Przejdź do treści

7 niezawodnych patentów, by zawalić sesję

ucząca się dziewczyna
5 niezawodnych patentów, by zawalić sesję Nicole Wolf/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Paulina Młynarska
Paulina Młynarska: gdy tylko przejdę rekonwalescencję, kupię sobie jakiś piękny nowy biustonosz, sukienkę, rzucę grzywą i będę dumnie paradować z moimi implantami po ulicach
„Krew nas zalewa!”. Największe organizacje walczące z wykluczeniem menstruacyjnym jednoczą siły
Zmiana definicji gwałtu. „Kobiety potrzebują tej ustawy bardziej niż kwiatka na Dzień Kobiet”
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim

Sesja – wielkie halo. Nie pierwsza i nie ostatnia. Nie ma się co ciśnieniować. W końcu hasło „poprawka” to nie pustostan w słowniku, ale koło ratunkowe dla mocarzy, co zawalili pierwszy termin. Oto shortlista, jak tego dokonać.

Rozpiska egzaminów i zaliczeń jest dla mięczaków

Możesz spisać sobie egzaminy, zaliczenia i prezentacje, ale po co? Jeszcze mogłabyś nadać im jakieś priorytety, zaplanować naukę. Szacowanie, co jest bardziej, a co mniej czasochłonne, co ważne, na czym należy się skupić – to ewidentna strata czasu. I dodatkowa nerwówka. Bo zaraz wyjdzie, że wszystko jest superpriorytetowe. Albo że nie wiadomo jakim cudem prześlizgnęłaś się do tej sesji i de facto należałoby się zabrać wreszcie do porządnej nauki. A tu czas został ewentualnie na metodyczne wkuwanie. Daj spokój z rozpiską – nic nie planuj, idź na żywioł, co ma być, to będzie!

Zadbaj o swój dobrostan

Śledź wydarzenia na fejsie, sprawdzaj pocztę, nie zapomnij napisać kilku miłych słów do znajomych – w końcu dbanie o bliskie relacje to podstawa dobrostanu. Odpisuj szybko na wszystkie wiadomości – wiadomo, ludzie muszą czuć, że jesteś zaangażowana. Luki w spotkaniach towarzyskich też nie wniosą nic dobrego do twojego życia. Przecież nie wrzucisz sobie statusu „mam sesję, wkuwam, odezwę się za miesiąc”. Za miesiąc to już nikt nie będzie chciał z tobą gadać.

Zdrowe jedzenie to podstawa…

…piramidy żywieniowej chyba. Zastanów się chwilę: naprawdę masz czas na zakupy, warzywniaki, sałatki? Będziesz teraz sprawdzać, gdzie ukrył się magnez czy witaminy z grupy B? Fakt, mogłabyś sięgnąć po suplement, który szybko postawi cię na nogi, uzupełni niedobory, pomoże w koncentracji, ale prawdziwi mocarze żywią się energią kosmosu. Zupy w torebce też ktoś dopuścił do sprzedaży, więc broń ich jak twierdzy, już nieraz ratowały cię w wielkim głodzie, gdy w lodówce było tylko światło. No i na dole jest „chińczyk”, więc na luzie w bluzie.

Zatruj się kofeiną

W końcu kawa to nieodzowny atrybut studenta przed sesją. Nie możesz odstawać od tego obrazka i siorbać matchy, bo jeszcze ktoś pomyśli, że w ogóle się nie uczysz. Odkop więc największy kubek, który równie dobrze mógłby robić za wiadro, i niezależnie od pory dnia czy nocy hektolitrami spożywaj z niego kawę tak mocną, że aż gęstą. Przy okazji dowiedz się, jakie atrakcje czekają cię po zatruciu kofeiną.

Kobieta pijąca kawę

Ukiś się w swoim pokoju

Przez wielkie sito przepuść dobre rady tych, co aspirują na prymusów. „Zadbaj o czystość wokół siebie” – mówią. „Niezwykle ważna jest higiena otoczenia” – będą się chełpić nowomodnymi hasłami. Jakby każdy z nich miał pokój z żurnala. Daj spokój! Jak teraz zaczniesz sprzątać, układać, porządkować ten stos zarosły, ten metraż zakrzaczały, to w życiu nie oderwiesz się od mopa! A właśnie, gdzie jest mop?

Odpuść sobie ruch i świeże powietrze

Sielski widok studentki wśród książek na kocyku, ciepła herbatka i obowiązkowo zdrowe przekąski w kadrze to dobre na sesję fotograficzną do lifestyle’owego bloga. A ty masz sesję, dziewczyno! Nie spacery, rowery, bieganie – to nie obóz zuchowy, to poważna sprawa, ty masz wkuwać, a nie zażywać sanatorium.

Sandra Kubicka

Sen – relikt przedszkola

Doba jest za krótka, żeby móc spać 8 godzin – jest to prawda oczywista i między bajki wsadzić należy zapewnienia oszusta, który twierdzi, że mu się to udaje. Jakkolwiek by na to patrzeć – jeśli będziesz spać, to nie będziesz się uczyć, więc żeby się uczyć – nie możesz spać. Proste! I jeszcze to „nie zapomnij wywietrzyć pokoju przed snem” – rany!

A teraz do dzieła! Bierz te rady jak garść dropsów i realizuj się w nich z rozkoszą, jeśli tylko chcesz naprawdę zawalić sesję i na deser doprowadzić swój organizm do niemałej ruiny. Zastanawiające jest, dlaczego w czasie kiedy organizm potrzebuje szczególnego wsparcia, my z takim upodobaniem wybieramy metody, które wcale mu nie służą.

Wysiłek umysłowy tak samo jak wysiłek fizyczny wymaga odpowiedniego przygotowania przed i wzmocnienia w trakcie. Nie wystartujesz przecież w maratonie prosto z fotela z nadzieją, że jakoś to będzie.

Zadbaj więc o siebie szczególnie w tym wymagającym czasie i zrób wszystko na odwrót niż w tym antyporadniku. Inaczej wrócisz jak bumerang, szukając artykułów o przyczynach przeróżnych bólów, migren, problemów z układem pokarmowym i wszelakich niedoborach. Znajdziesz je wszystkie, ale mamy też dużo o wiele przyjemniejszych tekstów…

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Martyna Wojciechowska: zamknięcie placówek ze względu na pandemię COVID-19 spowodowało, że miliony dzieci nie chodzą do szkoły, a hasło „online” jest dla nich abstrakcją

Martyna Wojciechowska: zamknięcie placówek ze względu na pandemię COVID-19 spowodowało, że miliony dzieci nie chodzą do szkoły

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

3 marki roślinne, które pokochałyśmy: From Plants, SVOJE i Roślinne Przestrzenie

Kim Cattrall: Bezsenność? To jakby trzytonowy goryl siedział mi na piersi

„Bezsenność nie bierze się znikąd. Jest objawem czegoś, co dzieje się głębiej w nas. Chcąc dotrzeć do przyczyny, trzeba spojrzeć na siebie wielopoziomowo” – mówi Karolina Szaciłło

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

„My możemy czasem się zatrzymać, mamy osób z niepełnosprawnością takiego przywileju nie mają” – mówi Paula Hycnar

Zakochana para na tle morza

Zakochanie a miłość. Na czym polega różnica?

Świadomy sen

Świadomy sen – jak kontrolować sen, jak świadomie śnić?

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Magda Stroka-Felicka, "Dzieła Iglaste"

„Haftowanie ma moc uspokajającą” – mówi Magda Stroka-Felicka. Jej  „Dzieła Iglaste” to fascynujące historie malowane nitką

„Nie ma jednej definicji kobiecości”. Czego jeszcze nauczyłyśmy się od naszych nauczycielek?

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

„Nie sądziłam, że jestem w stanie stworzyć takie miejsce w sieci. Cieszę się, że społeczność bloga tworzą osoby życzliwe, potrafiące z szacunkiem myśleć o drugim człowieku” – mówi Janina Bąk, znana jako Janina Daily

Pozycja Trupa, czyli jak się relaksować

„Edukacja domowa działa, kiedy dziecko jest twoim partnerem w tej układance i jest traktowane poważnie” – mówi Olga Śmierzewska, ucząca w domu trójkę swoich dzieci

śpiące dziewczyny

Pandemiczne sny. Koronawirus zainfekował naszą podświadomość – ludzi dręczą koszmary

kobieta święta

4 patenty na odpoczynek w święta

kobieta w pracy wieczorem

„Jeśli szef ma ochotę zostawać po godzinach, jest to jego zdrowie psychiczne. Ty martw się swoim”. O zagrożeniach wynikających z pracy „po godzinach” mówi psycholog Jadwiga Grech

Magda Jaskółka / Fot. Klaudia Kurek

„Radość mam wewnątrz siebie i dzięki temu mogę się z nią dzielić”. Magdalena Jaskółka o tym, co jest ważne w życiu każdej kobiety

Kłopoty dziecka ze snem. Poznaj możliwe przyczyny

Twoje dziecko nie może zasnąć? Poznaj możliwe przyczyny

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność