Przejdź do treści

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Kobieta
Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści Chichi Onyekanne/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lekarz miał 6,5 minuty na przyjęcie jednego pacjenta. „Doniosłem sam na siebie”
Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć
Pijesz kawę przed pójściem na zakupy? Wydasz i kupisz więcej
Siostra Bożenna dotkliwie o diecie szpitalnej: „Stan odżywienia 70 proc. pacjentów ulega pogorszeniu podczas hospitalizacji”
„Potrzebujemy więcej zieleni. To nie jest już kwestia estetyki, a najlepszy sposób na ochronę przed katastrofalnymi skutkami upałów” – apeluje ekoaktywistka Paulina Górska

W wielu z nas skakanka wywołuje miłe wspomnienia. Jeśli jako dziecko spędzałaś całe dnie na podwórku, skacząc przez skakankę, mamy dobrą wiadomość. Dziś ta zabawa z dzieciństwa przerodzić się może w pełnowartościowy trening.

Kiedy myślimy o skakance, wyobrażamy sobie kolorową zabawkę z dzieciństwa. Dziś dostępnych jest wiele profesjonalnych modeli, których cena może wywołać ból głowy. Są one często wykonane z cienkich metalowych drutów i są bardzo lekkie, co ułatwia trening. Jedyne czego potrzebujemy, to kawałek wolnej przestrzeni. Dzięki skakance możesz wykonać pełnowartościowy trening wzmacniający mięśnie całego twojego organizmu bez wychodzenia z domu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Jak wybrać skakankę?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę ze skakanką przeczytaj kilka cennych wskazówek ułatwiających korzystanie z niej. Z pozoru zwykłe skakanie na skakance może okazać się zbyt wyczerpujące dla twojego organizmu. Jeśli jesteś osobą początkującą nie rezygnuj jednak tak łatwo. Oto, co warto wiedzieć, aby zacząć.

  • Sprawdź uchwyty

Większość z nich ma mechanizm, który umożliwia obrót liny. Najprostsza jest lina z węzłem na końcu, która pasuje do plastikowego uchwytu. Są to jednak skakanki odpowiednie do zabawy dla dzieci. Inne skakanki wykorzystują syntetyczną tuleję w uchwycie. Są takie, które zawierają łożyska ze stali nierdzewnej w każdym uchwycie, co umożliwia łatwe obracanie się uchwytów. Dodatkowo, aby zwiększyć wytrzymałość, liny wykonuje się z drutu ze stali nierdzewnej powlekanego PVC.

  • Dobierz skakankę do swojego wzrostu

Ponieważ będziesz obracać skakankę dookoła ciała, jej długość powinna być odpowiednio dobrana. Niektóre skakanki posiadają regulację długości, co umożliwia dopasowanie liny do naszego wzrostu. Inne mają w rączkach zamontowany prosty system do regulacji długości. Część producentów oferuje szczegółowy przewodnik po rozmiarach, na podstawie którego możemy dobrać skakankę odpowiednią dla nas. Jeśli jesteś początkująca, powinnaś zaczynać od liny z kabla, ponieważ nie będzie się on rozciągał podczas używania.

Jak sprawdzić, czy skakanka będzie dla nas odpowiednia? Umieśćmy środek liny pod stopą, napnijmy linę i sprawdźmy jej długość w stosunku do naszego tułowia, pamiętając, aby utrzymać proste plecy. Idealna skakanka powinna sięgnąć dolnej części mostka. Pamiętajmy, jeśli nie uda nam się kupić idealnej skakanki, lepsza będzie ta krótsza.

Kobieta skacze na skakance

Jak prawidłowo skakać?

  • Znajdź prawidłową pozycję ręki

Ręce powinny być lekko ugięte w łokciach, a dłonie znajdować się przed miednicą, po bokach ciała (w pobliżu kieszeni). Ważne, aby nie trzymać rąk zbyt daleko od naszej osi ciała. To może bowiem sprawić, że ​​lina okaże się być zbyt krótka. Uchwyt powinniśmy delikatnie trzymać między kciukiem, a palcem wskazującym, podczas gdy reszta palców zapewnia delikatne wsparcie. Kciuki powinny być skierowane na zewnątrz ciała. Jak poruszać rękoma? W ciasnych kręgach, naśladując ruch, w jaki staromodny pociąg porusza kołami.

  • Sposób na dobry początek

Istnieje sprawdzony sposób, aby poprawnie rozpocząć. Złap linę skakanki palcami u stóp, następnie przerzuć za siebie, opierając ją o tył łydek. Dłonie wyciągnij przed siebie, a koniec linki z uchwytami skieruj do przodu. Następnie wykonaj początkowy zamach.

„Twoje ramiona muszą wykonać duży, szeroki ruch do tyłu i następnie pociągnąć linę tak, jakbyś naciągała kaptur na głowę” – wyjaśnia David Newman, założyciel  i dyrektor generalny firmy produkującej skakanki.

Aby ćwiczyć chwytanie liny palcami u nogi, przełóż ją nad głową, a następnie złap ją stopami. Nie skacz. Następnie, spróbuj przeskoczyć ją tylko raz i ponownie złapać; następnie przeskocz dwa razy, złap i kontynuuj. Po każdym przerzuceniu liny nie zapomnij przywrócić rąk do pozycji w pobliżu bioder.

„Błąd, jaki popełniają większość ludzi, polega na tym, że pozostawiają swoje ręce daleko od boków ciała ” – mówi Newman.

Kiedy skaczesz, lina powinna mieć kształt podkowy. Twoje stopy powinny być blisko siebie, a lina powinna dotykać ziemi około 25 cm przed tobą. Częsty błąd to przeskakiwanie kolejny raz podczas gdy lina kołysze się jeszcze ponad naszą głową. Powodem jest zbyt wolne obracanie skakanką. Kolejnym błędem bywa brak synchronizacji obu rąk. Mamy bowiem skłonność do szybszego poruszania ręką dominującą.

Poprawne skakanie na skakance okazuje się być złożonym mechanizmem. Jeśli jednak skakanie na niej sprawia ci przyjemność, warto jest nauczyć się tych paru zasad i je przećwiczyć. Powodzenia!

 

Źródło: Popular Science

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Jak dbać o nogi w podróży?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×