyczyniać się do bólu w odcinku szyjnym i lędźwiowym.
  • Są takie niefunkcjonalne! Najlepsze brzuchy mają dziewczyny, które ćwiczą całe ciało, wykonując ćwiczenia wielostawowe i które ruszają się dużo.

„Przypomnę dla zasady: mięśnie brzucha są widoczne, kiedy poziom tkanki tłuszczowej jest bardzo niski, co już ustaliliśmy, nie jest zdrowe dla kobiet na dłuższą metę…” – dodaje Gosia Włodarczyk.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Brzuszki naprawdę szkodzą! Codziennie mnie pytacie czemu?!, codziennie widzę brzuszki jako propozycja ćwiczeń wzmacniajacych brzuch, „na płaski brzuch”, „na bolący kręgosłup”. Cały internet mówi: szybko szybko rób brzuszki! 😱 ▪️wzrost ciśnienia w brzuchu podczas robienia brzuszka powoduje, obniżanie pęcherza w światło pochwy, u każdej kobiety, u rodzącej bardziej, ale u każdej to występuje, poza tym badanie udowodniło że 1/4 kobiet ćwiczących brzuch nie umie napiąć mięśni dna miednicy, a to podstawa żeby być zdrową i jeśli chcemy mieć płaski brzuch❗️ (Transabdominal ultrasound to assess pelvic floor muscle performance during abdominal curl in exercising women. Barton A, et al. Int Urogynecol J. 2015.) ▪️brzuszki przyczyniają się do obniżenia narządów miednicy mniejszej i mogą przyczyniać się do wysiłkowego nietrzymania moczu❗️ ▪️ brzuszki pogłębiają rozejście mięśnia prostego brzucha❗️ ▪️ nie spowodują, że zniknie ból kręgosłupa, wręcz potrafią przyczyniać się do bólu w odcinku szyjnym i lędźwiowym ▪️ są takie niefunkcjonalne! Najlepsze brzuchy mają dziewczyny które ćwiczą całe ciało wykonując ćwiczenia wielostawowe i które ruszają się dużo ▪️ przypomnę dla zasady: mięśnie brzucha są widoczne kiedy poziom tkanki tłuszczowej jest bardzo niski, co już ustaliliśmy, nie jest zdrowe dla kobiet na dłuższą metę. 🧐Czy Was to przekonuje? Czy jesteście w stanie zrezygnować z brzuszków? Pytajcie o co chcecie, na wszytko odpowiem! A w instastory wrzucę link do cytowanego artykułu.

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Na post fizjoterapeutki zareagowało wiele osób, które przez lata wykonywały brzuszki, ponieważ chciały wzmocnić mięśnie. Internauci pytali też o propozycje innych ćwiczeń wzmacniających te partie mięśni. Gosia Włodarczyk skierowała ich do swojej relacji na Instagramie, gdzie pokazała przykładowe ćwiczenia. Dodała jednak, że przed rozpoczęciem treningów warto sprawdzić stan dna miednicy i brzucha u fizjoterapeuty uroginekologicznego. 

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!

„Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!”. Przedstawicielki zawodów medycznych mówią STOP

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk

Obolały kark, głowa i szyja. Jak sobie poradzić ze skutkami pracy siedzącej i stresu? Podpowiada Magdalena Mikołajczyk

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

„Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Zdradzę ci sekret”. Fizjoterapeutka pisze, jakie ćwiczenie warto dodać do treningów

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

6 Weidera to gwarantowana wygrana w walce o płaski, ładnie wyrzeźbiony brzuch? Obalamy mity

6 Weidera – co to jest, efekty, opinie. Czy A6W działa na wszystkich?

Kobieta całuje córkę w policzko, ćwicząc na podłodze

Jakie ćwiczenia szkodzą przy rozejściu mięśnia prostego brzucha? Tłumaczy fizjoterapeutka

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Czy w ciąży można robić brzuszki? Ćwiczenia zakazane w ciąży

Odkryte kostki zimą - jak szkodzą zdrowiu?

Odsłaniasz kostki zimą? Fizjoterapeuta ostrzega: ten błąd możesz przypłacić zdrowiem

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

„Fizjoterapeuci wykonują wspaniałą pracę. Ale zarabiają 1800 zł na rękę i żeby zarobić godnie, pracują po 12 godzin przez 7 dni w tygodniu” – mówi fizjoterapeutka Sandra Osipiuk

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Brzuszki na szóstkę. Sprawdź, jak wzmacniać mięśnie brzucha, by były silne

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Core stability - wzmacniaj centrum!

Core stability – wzmacniaj centrum

Jak dobrze... robić brzuszki

Jak dobrze… robić brzuszki

Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021"

Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka

Kobieta z aparatem

Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje

Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Tech-neck, czyli jak telefon komórkowy sprawia, że bolą cię plecy i rośnie drugi podbródek

Sposób na długie życie? Zabić komórki „zombie”

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem