Przejdź do treści

Thruster – rewelacyjne ćwiczenia z odważnikami kettlebells

Kobieta z kettlebalss
Ćwiczenia wszech czasów – thruster Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Francja wprowadziła zakaz „terapii konwersyjnej” wobec osób LGBTQIA+. „Bycie sobą nie jest przestępstwem” – skomentował prezydent Emmanuel Macron
Jednorazowość na poziomie plastikowej słomki? Jagna Niedzielska o… rajstopach
Lustrzany mózg, czyli zachowania zaraźliwe
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Jest wiele ćwiczeń z odważnikami kettlebells godnych polecenia. Jeśli jednak szukasz czegoś, jeśli szukasz czegoś, co działa absolutnie kompleksowo i rozwija całe ciało, jednocześnie kształtując piękną rzeźbę oraz siłę, postaw na thrustery.

Thruster oburącz, czyli przysiad i wypchnięcie odważnika (lub sztangi) nad głowę, jest ćwiczeniem, które angażuje do pracy mięśnie nóg, korpus, grzbiet oraz całą obręcz barkową. Jeżeli zależy ci na tym, by pracować megakonkretnie, zabierz odważnik kettlebells i do dzieła!

Thruster – korzyści

  • zapewnia trening całego ciała,
  • poprawi twoją siłę funkcjonalną (co zdecydowanie przyda się także w codziennych czynnościach)
  • wzmocni stawy i mięśnie,
  • poprawi zakres ruchomości w stawach,
  • podczas jednej sesji treningowej możesz wykonywać trening mieszany, tzn. kardio i siłowy, przez co jesteś bardziej wytrzymały na kolejnych treningach, poprawia się skład ciała (mniejsze otłuszczenie, lepsza rzeźba).

Thruster – jak go wykonać?

Potrzebujesz odważnik kettlebell. Możesz zastąpić go sztangą lub hantlami.

Teraz uwaga! W większości każdy z nas ma większą siłę w kończynach dolnych, dlatego przysiad z odważnikiem 20 kg może nie być problematyczny, ale już w II fazie ruchu, czyli wyciśnięcia go nad głowę, może stanowić wyzwanie. Dlatego zacznij od mniejszego obciążenia, stawiając na większą liczbę powtórzeń, a z treningu na trening dokładaj sobie trochę więcej kilogramów.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Kasia Bigos kettlebell

Thruster – technika

Faza I
Stań prosto – stopy troszkę szerzej niż biodra. Chwyć wygodnie odważnik i trzymaj go na wysokości klatki piersiowej. Napnij brzuch i pośladki i z wdechem zejdź do pozycji przysiadu.

Faza II
Jednym ruchem (z wydechem) wróć do pozycji wyjściowej i od razu płynnie unieś odważnik nad głowę.

Ważne uwagi: odważnik musi znaleźć się w górze na wyprostowanych ramionach, tak aby ramiona były w jednej linii z uchem. Brzuch i pośladki cały czas pracują – pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Nie dopuszczaj do wygięcia się ciała w odcinku lędźwiowym.

Faza III
Z wydechem lekko odchyl głowę do tyłu, ściągnij odważnik do klatki piersiowej i płynnie przejdź ponownie do przysiadu.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kettle - ćwiczenia z obciążeniem. Jaki kettlebell wybrać?

Kettle do ćwiczeń – cena, zalety treningu. Jaki ciężar wybrać?

kettlebell

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

kettlebells

Kettle w dłonie! Kształtuj sylwetkę i zwiększ swoja siłę, trenując z obciążeniem

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Wymodeluj ramiona z kettlebells. Kasia Bigos pokaże ci, jak najlepiej to zrobić

Jak trenować z kettlebells?

Martwy ciąg na jednej nodze - coś dla biegaczy

Martwy ciąg na jednej nodze – coś dla biegaczy

Ćwiczenia dla biegacza

Swing – ćwiczenie dla każdego. Angażuje do pracy całe ciało!

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Kobieta stoi na drodze

Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!

Motywacja – nie wzbudzisz jej żadnym trickiem ani sztuczką. Sprawdź, jak się skutecznie zmotywować

Kobieta

Jak się twórczo złościć? Wykorzystaj negatywne emocje, by wprowadzić zmiany w życiu!

HELLO PIONIERKI: Jak Alina Margolis-Edelman sprawiła, że w Salwadorze mnóstwo dziewczynek nosiło jej imię

Witaj Słońce! Poświęć 20 minut o poranku na te ćwiczenia, a poczujesz się jak nowo narodzona

„Miałam potrzebę reinterpretacji tej patriarchalnej skamieliny, jaką były kalendarze z 'gołymi babami’”. O kalendarzu Dobre Ciało mówi Kamila Raczyńska-Chomyn

„To rodzaj ruchu, który się nie narzuca. Jakby ktoś pociągał nasze kończyny za nitki”. O gyrokinesis®, treningu dla leniwych, mówi Ula Wojtkowiak

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

Czy niebieskie paragony możemy wyrzucać do pojemników na papier? Wyjaśnia Kasia Wągrowska

Czujesz pustkę i masz wrażenie, że czegoś ci brakuje? Przestań szukać na siłę

„Każda chwila życia może być początkiem czegoś wspaniałego”. O dojrzałych związkach mówi prof. Katarzyna Popiołek, psycholog społeczny

„Zimą ziemia odpoczywa. Tak samo jest z naszym organizmem i jego energią” – mówi Maria Nowak-Szabat, nauczycielka ajurwedy

Oczyszczanie szałwią białą – właściwości lecznicze kadzidła

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta z lampą w ręce

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Kobieta biegnie na środku ulicy

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Zapominasz? To znak, że z twoim mózgiem wszystko jest w porządku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta ćwiczy

Klatka piersiowa – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające

×