Przejdź do treści

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Kobieta
Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści Chichi Onyekanne/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
45 mln euro na zdrowie seksualne i reprodukcyjne kobiet z całego świata. „Jest to zasadnicza część naszej globalnej polityki zdrowotnej”
„Śmierdzisz”, „masz coś między nogami”, „okres jest obrzydliwy”. Okresowa Koalicja podkreśla: „Miesiączka jest wyśmiewana, a my obrażane”
Znana sieć sklepów wycofuje rodzynki. Mogą być zanieczyszczone groźną dla zdrowia toksyną
„Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce”. TikTokerka o leczeniu w naszym kraju
W irańskich manifestacjach zginęło już ponad 50 osób, znacznie więcej jest rannych. To zdjęcie obrazuje skalę przemocy

W wielu z nas skakanka wywołuje miłe wspomnienia. Jeśli jako dziecko spędzałaś całe dnie na podwórku, skacząc przez skakankę, mamy dobrą wiadomość. Dziś ta zabawa z dzieciństwa przerodzić się może w pełnowartościowy trening.

Kiedy myślimy o skakance, wyobrażamy sobie kolorową zabawkę z dzieciństwa. Dziś dostępnych jest wiele profesjonalnych modeli, których cena może wywołać ból głowy. Są one często wykonane z cienkich metalowych drutów i są bardzo lekkie, co ułatwia trening. Jedyne czego potrzebujemy, to kawałek wolnej przestrzeni. Dzięki skakance możesz wykonać pełnowartościowy trening wzmacniający mięśnie całego twojego organizmu bez wychodzenia z domu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Jak wybrać skakankę?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę ze skakanką przeczytaj kilka cennych wskazówek ułatwiających korzystanie z niej. Z pozoru zwykłe skakanie na skakance może okazać się zbyt wyczerpujące dla twojego organizmu. Jeśli jesteś osobą początkującą nie rezygnuj jednak tak łatwo. Oto, co warto wiedzieć, aby zacząć.

  • Sprawdź uchwyty

Większość z nich ma mechanizm, który umożliwia obrót liny. Najprostsza jest lina z węzłem na końcu, która pasuje do plastikowego uchwytu. Są to jednak skakanki odpowiednie do zabawy dla dzieci. Inne skakanki wykorzystują syntetyczną tuleję w uchwycie. Są takie, które zawierają łożyska ze stali nierdzewnej w każdym uchwycie, co umożliwia łatwe obracanie się uchwytów. Dodatkowo, aby zwiększyć wytrzymałość, liny wykonuje się z drutu ze stali nierdzewnej powlekanego PVC.

  • Dobierz skakankę do swojego wzrostu

Ponieważ będziesz obracać skakankę dookoła ciała, jej długość powinna być odpowiednio dobrana. Niektóre skakanki posiadają regulację długości, co umożliwia dopasowanie liny do naszego wzrostu. Inne mają w rączkach zamontowany prosty system do regulacji długości. Część producentów oferuje szczegółowy przewodnik po rozmiarach, na podstawie którego możemy dobrać skakankę odpowiednią dla nas. Jeśli jesteś początkująca, powinnaś zaczynać od liny z kabla, ponieważ nie będzie się on rozciągał podczas używania.

Jak sprawdzić, czy skakanka będzie dla nas odpowiednia? Umieśćmy środek liny pod stopą, napnijmy linę i sprawdźmy jej długość w stosunku do naszego tułowia, pamiętając, aby utrzymać proste plecy. Idealna skakanka powinna sięgnąć dolnej części mostka. Pamiętajmy, jeśli nie uda nam się kupić idealnej skakanki, lepsza będzie ta krótsza.

Kobieta skacze na skakance

Jak prawidłowo skakać?

  • Znajdź prawidłową pozycję ręki

Ręce powinny być lekko ugięte w łokciach, a dłonie znajdować się przed miednicą, po bokach ciała (w pobliżu kieszeni). Ważne, aby nie trzymać rąk zbyt daleko od naszej osi ciała. To może bowiem sprawić, że ​​lina okaże się być zbyt krótka. Uchwyt powinniśmy delikatnie trzymać między kciukiem, a palcem wskazującym, podczas gdy reszta palców zapewnia delikatne wsparcie. Kciuki powinny być skierowane na zewnątrz ciała. Jak poruszać rękoma? W ciasnych kręgach, naśladując ruch, w jaki staromodny pociąg porusza kołami.

  • Sposób na dobry początek

Istnieje sprawdzony sposób, aby poprawnie rozpocząć. Złap linę skakanki palcami u stóp, następnie przerzuć za siebie, opierając ją o tył łydek. Dłonie wyciągnij przed siebie, a koniec linki z uchwytami skieruj do przodu. Następnie wykonaj początkowy zamach.

„Twoje ramiona muszą wykonać duży, szeroki ruch do tyłu i następnie pociągnąć linę tak, jakbyś naciągała kaptur na głowę” – wyjaśnia David Newman, założyciel  i dyrektor generalny firmy produkującej skakanki.

Aby ćwiczyć chwytanie liny palcami u nogi, przełóż ją nad głową, a następnie złap ją stopami. Nie skacz. Następnie, spróbuj przeskoczyć ją tylko raz i ponownie złapać; następnie przeskocz dwa razy, złap i kontynuuj. Po każdym przerzuceniu liny nie zapomnij przywrócić rąk do pozycji w pobliżu bioder.

„Błąd, jaki popełniają większość ludzi, polega na tym, że pozostawiają swoje ręce daleko od boków ciała ” – mówi Newman.

Kiedy skaczesz, lina powinna mieć kształt podkowy. Twoje stopy powinny być blisko siebie, a lina powinna dotykać ziemi około 25 cm przed tobą. Częsty błąd to przeskakiwanie kolejny raz podczas gdy lina kołysze się jeszcze ponad naszą głową. Powodem jest zbyt wolne obracanie skakanką. Kolejnym błędem bywa brak synchronizacji obu rąk. Mamy bowiem skłonność do szybszego poruszania ręką dominującą.

Poprawne skakanie na skakance okazuje się być złożonym mechanizmem. Jeśli jednak skakanie na niej sprawia ci przyjemność, warto jest nauczyć się tych paru zasad i je przećwiczyć. Powodzenia!

 

Źródło: Popular Science

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Denise i Katie Austin

65-letnia ikona fitness rządzi w bikini na wybiegu Sports Illustrated. „Wiek to tylko liczba”

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Siedź spokojnie! Proste ćwiczenia na ból pośladków, dzięki którym zapomnisz o bólu 

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

Odstające łopatki – jak pozbyć się tego problemu u dorosłych i dzieci? 

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

Joga w domu. Krótki poradnik jak zacząć i wytrwać  /fot. Getty Images

Joga w domu. Krótki poradnik jak zacząć i wytrwać 

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Ta aktywność fizyczna to doskonała recepta na długowieczność. Zaskakujące doniesienia naukowców

Hip dip – 4 ćwiczenia, dzięki którym wypracujesz wcięcie w biodrach

Kobieta ćwiczy na siłowni

Sport jest zdrowy, jeśli nie przesadzisz. Psycholożka ostrzega, kiedy można uzależnić się od aktywności fizycznej

Kobieta

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 

„Kiedyś lekarze mówili, że parkinson lubi spokój. Teraz zmieniają zdanie. Po diagnozie trzeba się szybko otrząsnąć”

Proste sposoby na poprawę kondycji – ćwiczenia tlenowe i siłowe

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

×