Nieogolona pacha wciąż szokuje? Zdjęcie z kampanii Nike wywołało gorącą dyskusję na temat kobiecości
Fanów Nike podzieliło zdjęcie nigeryjsko – amerykańskiej modelki i piosenkarki Anahstasii. Marka sportowa na swoim koncie na Instagramie Nike Women opublikowała zdjęcie modelki w sportowym staniku. Jednak to nie strój przyciągnął uwagę Instagramerów, a nieogolona pacha modelki. Pod postem zawrzało.
Wydawać by się mogło, że kobiece owłosienie przestało już wzbudzać sensację, a poruszanie tego tematu stało się wręcz nudne, jednak gorąca dyskusja pod najnowszym zdjęciem Nike Women na Instagramie temu przeczy. Najwidoczniej, aby owłosienie przestało być stygmatyzowane, wciąż potrzebne są obrazy nieogolonych kobiet w przestrzeni publicznej.
Krok do przodu w kierunku ciałopozytywności zrobiła tym razem marka sportowa Nike. Najnowsze zdjęcie na koncie instagramowym Nike Women przedstawia modelkę i piosenkarkę Annahstasię, która pozuje, odsłaniając niewielką ilość włosów pod pachami. Nike post podpisało „Dobry nastrój”, jednak po komentarzach pod publikacją można stwierdzić, że niektórzy byli raczej w złym humorze po obejrzeniu zdjęcia. Pomimo tego, że włosy pod pachą modelki są krótkie i estetycznie przycięte, dyskusja pod postem przerodziła się w niekulturalną przepychankę.
„To jest obrzydliwe”, „Kobiety, które nie golicie włosów pod pachami, powodzenia w znalezieniu mężczyzny, który was z tym zaakceptuje”, „To g***o, ogolić to g***o”, „To głębszy obraz„ powinna się golić” – można przeczytać w komentarzach pod zdjęciem.
Na szczęście zdecydowana większość broni modelki i marki sportowej, a post – mimo nieprzychylnych komentarzy – zdobył już ponad 190 tys. polubień.
„To natura, jaki jest problem? Twoje opinie na temat włosów. Posiadanie owłosienia na ciele nie jest problemem, to smutne, że twoje standardy są tak wysokie dla ludzi, którzy nawet nie wiedzą, że istniejesz”, „Nie chodzi o to, czy się golisz, czy nie. Chodzi o akceptację wszystkich”. Niektórzy także dziękowali marce sportowej za promowanie ruchu ciałapozytywności, pisząc – „Dziękuję Nike za wsparcie bycia naturalnym ❤️?”.
RozwińNike nie jest pierwszą firmą, która wzbudza emocje zdjęciem kobiecego owłosienia. W ubiegłym roku post na Instagramie pokazujący owłosioną wargę modelki w reklamie szminki Mac wywołał podobną dyskusję na temat depilacji.
RozwińSkrytykowana została także firma odzieżowa Aerie, która w lutym zeszłego roku udostępniła zdjęcie modelki reklamującej stanik, pokazując jednocześnie włosy pod pachami. Post został opatrzony słowami:
Nawet na sekundę nie porównuj swojej urody z kimś innym i nie myśl, że jesteś gorsza. Wszystko, co wyjątkowe w tobie, jest piękne. Wszystko, co jest w tobie prawdziwe, jest wspaniałe. Jesteś siłą, z którą nikt nie będzie się bał
Rozwiń
W styczniu tego roku trwała także miesięczna kampania zachęcająca kobiety na całym świecie do niegolenia włosów pod pachami, przeciwstawiając się promowaniu w mediach wizerunku gładkiej, ogolonej kobiety. – „Akceptacja owłosienia na ciele kobiety jest niestety wciąż kłopotliwa. Społeczeństwo wydaje się zachowywać tak jakby naturalne włosy, które rosną na naszych ciałach, były nieatrakcyjne i niesmaczne” – pisała organizatorka akcji Januhairy Laura Jackson na stronie kampanii na Facebooku. Jej inicjatywa spowodowała liczny odzew, przez co media społecznościowe zalała fala zdjęć niewydepilowanych kobiet.
Choć jest coraz więcej głosów przeciwnych goleniu kobiecych włosów, jego społeczna akceptacja bywa wciąż kłopotliwa. Pamiętajmy, że najważniejsze to szanować się nawzajem. Z włosami czy bez, niech każdy wygląda tak, jak chce.
Podoba Ci się ten artykuł?
Powiązane tematy:
Polecamy
„Kiedy wygrywa kobieta, wygrywamy my wszystkie”. Rusza AWSN – pierwszy kanał telewizyjny wyłącznie z kobiecym sportem
Tysiące nagich osób na moście Story Bridge. „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
81-latka pierwszy raz w swoim życiu wzięła udział w wyborach. „Nigdy nie jest za późno”
Więzienie bez krat dla kobiet powstało w Polsce. Innowacyjny projekt
się ten artykuł?