Przejdź do treści

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

kettlebell
Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!
Ukraińskie stewardessy zmieniają uniformy. Obcisłe spódnice i szpilki odchodzą do lamusa!

Najlepsze ćwiczenia to te, które w sposób jak najbardziej kompleksowy angażują do pracy całe ciało. Takim właśnie ćwiczeniem jest tureckie wstawanie.

TGU, czyli Turkish get up, jest ćwiczeniem funkcjonalnym, w którym wszystkie mięśnie muszą ze sobą współpracować. Wykonuje się je zwykle z odważnikiem kettlebells lub sztangą czy hantlem. Nie jest łatwe technicznie, ale zdecydowanie warto wprowadzić je do swojego planu treningowego. Jego największym plusem jest to, że szalenie wszechstronnie wpływa na ciało.

brzuszki na piłce

Zalety:

– buduje silne mięśnie brzucha (również te głębokie)
– zwiększa mobilność w stawie barkowym
– zwiększa ogólną siłę mięśniową
– wpływa na poprawę równowagi
– buduje koordynację nerwowo-mięśniową
– poprawia czucie własnego ciała
– jest dobrym ćwiczeniem na spalanie tkanki tłuszczowej

Tureckie wstawanie należy do ćwiczeń wzmacniających gorset mięśniowy zarówno z przodu, jak i z tyłu ciała. Wzmocnienie tych mięśni powinno stać się jednym z najważniejszych celów treningowych. Jest też bazą do wykonywania w sposób bezpieczny wszystkich ruchów. Dodatkowo poprawia postawę ciała oraz zapobiega przeciążaniu kręgosłupa.

TGU składa się z wielu elementów, które należy wykonywać prawidłowo, gdyż podobnie jak w wielu innych, źle wykonywanych ćwiczeniach, może przynieść więcej szkód niż pożytku. Tym razem nie opisujemy więc, jak je wykonać. Składa się bowiem z wielu małych, ale istotnych i trudnych technicznie elementów. Zamiast tego zalecamy skorzystać z profesjonalnych zajęć kettelbells metodą Strong First, gdzie instruktorzy zadbają o prawidłową technikę i bezpieczeństwo.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta z kettlebalss

Thruster – rewelacyjne ćwiczenia z odważnikami kettlebells

Kettle - ćwiczenia z obciążeniem. Jaki kettlebell wybrać?

Kettle do ćwiczeń – cena, zalety treningu. Jaki ciężar wybrać?

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

kettlebells

Kettle w dłonie! Kształtuj sylwetkę i zwiększ swoja siłę, trenując z obciążeniem

Po co robić przysiady? Nie chodzi tylko o smukłe pośladki

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Jak trenować z kettlebells?

Martwy ciąg na jednej nodze - coś dla biegaczy

Martwy ciąg na jednej nodze – coś dla biegaczy

Ćwiczenia dla biegacza

Swing – ćwiczenie dla każdego. Angażuje do pracy całe ciało!

Trening żołnierza

Trening żołnierza

Trenuj z liną

Zalety treningu z linami

Krav Maga - sposób na twój trening

Krav Maga – sposób na twój trening

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Agata Loewe

Agata Loewe: warto zadbać o poczucie bezpieczeństwa i nie mówić: 'no co ty, jesteś lesbijką?' [WIDEO]

Dwie kobiety w oknie

Akademiki UJ i UW będą dostępne także dla niezaszczepionych studentów

wykluczenie menstruacyjne

„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie

Kobieta z folią

Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?

Norweskie piłkarki ręczne powiedziały "dość" graniu w bikini i założyły krótkie spodenki. Federacja ukarała je grzywną

Pink zapłaci karę grzywny za norweskie szczypiornistki. „Jestem bardzo dumna, że norweska drużyna zaprotestowała przeciwko seksistowskim zasadom”

Obowiązkowe szczepienia dla medyków w Polsce

Obowiązkowe szczepienia dla polskich medyków. Morawiecki: rozważamy taki wariant

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?