„Pomyśl, zanim powiesz”. W ciałopozytywnej kampanii modelki plus size mówią o szacunku i akceptacji dla każdego człowieka
„Większość z nas nie zastanawia się nad celem wypowiedzi. Nie zdaje sobie sprawy jak bardzo nieumyślne słowa mogą zranić. Reprezentuj dobro. Pomyśl, zanim powiesz!” – mówią twórcy nowej ciałopozytywnej kampanii, w której wystąpiły modelki plus size z agencji Onmove. Kobiety zwracają w niej uwagę na hejt, z jakim muszą nieustannie się mierzyć osoby z nadwagą.
Pomyśl zanim powiesz!
„Tolerancja to dla mnie nic innego jak absolutna wolność.
To zaakceptowanie faktu, że w przestrzeni publicznej zawsze będą istniały osoby o innym kolorze skóry, innej orientacji i innym wyznaniu niż nasze.
Akceptacja to traktowanie siebie jak najlepszej przyjaciółki. Dajesz jej trochę luzu i kochasz ją najbardziej na świecie” – to słowa modelek plus size, które wystąpiły w ciałopozytywnej kampanii społecznej.
Następnie w dwuminutowym filmie opublikowanym w serwisie YouTube modelki mówią o sile, harmonii, szacunku, akceptacji, wyrozumiałości, empatii.
Projekt „Pomyśl, zanim powiesz” ma na celu zwrócenie uwagi ludzi na to, aby ich wypowiedzi były bardziej przemyślane i spełniały określony cel. Cel, który mówca sobie założy i świadomie chce przekazać.
Ciałopozytywna kampania
„Bohaterkami kampanii są cudowne kobiety. Każda z nich jest absolutnie indywidualna i stara się wam przekazać pewne fundamenty tak ważne w ich życiu. Uważamy, że każdy z naszych punktów jest idealną składową dobrego człowieka. Mamy nadzieję, że jak najwięcej osób wyciągnie samo dobro z tego projektu” – mówi Sara Czarna – założycielka Onmove.pl.
Dodaje, że projekt „Pomyśl, zanim powiesz” powstał poprzez obserwację obecnej sytuacji w social mediach oraz życiu codziennym.
„Widziałam wiele kampanii, w których mówi się o szacunku i miłości, ale zabrakło mi w nich jednego, bardzo ważnego założenia. Możesz kochać, możesz szanować, możesz mieć dobre intencje. Ale jeżeli czyny nie są dobrze przemyślane, z tych intencji nie wynika nic. Tak samo jest ze słowami. Jeśli nie określi się co i po co tak naprawdę chce się powiedzieć, czasami mówi się tylko po to, aby usłyszeć swój głos” – czytamy na stronie agencji Onmove.pl.
W projekcie wzięły udział: Sandra Kpodonou, Sara Alexandre, Joanna Cesarz, Kasia Bochenkiewicz, Aleksandra Wilk, Julia Chachulska, Magdalena Grzeszc oraz Sara Czarna, założycielka agencji modelingowej ONMOVE.
W ramach kampanii „Pomyśl zanim powiesz” powstał film i sesja zdjęciowa autorstwa Bartłomieja Suchonia.
Zobacz także
„A ta co, lustra nie ma?”. Wygląd moich piersi nie powinien być sprawą publiczną – zauważa Sara Cicherska
„Bodyshaming to jest czysta nienawiść”. Ola Serocka o swoich zmaganiach z zaburzeniami odżywiania
„Brzuchy są potrzebne i spoko”. Kaya Szulczewska o absurdzie dążenia do tego, by nasze ciała „głównie wyglądały”
Polecamy
Tysiące nagich osób na moście Story Bridge. „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
Pamela Anderson o rezygnacji z makijażu: „Zaczęłam zdawać sobie sprawę, że czuję się świetnie jako ja”. Nakłoniła Drew Barrymore do zdjęcia doczepów na wizji
Danae Mercer: „80 proc. kobiet ma cellulit, 70 proc. niesymetryczne piersi, 90 proc. ma wzdęcia. Kobiety w 100 procentach są piękne, silne i znaczą więcej niż ich odbicie”
Ashley Graham o swoim debiucie na pokazie Victoria’s Secret: „Wahałam się, bo ich wizja piękna wydawała się wąska”
się ten artykuł?