Przejdź do treści

Masz stresującą pracę? Czujesz, że chodzisz ciągle spięta? Fizjoterapeutka ma dla ciebie kilka rozluźniających ćwiczeń

Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać
Ćwiczenia dla zestresowanych. Fizjoterapeutka wyjaśnia, jak je wykonać / Zdjęcie: Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Sean Bean kwestionuje pracę koordynatorów intymności. „Doświadczenie bardzo hamujące”
Na świecie żyje więcej emerytów niż dzieci. To pierwszy taki przypadek w historii
Maja Bohosiewicz krytykuje tekst popularnego wśród nastolatków utworu. „Piosenka, która jawnie poniża kobiety”
„Tam na dole”, „muszelka”, „siusia”. Badanie pokazało, jak Polki nazywają swoje narządy płciowe
Ciężko ci okiełznać swoją zazdrość? Milena Wojnarowska podpowiada, jak sobie z nią poradzić

Złość, nerwy, stres, niewypowiedziane słowa i trudne sytuacje kumulują się w naszym ciele jak zaszyfrowane informacje – pisze fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk na swoim profilu na Instagramie i podpowiada konkretne ćwiczenia, pomagające zredukować napięcia wywołane długotrwałym stresem. Wypróbuj kilkuminutowego masażu piłeczką!

Stres – jak uwolnić się z jego objęć?

W codziennym życiu towarzyszy nam nieustannie. Na jednych działa motywująco, na innych destrukcyjnie. Stres, bo o nim mowa, wpływa na nasz nastrój, zachowanie, determinuje nasze życiowe wybory. Długotrwały, kumuluje się w naszym ciele. By nie dawał o sobie znać bólami niewiadomego pochodzenia, lepiej w porę zacząć się uwalniać z jego objęć. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk, znana na Instagramie jako „Pani Fizjotrener”. Ekspertka proponuje w swoim najnowszym poście konkretne ćwiczenia na rozluźnienie „zestresowanych” mięśni.

Fizjoterapeutka podpowiada, że świetnie sprawdzą się nie tylko dla nerwusów, ale również dla:

👉osób z dużym napięciem mięśni dna miednicy,
👉kobiet w ciąży,
👉osób pracujących dużo siedząc,
👉 osób cierpiących na napięciowe bóle głowy.

4 ćwiczenia dla zestresowanych

Aby wykonać serię ćwiczeń zaproponowanych przez Gosię Włodarczyk, będziesz potrzebowała sprzętu do masażu, a konkretnie piłeczki do automasażu lub piłeczki tenisowej o średnicy 8 cm.

Przy wykonywaniu ćwiczeń pamiętaj o tym, żeby robić to bardzo wolno. „Oddychaj i uśmiechaj się, omijaj kości. Każdy ruch [powtórz – przyp. red] 6-8x” – tłumaczy fizjoterapeutka.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Ćwiczenia Gosi Włodarczyk na rozluźnienie mięśnia czworobocznego:

  1. Leżenie tyłem, miednica uniesiona, ustawiona neutralnie, ułożona jest zaraz obok kręgosłupa w najwyższym możliwym punkcie, tak by się nie wysuwała. Zegnij rękę w łokciu (jeśli dasz radę to może łokieć spoczywać na macie) i wykonuj jednocześnie ruch do góry i do boku prostując rękę. Jakbyś chciała dłonią sięgnąć wysoko za siebie i schylać się w bok. Piłka powinna się wtedy sama przemieszczać po mięśniu czworobocznym rozluźniając jego przyczepy – uwaga, nie może wchodzić piłka na łopatkę czy inne kości
  2. Piłkę ułóż na potylicy, w górnej części szyi najtwardszy punkt po środku, jakby na dole czaszki i wykonuj głową gest „nie” tylko w jedną stronę. Powtórz na obie.
  3.  W pozycji jaką widzisz na filmie ułóż pod pośladkiem i ruszaj się jak podpowiada ci ciało. Jeśli znajdziesz wyjątkowo nieprzyjemny punkt (na mięśniu!), to zatrzymaj się tam i postaraj zrobić kilka spokojnych oddechów.

Ćwiczenie na rozluźnianie podeszwy stopy

„Możesz to robić na luźnej stopie lub zaginając flex, najlepiej tak i tak, w bardziej napiętych punktach zatrzymaj się i uciśnij przenosząc ciężar ciała. Tak samo zrób, kiedy jest pod poprzecznym łukiem stopy (jak na filmie)” – podpowiada fizjoterapeutka.

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. Specjalistka w ciekawy i przystępny sposób przekazuje rzeczy, o których głośno się nie mówi. W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzucha. Jej profil na Instagramie obserwuje 103 tys. osób!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Proste sposoby na poprawę kondycji – ćwiczenia tlenowe i siłowe

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

Ćwiczenia kształtujące gibkość – jak je wykonywać, by były skuteczne?

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Ćwiczenia McKenziego – przykłady rehabilitacji, wskazania i przeciwwskazania

Koszmarne poranki. Dlaczego niektórzy z nas najgorzej czują się tuż po przebudzeniu, tłumaczy psycholożka Milena Wojnarowska

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Wydaje ci się, że wszyscy widzą twój stres? Psycholożka wyjaśnia, na czym pole iluzja przejrzystości

Wydaje ci się, że wszyscy widzą twój stres i lęk? Psycholożka wyjaśnia, na czym polega iluzja przejrzystości

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Piłka rehabilitacyjna – kiedy warto na niej ćwiczyć i jak ją dobrać?

„Zaparkuj trudne sprawy na czas urlopu”. Jak skutecznie przewietrzyć głowę w trudnych czasach, mówi psycholożka Karolina Lipińska

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Dziewczyna hamak

5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie

Złap balans. Wypróbuj trening, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało

„Nie ma jednej miary, co traumatyzuje, a co nie. Dla każdego układu nerwowego ‘za dużo’ ma inną definicję” – mówi terapeutka traumy Sabina Sadecka

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

Kobieta ćwiczy na kanapie

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz oderwać się od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta nad wodą

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz zdrowiu. Do wyjścia z gniewu potrzebnych jest 5 kroków

Na wypalenie zawodowego skarży się 65 proc. Polaków. Psycholożka wyjaśnia, jakie symptomy powinny nas zaniepokoić

Na wypalenie zawodowe skarży się 65 proc. Polaków. Psycholożka wyjaśnia, jakie symptomy powinny nas zaniepokoić

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

×