Przejdź do treści

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk / iStcok
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

„Pośladek trzeba ćwiczyć dla zdrowia!” – podkreśla pani fizjotrener, czyli Gosia Włodarczyk, na swoim profilu na Instagramie. Tłumaczy, dlaczego warto poświęcić czas na takie treningi. Co ciekawe, różne kształty pupy wymagają innych ćwiczeń. 

Pani fizjotrener, czyli Gosia Włodarczyk

Gosia Włodarczyk, czyli pani fizjotrener, jest fizjoterapeutką i trenerką personalną kobiet, która w szczególności zajmuje się terapią rozejścia mięśnia prostego brzucha, terapią blizn i terapią dna miednicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych fizjoterapeutek w sieci. Obecnie jej konto na Instagramie obserwuje ponad 31 tys. osób.

Fizjoterapeutka nie boi się mówić o tematach tabu. Często też uświadamia kobiety, które niejednokrotnie nie zdają sobie sprawy z tego, że jakaś dolegliwość może ich dotyczyć. Tym razem zamieściła na swoim profilu na Instagramie wpis, w którym tłumaczy, dlaczego warto wykonywać ćwiczenia na pośladki.

Bądź prawdziwa! / fot. Facebook - z.mobilizuj się z Martą

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać?

„Mięśnie pośladka to ważne mięśnie stabilizujące tułów, miednicę i kość krzyżową. Są odpowiedzialne za ruch nóg, są połączone powięziowo z dnem miednicy, więc również wpływają na jego pracę” – tłumaczy Gosia Włodarczyk.

Fizjoterapeutka zwraca uwagę na to, że pośladki mają różne kształty. Wyjaśnia, że pupa może być:

  • kwadratowa albo prostokątna – trochę tkanki tłuszczowej jest w górnej części pupy, mięśnie są słabe
  • okrągła – mięśnie są dość mocne i wyćwiczone
  • odwrócone serce lub gruszka – tkanka tłuszczowa gromadzi się na dole pośladka
  • w kształcie odwróconego trójkąta, inaczej litery V – zazwyczaj dotyczy starszych kobiet i takich, które mało się ruszają
  • płaska – bardzo często występuje po porodzie – szereg zmian zachodzących w postawie ciała w ciąży powoduje, że mięśnie pośladka są osłabione, rozciągnięte, prawie nie pracują, a inne mięśnie przejmują ich funkcje

Na postawie tego, jaki typ pośladków mamy, powinnyśmy dobierać odpowiednie dla nas ćwiczenia. Gosia Włodarczyk obiecała swoim obserwatorkom, że będzie je udostępniała na swoim profilu. Czekamy z niecierpliwością!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Pośladek trzeba ćwiczyć dla zdrowia! Zgrabna pupa jest też ważna, wiec dziś zajmijmy się dwoma tematami. Wiesz, że wyróżniamy kilka typów kształtu pośladków? 🍑Po co ćwiczyć? Mięśnie pośladka to ważne mięśnie stabilizujące tułów, stabilizują miednicę i kość krzyżową, są odpowiedzialne za ruch nóg, są połączone powięziowo z dnem miednicy, więc również wpływają na jego pracę. 🍑kształt pupy może być różny – jak na grafice obok. Może zrobimy sobie wyzwanie? Przygotuję Wam zestawy ćwiczeń na każdy „tyłek”. Napisz swój kształt w komentarzu, ten którego będzie najwiecej będzie ćwiczony jako pierwszy 😁 posty z ćwiczeniami będą się pojawiać co kilka dni. 🟧kwadratowa albo prostokątna – trochę tkanki tłuszczowej jest w górnej części pupy, mięśnie są słabe 🟠okrągła – mięśnie są dość mocne i wyćwiczone – takie pupę ma @jlo 🧡odwrócone serce lub gruszka – tkanka tłuszczowa gromadzi się na dole pośladka ⚠️ odwrócony trójkąt inaczej kształt litery V – zazwyczaj dotyczy starszych kobiet i takich które mało się ruszają 😒🍑 płaska – baaaaardzo często występuje po porodzie. Szereg zmian zachodzących w postawie ciała w ciąży powoduje, że mięśnie pośladka są osłabione, rozciągnięte, prawie nie pracują a inne mięśnie przejmują ich funkcje. Takie typowe pociążowe płaskodupie. #fitgirl #shapeofyou #posladki #cwiczenianaposladki #zgrabna #pupa ##treningdlakobiet #treningdlamam #cwiczeniawdomu

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

kobieta w ciąży wykonuje ćwiczenia

Ćwiczenia na jędrne uda w ciąży – jak je wykonywać?

Kobieta ćwiczy przysiady

Rób przysiady – efekty to zgrabna pupa i smukłe uda

kobieta wykonuje ćwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką na uda i pośladki – jak je wykonywać?

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?

kobieta ćwiczy na macie

Jędrny tyłek – ćwiczenia. Od czego zacząć, jaką aktywność wybrać?

Kobieta robi przysiady z wyskokiem na schodach

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad z wyskokiem

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos

Wskakuj na rower!

Wskakuj na rower!

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem

Ćwiczenia na pośladki z obciążeniem

Stawiam na sztangi!

Stawiam na sztangi!

Ćwiczenia z piłką lekarską

Ćwiczenia z piłką lekarską

Rusza EkoOkres, czyli akcja edukacyjna rzecz promocji wielorazowych produktów menstruacyjnych. Hello Zdrowie patronem medialnym

Mężczyzna siedzi przy komputerze z dziećmi

WHO: liczenie na to, że pandemia skończy się w 2021 roku jest nierealistyczne

Benjamin Netanjahu

Premier Izraela Benjamin Netanjahu w zabawnym spocie walczy z fake newsami na temat szczepionek przeciw COVID-19

Czy trzeba będzie podpisywać zgodę na seks? Nowa definicja gwałtu budzi kontrowersje

Dlaczego warto sikać pod prysznicem? Powodów jest mnóstwo!

Wiecznie jesteś głodna? Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić

Olga Kamińska

Co decyduje o tym, z kim się wiążemy? Tłumaczy neuropsycholożka dr Olga Kamińska [WIDEO]

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia