Przejdź do treści

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Kobieta
Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści Chichi Onyekanne/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Motywacja – nie wzbudzisz jej żadnym trickiem ani sztuczką. Sprawdź, jak się skutecznie zmotywować
Jak się twórczo złościć? Wykorzystaj negatywne emocje, by wprowadzić zmiany w życiu!
Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona
Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?
Czy niebieskie paragony możemy wyrzucać do pojemników na papier? Wyjaśnia Kasia Wągrowska

W wielu z nas skakanka wywołuje miłe wspomnienia. Jeśli jako dziecko spędzałaś całe dnie na podwórku, skacząc przez skakankę, mamy dobrą wiadomość. Dziś ta zabawa z dzieciństwa przerodzić się może w pełnowartościowy trening.

Kiedy myślimy o skakance, wyobrażamy sobie kolorową zabawkę z dzieciństwa. Dziś dostępnych jest wiele profesjonalnych modeli, których cena może wywołać ból głowy. Są one często wykonane z cienkich metalowych drutów i są bardzo lekkie, co ułatwia trening. Jedyne czego potrzebujemy, to kawałek wolnej przestrzeni. Dzięki skakance możesz wykonać pełnowartościowy trening wzmacniający mięśnie całego twojego organizmu bez wychodzenia z domu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

BESTSELLER
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
90,00 zł

Jak wybrać skakankę?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę ze skakanką przeczytaj kilka cennych wskazówek ułatwiających korzystanie z niej. Z pozoru zwykłe skakanie na skakance może okazać się zbyt wyczerpujące dla twojego organizmu. Jeśli jesteś osobą początkującą nie rezygnuj jednak tak łatwo. Oto, co warto wiedzieć, aby zacząć.

  • Sprawdź uchwyty

Większość z nich ma mechanizm, który umożliwia obrót liny. Najprostsza jest lina z węzłem na końcu, która pasuje do plastikowego uchwytu. Są to jednak skakanki odpowiednie do zabawy dla dzieci. Inne skakanki wykorzystują syntetyczną tuleję w uchwycie. Są takie, które zawierają łożyska ze stali nierdzewnej w każdym uchwycie, co umożliwia łatwe obracanie się uchwytów. Dodatkowo, aby zwiększyć wytrzymałość, liny wykonuje się z drutu ze stali nierdzewnej powlekanego PVC.

  • Dobierz skakankę do swojego wzrostu

Ponieważ będziesz obracać skakankę dookoła ciała, jej długość powinna być odpowiednio dobrana. Niektóre skakanki posiadają regulację długości, co umożliwia dopasowanie liny do naszego wzrostu. Inne mają w rączkach zamontowany prosty system do regulacji długości. Część producentów oferuje szczegółowy przewodnik po rozmiarach, na podstawie którego możemy dobrać skakankę odpowiednią dla nas. Jeśli jesteś początkująca, powinnaś zaczynać od liny z kabla, ponieważ nie będzie się on rozciągał podczas używania.

Jak sprawdzić, czy skakanka będzie dla nas odpowiednia? Umieśćmy środek liny pod stopą, napnijmy linę i sprawdźmy jej długość w stosunku do naszego tułowia, pamiętając, aby utrzymać proste plecy. Idealna skakanka powinna sięgnąć dolnej części mostka. Pamiętajmy, jeśli nie uda nam się kupić idealnej skakanki, lepsza będzie ta krótsza.

Kobieta skacze na skakance

Jak prawidłowo skakać?

  • Znajdź prawidłową pozycję ręki

Ręce powinny być lekko ugięte w łokciach, a dłonie znajdować się przed miednicą, po bokach ciała (w pobliżu kieszeni). Ważne, aby nie trzymać rąk zbyt daleko od naszej osi ciała. To może bowiem sprawić, że ​​lina okaże się być zbyt krótka. Uchwyt powinniśmy delikatnie trzymać między kciukiem, a palcem wskazującym, podczas gdy reszta palców zapewnia delikatne wsparcie. Kciuki powinny być skierowane na zewnątrz ciała. Jak poruszać rękoma? W ciasnych kręgach, naśladując ruch, w jaki staromodny pociąg porusza kołami.

  • Sposób na dobry początek

Istnieje sprawdzony sposób, aby poprawnie rozpocząć. Złap linę skakanki palcami u stóp, następnie przerzuć za siebie, opierając ją o tył łydek. Dłonie wyciągnij przed siebie, a koniec linki z uchwytami skieruj do przodu. Następnie wykonaj początkowy zamach.

„Twoje ramiona muszą wykonać duży, szeroki ruch do tyłu i następnie pociągnąć linę tak, jakbyś naciągała kaptur na głowę” – wyjaśnia David Newman, założyciel  i dyrektor generalny firmy produkującej skakanki.

Aby ćwiczyć chwytanie liny palcami u nogi, przełóż ją nad głową, a następnie złap ją stopami. Nie skacz. Następnie, spróbuj przeskoczyć ją tylko raz i ponownie złapać; następnie przeskocz dwa razy, złap i kontynuuj. Po każdym przerzuceniu liny nie zapomnij przywrócić rąk do pozycji w pobliżu bioder.

„Błąd, jaki popełniają większość ludzi, polega na tym, że pozostawiają swoje ręce daleko od boków ciała ” – mówi Newman.

Kiedy skaczesz, lina powinna mieć kształt podkowy. Twoje stopy powinny być blisko siebie, a lina powinna dotykać ziemi około 25 cm przed tobą. Częsty błąd to przeskakiwanie kolejny raz podczas gdy lina kołysze się jeszcze ponad naszą głową. Powodem jest zbyt wolne obracanie skakanką. Kolejnym błędem bywa brak synchronizacji obu rąk. Mamy bowiem skłonność do szybszego poruszania ręką dominującą.

Poprawne skakanie na skakance okazuje się być złożonym mechanizmem. Jeśli jednak skakanie na niej sprawia ci przyjemność, warto jest nauczyć się tych paru zasad i je przećwiczyć. Powodzenia!

 

Źródło: Popular Science

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Nie możesz żyć bez sportu? Zatrzymaj się na moment! Regeneracja to nie fanaberia

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

„Pokaż mi, jak stoisz, a powiem ci, w jakiej jesteś formie… psycho-fizycznej”. Kasia Bem radzi, jak się wreszcie porządnie wyprostować

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Dominika Kojro i Karolina Kucharczyk /fot. Przemek Grela

Dziecko jogi i pilatesu nazywa się yogilates. Wzmacnia mięśnie głębokie brzucha, uelastycznia ciało i wycisza umysł

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Joanna Jaworska o nauczycielach wf-u: naklejają dziecku etykietkę: gruby, wolny, słaby, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Joanna Jaworska o nauczycielach WF-u: naklejają dziecku etykietkę: „gruby, wolny, słaby”, przekreślając szansę na dobre relacje z ruchem

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne. Dla wielu to zwykły przymus

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

×