Przejdź do treści

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać
Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać / Zdjęcie: Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Złość, nerwy, stres, niewypowiedziane słowa i trudne sytuacje kumulują się w naszym ciele jak zaszyfrowane informacje – pisze fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk na swoim profilu na Instagramie i podpowiada konkretne ćwiczenia, pomagające zredukować napięcia wywołane długotrwałym stresem. Wypróbuj kilkuminutowego masażu piłeczką!

Stres – jak uwolnić się z jego objęć?

W codziennym życiu towarzyszy nam nieustannie. Na jednych działa motywująco, na innych destrukcyjnie. Stres, bo o nim mowa, wpływa na nasz nastrój, zachowanie, determinuje nasze życiowe wybory. Długotrwały, kumuluje się w naszym ciele. By nie dawał o sobie znać bólami niewiadomego pochodzenia, lepiej w porę zacząć się uwalniać z jego objęć. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk, znana na Instagramie jako „Pani Fizjotrener”. Ekspertka proponuje w swoim najnowszym poście konkretne ćwiczenia na rozluźnienie „zestresowanych” mięśni.

Fizjoterapeutka podpowiada, że świetnie sprawdzą się nie tylko dla nerwusów, ale również dla:

👉osób z dużym napięciem mięśni dna miednicy,
👉kobiet w ciąży,
👉osób pracujących dużo siedząc,
👉 osób cierpiących na napięciowe bóle głowy.

4 ćwiczenia dla zestresowanych

Aby wykonać serię ćwiczeń zaproponowanych przez Gosię Włodarczyk, będziesz potrzebowała sprzętu do masażu, a konkretnie piłeczki do automasażu lub piłeczki tenisowej o średnicy 8 cm.

Przy wykonywaniu ćwiczeń pamiętaj o tym, żeby robić to bardzo wolno. „Oddychaj i uśmiechaj się, omijaj kości. Każdy ruch [powtórz – przyp. red] 6-8x” – tłumaczy fizjoterapeutka.

Ćwiczenia Gosi Włodarczyk na rozluźnienie mięśnia czworobocznego:

  1. Leżenie tyłem, miednica uniesiona, ustawiona neutralnie, ułożona jest zaraz obok kręgosłupa w najwyższym możliwym punkcie, tak by się nie wysuwała. Zegnij rękę w łokciu (jeśli dasz radę to może łokieć spoczywać na macie) i wykonuj jednocześnie ruch do góry i do boku prostując rękę. Jakbyś chciała dłonią sięgnąć wysoko za siebie i schylać się w bok. Piłka powinna się wtedy sama przemieszczać po mięśniu czworobocznym rozluźniając jego przyczepy – uwaga, nie może wchodzić piłka na łopatkę czy inne kości
  2. Piłkę ułóż na potylicy, w górnej części szyi najtwardszy punkt po środku, jakby na dole czaszki i wykonuj głową gest „nie” tylko w jedną stronę. Powtórz na obie.
  3.  W pozycji jaką widzisz na filmie ułóż pod pośladkiem i ruszaj się jak podpowiada ci ciało. Jeśli znajdziesz wyjątkowo nieprzyjemny punkt (na mięśniu!), to zatrzymaj się tam i postaraj zrobić kilka spokojnych oddechów.

Ćwiczenie na rozluźnianie podeszwy stopy

„Możesz to robić na luźnej stopie lub zaginając flex, najlepiej tak i tak, w bardziej napiętych punktach zatrzymaj się i uciśnij przenosząc ciężar ciała. Tak samo zrób, kiedy jest pod poprzecznym łukiem stopy (jak na filmie)” – podpowiada fizjoterapeutka.

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. Specjalistka w ciekawy i przystępny sposób przekazuje rzeczy, o których głośno się nie mówi. W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzucha. Jej profil na Instagramie obserwuje 103 tys. osób!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

"Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej". Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

„Chowałam się. Wstydziłam się. Nigdy więcej”. Martyna Kaczmarek o tym, jak ważne jest normalizowanie nadmiernej potliwości

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Hula-hop – efekty, ćwiczenia, czy jest dla każdego?

„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Relaksacja Jacobsona – skuteczny sposób walki ze stresem, nerwami i napięciem mięśni

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!

„Masaż medyczny to nie masaż erotyczny!”. Przedstawicielki zawodów medycznych mówią STOP

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

kobieta nad wodą

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz zdrowiu. Do wyjścia z gniewu potrzebnych jest 5 kroków

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Kobieta siedzi do góry nogami w fotelu

Pozbądź się lęku! Żyj tu i teraz, nie na wszystko masz wpływ

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta nad morzem

„Stresuje nas nasza interpretacja rzeczywistości” – mówi psycholog Katarzyna Binkiewicz. Jak przestać się zamartwiać?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

„Gdy nadchodzą święta, jesteśmy zazwyczaj tak zmęczeni i sfrustrowani, że przestają nas cieszyć” – mówi psycholożka

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku