Przejdź do treści

Ćwicz z Kasią Bigos: 5 minut na ABS

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim
Anita Włodarczyk - polska "Barbie Shero 2021"
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka
Kobieta z aparatem
Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

Zrobiłeś trening, ale czegoś jeszcze brakuje ci do pełni szczęścia? Masz niewiele czasu, a chcesz popracować na mięśniami brzucha? Ten zestaw będzie dla ciebie – skorzystaj z propozycji ćwiczeń trenerki Kasi Bigos.

Jak często trenować mięśnie brzucha? Zdecydowanie nie codziennie. Ale taki krótki zestaw możesz robić nawet 5 razy w tygodniu. Polecamy wykonywać go przez 6 tygodni, a następnie zmienić zestaw, żeby mięśnie nie przyzwyczaiły się do tego samego wysiłku.

5 minut na ABS? Bardzo proszę!

Przed wykonaniem zestawu ćwiczeń nie zapomnij o rozgrzewce.

Ćwiczenie 1: Wspinaczka

zestaw cwiczen na abs

Ustaw się w podporze przodem. Napnij mocno mięśnie brzucha (biodra nie mogą opadać w dół) i aktywuj do pracy obręcz barkową. Następnie przyciągnij prawe kolano do lewego łokcia i zatrzymaj na 3 sekundy, napinając mięśnie brzucha.  Powtarzaj ten ruch raz na jedną, raz na drugą stronę.

 


Ćwiczenie 2: Sit up z przyciągnięciem kolan

cwiczenia na abs - [link id=

Połóż się na plecach i wyciągnij ręce za siebie. Dociśnij odcinek lędźwiowy do podłoża. Weź wdech i z wydechem pomagając sobie wymachem ramion, przejdź do siadu, jednocześnie uginając nogi i przyciągając kolana do klatki.

Prostszą wersją tego ćwiczenia są wysokie spięcia (polecam dla osób mających dolegliwości związane z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa).


Ćwiczenie 3: Supermanka

zestaw najlepszych cwiczen na abs

Doskonałe ćwiczenie, które wzmacnia mięśnie głębokie, pomaga kontrolować własne ciało i uczy balansu. Ustaw się w podporze przodem. Pilnuj, by mięśnie brzucha oraz pośladków były aktywne. Następnie unieś prawą rękę i lewą nogę, starając się przy tym nie rotować bioder na boki. Ćwiczenie wykonuj powoli, jak najlepiej kontrolując ciało podczas pracy. Łatwiejsza wersja to ta zrobiona na kolanach.


Ćwiczenie 4: Deska bokiem

cwiczenia na abs

Ustaw się w podporze bokiem na przedramieniu. Łokieć powinien być w jednej linii z barkiem. Unieś górną nogę starając się utrzymać tułów prosto (biodra nie mogą opadać w dół). Jeśli dasz radę – ugnij górną nogę i przyciągnij kolano do łokcia. Łatwiejszą wersją tego ćwiczenia jest postawienie dolnej nogi na ugiętej w kolanie w kodze (kolano dotyka podłoża).


Ćwiczenie 5: Przenosy nóg bokiem

zestaw cwiczen na abs - cwiczenia w domu

Połóż się na plecach i dociśnij odcinek lędźwiowy do podłoża. Unieś nogi w górę. Ramiona są ustawione prostopadle względem tułowia. Następnie napinając mocno mięśnie brzucha, przenoś nogi raz w prawą, raz w lewą stronę. Jeśli masz problem z odcinkiem lędźwiowym, ugnij nogi w kolanach i wykonuj to ćwiczenie, tylko w znacznie mniejszym zakresie ruchu, pilnując by kręgosłup jak najbardziej przylegał do maty.

Każde ćwiczenie wykonuj przez 45 sekund z 15-sekundową przerwą i przechodź do kolejnego.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

mężczyzna ćwiczy brzuszki

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Kinaza kreatynowa — definicja, działanie, wskazania do badania i dolegliwości

Kinaza kreatynowa – czym jest, działanie, wskazania do badania i dolegliwości

Dlaczego regeneracja mięśni jest ważna?

Dlaczego regeneracja mięśni jest ważna?

Mięśnie bolą po wysiłku? Oto kilka dietetycznych sposobów jak sobie z tym poradzić

7 produktów, za które pokochają cię mięśnie

Bądź sobą

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Zaskocz swoje mięśnie!

Zaskocz swoje mięśnie!

Spięcia na piłce

Spięcia na piłce

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Tech-neck, czyli jak telefon komórkowy sprawia, że bolą cię plecy i rośnie drugi podbródek

Sposób na długie życie? Zabić komórki „zombie”

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Martyna Wojciechowska: zamknięcie placówek ze względu na pandemię COVID-19 spowodowało, że miliony dzieci nie chodzą do szkoły, a hasło „online” jest dla nich abstrakcją

Martyna Wojciechowska: zamknięcie placówek ze względu na pandemię COVID-19 spowodowało, że miliony dzieci nie chodzą do szkoły

kobiecość, seksualnośc, seksowna kobieta

Przez pandemię przestałaś się czuć seksownie? 7 rzeczy, które możesz zrobić, by znów dobrze się poczuć w swoim ciele

Rzeczy, na których jest najwięcej brudu

6 najbrudniejszych rzeczy w twoim domu

Rusza EkoOkres, czyli akcja edukacyjna rzecz promocji wielorazowych produktów menstruacyjnych. Hello Zdrowie patronem medialnym

W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność