3 min.
Papieros i e-papieros to fałszywi przyjaciele. Kampania #STOPFEJKFRIENDS, pokazuje, jak wygląda ta toksyczna przyjaźń

Papieros i e-papieros to fałszywi przyjaciele. Kampania #STOPFEJKFRIENDS, pokazuje, jak wygląda ta toksyczna przyjaźń/ Facebook @StopFejkFriends
Najnowsze
06.03.2021
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim
06.03.2021
Anita Włodarczyk ma własną Barbie. Pierwsza na świecie lalka młociarka
06.03.2021
Drobiazgi uszczęśliwiają. Mają większy wpływ na jakość życia, niż nam się wydaje
06.03.2021
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa
06.03.2021
Minimalizm a dzieci. Czy da się kupować mniej?
Dusisz się w jego towarzystwie? Wypala twoją kasę, zatruwa bliskie ci relacje, przepala twój czas a do tego jara go twój stres? Tak, mowa o papierosie i e-papierosie. Wszystko wydawało się fajniejsze kiedy się poznawaliście? Z czasem ta relacja przerodzi się w toksyczną przyjaźń, z której trudno się wydostać. Powstała świetna kampania na temat tej „przyjaźni”. Nie daj się zwieść!
Spis treści
Nałóg wśród młodzieży
Według badania zrealizowanego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, prawie 60 proc. osób w wieku 15-18 lat przynajmniej raz sięgnęło po papierosa. Ich przygoda najczęściej zaczyna się od e-papierosów przedstawianych jako zdrowsza alternatywa dla tych tradycyjnych. Często paląca jest aż połowa klasy! Ponadto, większość popalającej w ukryciu młodzieży nie zamierza rzucać.
Udowodniono jednak, że wdychanie substancji zawartych w aerozolu e-papierosów również przyczynia się do uszkodzenia układu oddechowego. Niestety, w Polsce liczba ich miłośników sięga ok. 1,5-1,7 miliona osób.
Jaka przyszłość czeka nastolatków, którzy sięgają po wyroby tytoniowe? Nałogowy palacz nie tylko starzeje się szybciej a wokół niego unosi się smród, ale towarzyszy mu także ryzyko udaru, chorób serca, płuc i licznych nowotworów. Palenie papierosów to w Europie przyczyna co czwartego zgonu spowodowanego chorobą układu krążenia.
Kampania #STOPFEJKFRIEND
Biorąc pod uwagę powyższe dane, Fabryka Komunikacji Społecznej w konsultacji z ekspertami NIZP-PZH stworzyła kampanię #STOPFEJKFRIEND, by zniechęcić młodych ludzi do sięgania po produkty nikotynowe.
W krótkim filmie poznajemy Jana Fejka, który jest personifikacją nałogu nikotynowego. Fejk na początku wydaje się być świetnym kumplem, dzięki któremu można się wyluzować i poznać więcej ciekawych osób. Z czasem jednak znajomość z nim zaczyna dusić i niszczyć wszystko, na czym nam zależy. Z fajnego kumpla rodzi się toksyczny przyjaciel. Relacje z papierosem czy z e-papierosem wyglądają podobnie. Przez nie ponosimy straty finansowe, tracimy czas i zdrowie. Kradnąc każdą chwilę i wolną myśl bez niego, psuje także relacje z innymi. Czy chcesz, żeby tak wyglądało twoje życie?
Spot wyreżyserowała Nastazja Gonera, Fejka zagrał Mikołaj Kubacki, aktor Starego Teatru w Krakowie.
Powstała również strona www kampanii: stopfejkfriends.pl.
Zobacz także
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Powiązane tematy:
Polecamy

06.03.2021
Swati Mohan: Chciałabym życzyć wszystkim młodym osobom, żeby mogły pójść za swoimi pasjami

04.03.2021
Karol Bączkowski, ratownik medyczny: Zdarza się, że nie ma zmiennika i zostajesz na kolejne 12 godzin dyżuru. Bo przecież „karetka musi jeździć”

03.03.2021
Hello My Hero. Katarzyna Dacyszyn: Zło, które się wydarzyło, zaczyna być przekuwane w dobro dla innych. To jest chyba najlepsza rzecz, jaka w tym ataku mogła się zdarzyć

02.03.2021