Przejdź do treści

AcroYoga – co to jest, na czym polega? Ćwiczenia w AcroYodze

AcroYoga - co to jest?
AcroYoga - na czym polega? Pierwsze kroki w AcroYodze
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta pisze na laptopie. Obok siedzi pies
Szczepienie na COVID-19 a dzień wolny od pracy. To „koszt, który może zostać przez firmy poniesiony”?
Lekarka
Czy respiratory zabijają a szczepionki to eksperyment „godny Hitlera”? Doktor Michał rozprawia się z teoriami koronasceptyków
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”

Acroyoga jest magiczną dyscypliną sportu, która łączy w sobie elementy akrobatyki i jogę. W świecie AcroYogi duch jogi łączy się z adrenaliną, dając efekt wręcz poetycki. Ćwiczenia uczą kontroli ruchów ciała i wyglądają imponująco. Chcecie spróbować, ale nie wiecie na czym dokładnie polega AcroYoga? Zobaczcie, co was czeka na macie.

Co to jest AcroYoga?

AcroYoga jest praktyką, która łączy kilka elementów:

  • asany, czyli pozycje jogi,
  • kontakt z partnerem (ćwiczenia AcroYogi wykonuje się w parach),
  • akrobatykę (w AcroYodze wykonujemy ćwiczenia „latające” – uczą one kontrolowania ruchów ciała i podnoszą sprawność).

W AcroYodze wyróżniamy 3 podstawowe role, które mogą mieć praktykujący: bazę (podstawę), latacza oraz asekurację.

  1. Baza stanowi fundament asan. W czasie ćwiczeń pozostaje w pozycji leżącej (na plecach).
  2. Latacz jest unoszony przez osobę pełniącą funkcję bazy. Zwykle znajduje się w pozycji odwróconej – z głową skierowaną w dół. Musi napinać i rozluźniać określone mięśnie tak, by zachować równowagę w asanach.
  3. Osoba asekurująca pomaga w przyjęciu pozycji, która będzie bezpieczna, stabilna i wygodna dla bazy oraz latacza. Asystuje także przy wychodzeniu z asan.

Zalety ćwiczenia AcroYogi

AcroYoga jest praktyką, która korzystnie wpływa na układ ruchu poprzez harmonijne wzmacnianie mięśni całego ciała. Poprawia także elastyczność i koordynację. Mimo, że asany wyglądają imponująco, na początku nie musisz wcale być bardzo wygimnastykowana. W czasie zajęć można nabyć wszelkie umiejętności potrzebne do wykonywania pozycji.

Oprócz tego AcroYoga przynosi korzyści, których tradycyjna joga nie daje. Ćwiczenie w parach pozwala na budowanie wzajemnego zaufania z drugim człowiekiem, nawiązywanie lub poprawę relacji.

AcroYoga w praktyce

Jeśli praktykujecie jogę, AcroYoga może być dla was świetnym pomysłem na urozmaicenie praktyki. Ale nawet jeśli jesteście całkowitymi świeżakami i jogę znacie tylko z opowiadań, nic nie stoi na przeszkodzie, byście spróbowali od razu na bogato i poznali tajniki tej spektakularnej dyscypliny. Obejrzyjcie nasz film i przekonajcie się, że AcroYoga tylko z pozoru jest aktywnością dla wybrańców. Bo prawda jest taka, że ćwiczyć ją może każdy!

5 minut… to cykl filmów, które zaprowadzą was wszędzie tam, gdzie dotrzeć powinniście. Marta Urbaniak zabierze was na spotkanie z wegańską kuchnią, podpatrzy, jak kawę parzą profesjonaliści, wypyta o sztukę picia win doskonałego sommeliera, sprawdzi się na treningu pole dance, przetestuje tajski boks. A to dopiero początek! Szukamy inspiracji do zdrowych zmian w życiu, poznajemy nowe zajawki, w miejskim gąszczu odkrywamy to, co najlepsze. Odkrywajcie z nami!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Inga Izabela Dańkowska: Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!