Przejdź do treści

„Nie bądź chamem”. Janusz Chabior kontra internetowi „Janusze promocji”. Zobacz kolejny świetny spot kampanii OLX

Tekst o kampanii OLX z Januszem Chabiorem. Na zdjęciu: Mężczyzna z uniesionym palcem - HelloZdrowie
Facebook @olx.polska
Podoba Ci
się ten artykuł?

„W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym”. OLX publikuje świetne spoty, piętnujące niegodziwe zachowania podczas zakupów przez internet. W ramach kampanii w serwisach YouTube i Facebook pojawiają się filmy edukujące w dowcipny sposób, czego nie powinniśmy robić w sieci.

Z prośbą: „Proszę mi pomuc mam horom curke” z pewnością spotkaliście się nie raz. Szczególnie znane jest to osobom, które próbują sprzedać w Internecie dziecięce akcesoria. Niestety rzadko za słowami stoi prawda. Siedząc w domu, za monitorem ludzie bardzo łatwo używają niemiłych słów, obrzucając drugą osobę przysłowiowym błotem. Zdarzają się też osoby, które kłamliwie przedstawiają swoją trudną sytuację finansową albo ciężką chorobę dziecka. Grając na uczuciach innych, starają się jedynie zbić cenę na aukcji w Internecie.

Propagować pozytywne zachowania

Z takim zachowaniem stara się walczyć OLX, wypuszczając genialne spoty z Januszem Chabiorem w roli głównej. W drugim filmie OLX nieszczerą osobą kupującą konsolę do gier jest młoda dziewczyna Sylwia – A co gdyby okazało się, że to konsola małego harcerza? – pyta ją Janusz Chabior. Po jego słowach pojawia się mały harcerz, który dla „horej curki” Sylwii gotowy jest oddać konsolę za darmo, odkładając kupno swojego wymarzonego roweru na później. I tak, widząc twarz małego chłopca, oszustka sama wpada we własne sidła.

Czas wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i wprowadzić pewne zasady. Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy “dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. I takiej atmosfery chcemy w OLX

Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl

Kampania pod tytułem „A co gdyby?” ma na celu wyedukowanie internautów i zmianę nawyków choć części z nich. To humorystyczna odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. OLX postanowił pokazać prawdziwe twarze ludzi, aby nadać osobom w sieci bardziej ludzki wymiar. Bądźmy dla siebie mili, po prostu.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

„Nie bądź chamem” – zobacz najnowszy spot kampanii

Obecnie można zobaczyć 4 spoty z kampanii. Docelowo będzie ich 7, a cała akcja ma potrwać 3 tygodnie. W najnowszym, czwartym spocie OLX bohaterem jest Czarek, który nie szanuje osób kupujących od niego rzeczy w Internecie, nie odpowiadając na ich wiadomości. Zobacz, jak Janusz Chabior sobie z nim poradził.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

OlX, czekamy na więcej!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Podoba Ci
się ten artykuł?