Przejdź do treści

„Meet cute” trendem 2025 r. pokolenia Z? „Coraz bardziej romantyzuje się spotkania i interakcje na żywo”

Ludzie stoją w kolejce/ Tekst o tym, że pokolenie Z szuka miłości offline
Pokolenie Z rezygnuje z aplikacji randkowych i szuka miłości offline/ fot. Adobe Stock
Podoba Ci
się ten artykuł?

Pokolenie Z coraz częściej decyduje się na randkowanie poza siecią. Tinder staje się passe, a trend „meet cute” zyskuje na popularności. Zamiast spędzać godziny na przesuwaniu palcem po aplikacjach randkowych, młodsze osoby wolą spontaniczne spotkania w prawdziwym świecie. Miłości zaczynają szukać w kawiarniach, na meczu, spacerze, siłowni, metrze czy w teatrze. Skąd się wziął ten trend?

„Meet cute” trendem 2025 roku?

W świecie filmu termin „meet cute” oznacza nic innego, jak urocze spotkanie dwojga ludzi, które zwykle jest przypadkowe, a zarazem pełne chemii. Pokolenie Z, czyli osoby urodzone między połową lat 90. a 2010 rokiem, postanowiło przenieść ten motyw do rzeczywistości i masowo rezygnuje z popularnych aplikacji randkowych, jak Tinder czy Bumble. Zgodnie z raportem Ofcom, od maja 2023 roku liczba użytkowników Tindera spadła z 2,5 mln do 1,9 mln. Według danych spadek w Wielkiej Brytanii również odnotowały aplikacje randkowe Hinge, Bumble i Grindr, z których wypisało się kolejno 131 tys., 368 tys. i 11 tys. użytkowników.

Trend odchodzenia z aplikacji randkowych potwierdzają także ustalenia badania przeprowadzonego w 2023 roku przez naukowców z Arizona State University. Eksperci skupili się w nim na 923 dorosłych Amerykanach, z których połowa poznała swojego współmałżonka za pośrednictwem serwisu randkowego. Wyniki wskazały, że osoby umawiające się na randki online miały mniej satysfakcjonujące i stabilne małżeństwa w porównaniu z tymi, które poznały swoich partnerów offline.

Niektórzy analitycy spekulują, że dla młodszych ludzi, szczególnie pokolenia Z, nowość aplikacji randkowych zaczyna zanikać” – stwierdził Ofcom w swoim corocznym raporcie Online Nation.

Wszystko to na rzecz bardziej spontanicznych spotkań. Młodzi ludzie stawiają teraz na prawdziwe rozmowy i autentyczne emocje, zamiast na kliknięcia w ekranie telefonu.

Oko- Hello Zdrowie

„Coraz bardziej romantyzuje się spotkania i interakcje na żywo”

Aplikacje randkowe w dobie pandemii COVID-19 były najpopularniejszym sposobem na poznanie drugiej połówki. Pokolenie Z jednak zauważyło, że trudno jest budować prawdziwe relacje w świecie, który zdominowały profile, zdjęcia i krótkie opisy. Coraz więcej młodych osób dochodzi do wniosku, że nie chce być ocenianym na podstawie kilku fotografii i kilkudziesięciu znaków w bio. Pragną naturalności i spontaniczności, a to daje im trend „meet cute”. Tu nie ma algorytmów, które decydują o tym, kto może być naszym potencjalnym partnerem.

Młodzi szukają więc miłości w kolejce po kawę w kawiarni, podczas przypadkowego spotkania na ulicy, a nawet w trakcie meczu czy na koncercie. Dla pokolenia Z to sposób na powrót do relacji, które nie będą sztucznie wykreowane przez aplikacje. Trend „meet cute” pokazuje, że młodsze pokolenie potrzebuje głębszych więzi, które zaczynają się od rozmów twarzą w twarz.

„Coraz bardziej romantyzuje się spotkania i interakcje na żywo. 'Meet cute’ staje się sposobem, w jaki ludzie w mediach społecznościowych mówią o romansie” – dodaje w rozmowie z The Guardian Luke Brunning, który kieruje siecią badawczą na Uniwersytecie w Leeds, badającą etykę randek online.

Jednym z przykładów rodzącego się trendu „meet cute” był sposób poznania drugiej osoby na… ananasa. W Hiszpanii pojawiła się zabawna propozycja na randkowanie. Historia zaczęła się od kilku postów w mediach społecznościowych, w których użytkownicy próbowali nowego sposobu. Jak tłumaczyli, wystarczy pójść do sklepu, włożyć ananasa do wózka i czekać na drugą osobę z ananasem. Owoc ma być symbolem wskazującym, że jesteśmy chętni na nawiązanie nowych kontaktów. Takie połączenie humoru i oryginalności jest zdecydowanie dalekie od sztywnych zasad tradycyjnych aplikacji, które pokolenie Z zaczęły po prostu nudzić.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

Podoba Ci
się ten artykuł?