Przejdź do treści
Artykuł sponsorowany przez markę Answear

Problem przebodźcowania. Kampania Answear „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój” szuka rozwiązań i daje wiedzę

na zdjęciu: kobieta stoi na dachu budynku, wokół niej latają kartki papieru, tekst o przebodźcowaniu /fot. materiały promocyjne marki Answear
Problem przebodźcowania. Kampania Answear „Zadbaj o to, co jest w środku - Wewnętrzny Spokój” /fot. materiały promocyjne marki Answear
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Już po raz trzeci Answear rusza z akcją „Zadbaj o to, co jest w środku”. Inicjatywa skupia się na zdrowiu psychicznym i dobrostanie każdego człowieka. W tym roku specjalistki przyglądają się obszarowi wewnętrznego spokoju, który trudno osiągnąć ze względu na przebodźcowanie. Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Polski Instytut Mindfulness.

Zbyt wiele bodźców – Answear przygląda się zjawisku przebodźcowania

Nadmiar bodźców, jakie otaczają nas każdego dnia, przynosi fatalne skutki – ma negatywny wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne, może zaowocować chronicznym stresem. Badania dowodzą, że tempo przemian cywilizacyjnych i szybkość życia, zalew informacji oraz presja społeczna mogą przyczynić się do wielu chorób i zaburzeń psychicznych. A przecież żyjemy coraz intensywniej – każdego dnia przyswajamy średnio 100 tysięcy słów. Wszystko możemy określić nadmiarem bodźców, które nie pozwalają odetchnąć, zaburzają koncentrację, negatywnie oddziałują na układ nerwowy.

Przebodźcowanie pojawia się często także w wyniku próby pogodzenia wielu ról i zadań życiowych – mówi Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness. – Wielowarstwowość życia sprawia, że przebodźcowanie staje się naszym codziennym towarzyszem, ponieważ kultura pośpiechu i nieustannego dążenia do sukcesu tylko potęguje ten stan – dodaje. Dlatego lekarze i badacze alarmują, aby już teraz starać się zachować balans i dostrzegać to, jak wiele bodźców dociera do nas z zewnątrz.

Joanna Wojsiat - ekspertka, współautorka podcastu Answear "Zadbaj o to co jest w środku" /fot. materiały marki Answear

Joanna Wojsiat – ekspertka, współautorka podcastu Answear „Zadbaj o to co jest w środku” /fot. materiały

Bogna Gąsiorowska - ekspertka współpracująca podczas akcji "Zadbaj o to co jest w środku" /fot. materiały marki Answear

Bogna Gąsiorowska – ekspertka współpracująca podczas akcji „Zadbaj o to co jest w środku” /fot. materiały marki Answear

Marta Niedźwiecka - ekspertka, współautorka podcastu Answear "Zadbaj o to co jest w środku" /fot. materiały marki Answear

Marta Niedźwiecka – ekspertka, współautorka podcastu Answear „Zadbaj o to co jest w środku” /fot. materiały marki Answear

Ponieważ zjawisko przebodźcowania jest coraz powszechniejsze, Answear we współpracy z ekspertkami od zdrowia psychicznego – Martą Niedźwiecką i Joanną Wojsiat – szuka sposobów na to, jak sobie z tym radzić. Marta Niedźwiecka jest psycholożką, autorką psychologicznego podcastu i książki „O zmierzchu”. Joanna Wojsiat (do niedawna Podgórska), jest doktorką nauk biologicznych i autorką podcastu „Wojsiat ogólnie”.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie https://zadbaj.answear.com/.

Projekt „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój” realizowany jest w Polsce oraz w jedenastu krajach, w których działa Answear.com – jedna z najszybciej rozwijających się europejskich platform e-commerce w branży fashion i lifestyle.

Materiały przygotowane przez Answear we współpracy z ekspertkami w ramach akcji „Zadbaj o to, co jest w środku” /fot. materiały marki Answear

Materiały przygotowane przez Answear we współpracy z ekspertkami w ramach akcji „Zadbaj o to, co jest w środku” /fot. materiały marki Answear

Skąd czerpać wiedzę? Podcast o przebodźcowaniu

Specjalnie z okazji akcji dwie specjalistki przygotowały podcast z cyklu „Zadbaj o to, co jest w środku”. Obecnie można wysłuchać dwóch odcinków, z których dowiadujemy się, czym jest przebodźcowanie, jakie są jego skutki i jak można sobie z nim radzić. Warto zdobyć tę wiedzę już teraz, bo zjawisko rozwija się w błyskawicznym tempie. – Dokuczliwość przebodźcowania będzie się nasilała z czasem. Jest to zjawisko związane z naszymi cyklami życiowymi, a cywilizacja zmierza w takim kierunku, że nie będzie wobec nas łagodniejsza – podkreśla w jednym z odcinków Marta Niedźwiecka.

W ramach kampanii zrealizowano także film „Zadbaj o to co jest w środku – Wewnętrzny spokój”, zrealizowany przez reżyserkę młodego pokolenia Natashę Ivanovą. Reżyserka za swoją kreację została uhonorowana nagrodą w kategorii Beyond Film w 10, w jubileuszowej edycji konkursu Papaya New Directors.

Akcja „Zadbaj o to, co jest w środku” – stały punkt w działalności Answear

Po raz pierwszy platforma Answear.com zrealizowała kampanię „Zadbaj o to, co jest w środku” w 2023 roku, przy okazji Światowego Dnia Depresji. Kolejna edycja dotyczyła uważności, a więc pojęcia mindfulness. Jej ambasadorkami zostały między innymi Marta Dyks i Orina Krajewska.

 

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: