Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina
Na warszawskich ulicach stanie 10 recyklomatów, czyli automatów do oddawania zużytych opakowań, m.in. plastikowych i szklanych butelek. Za każde wyrzucone opakowanie specjalna aplikacja naliczy nam punkty, które będziemy mogli wymienić między innymi na bilety do kina, zniżki na kawę czy zakupy. Pierwsze recyklomaty pojawią się w stolicy jeszcze przed wakacjami.
Miasto Stołeczne Warszawa, Coca-Cola i Fundacja Nasza Ziemia ruszają z kolejną edycją programu „Świat bez odpadów”. W ramach tej inicjatywy na ulicach Warszawy staną pierwsze w Polsce zewnętrzne recyklomaty i jednocześnie pierwsze na świecie, które przyjmą aż 3 rodzaje odpadów: butelki PET, szkło i aluminium. Automaty zostaną dostarczone przez firmę EcoTech System.
RozwińButelki za punkty
Schemat działania recyklomatów jest prosty: do maszyny wrzucamy butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. Urządzenia są zintegrowane z aplikacją, która rejestruje każdy oddany surowiec i w zamian przyznaje ECO-punkty. te z kolei będziemy mogli wymienić na zniżki na kawę, bilety do kina czy bony na zakupy.
– To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana w tak dużej skali. Dobrze łączy się z naszą kampanią edukacyjną, w której przypominamy warszawiankom i warszawiakom o zasadach recyklingu. Docelowo recyklomaty staną w lokalizacjach, które cieszą się popularnością, m.in. przy ul. Ząbkowskiej i pl. Bankowym – tłumaczył Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Wszystkie dane o całym procesie segregacji w recyklomacie będą przesyłane w trybie on-line do Centralnej Platformy ETS m.in.: ilość zebranych surowców, szacunkowa waga poszczególnych odpadów, poziom napełnienia komory poszczególnym rodzajem opakowań, ilość osób korzystających oraz ilość zebranych ECO-punktów przez użytkowników.
Kampania #WCIĄŻZMIENIAMY
Coca-Cola ogłosiła też start globalnej kampanii społecznej #NEVERSETTLE. Polska jest pierwszym krajem, w którym kampania zostanie wyemitowana. Hasło w Polsce to #WCIĄŻZMIENIAMY. W ramach kampanii globalny koncern prezentuje swoje rozwiązania wobec problemów środowiskowych, takich jak odpady opakowaniowe czy nadmierne zużycie wody oraz problemów społecznych, związanych z demografią czy barierami na rynku pracy.
– My ludzie używamy naszej planety tak, jakby na półce była kolejna, gotowa do użytku. Niestety, tak nie jest. Świadomi tego, jak dużą rolę odgrywają w gospodarce i społeczeństwie tak duże firmy, jak nasza, chcemy być częścią rozwiązań odpowiadających na obecne wyzwania – podkreślił na Forum Ekonomicznym w Davos CEO firmy, James Quincey.
Jednym z kluczowych założeń marki jest „Świat bez Odpadów”. W ramach zapowiedzianej w Davos w styczniu 2018 roku ambicji Coca-Cola chce do 2030 roku pomóc zebrać i przetworzyć na całym świecie dokładnie tyle puszek i butelek, ile sprzedaje. Koncern zobowiązał się również do tego, aby wszystkie opakowania, w ponad 200 krajach świata, w których firma działa, nadawały się w 100 proc. do recyklingu, a do 2025 roku zamierza wprowadzać na rynek opakowania, które będą składały się w co najmniej 50 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu.
Polecamy
„Aby mieć komfort kontemplacji, nie wrzucaj śmieci do ubikacji”. Na zabawnych plakatach tłumaczą, czego nie wolno wrzucać do toalety
„Zjawiska klimatyczne coraz częściej odbierają życie i środki do życia”. Naukowcy wyliczają, na ile sposobów może nas zabić globalne ocieplenie
Paulina Hojka o noszeniu ubrań po zmarłych: “Myślę, że żaden nieboszczyk się nie obrazi”
Butelczak wiecznisty – nowy „grzyb” w polskich lasach. Świetna akcja Lasów Państwowych
się ten artykuł?