Przejdź do treści

Oto „miły i ważny ruch na jesienne wieczory”. Poleca fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Oto "miły i ważny ruch na jesienne wieczory". Poleca fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk
Oto "miły i ważny ruch na jesienne wieczory". Poleca fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
„Pieniądze można porównać do zakładania maseczki tlenowej w samolocie. Najpierw zakładasz ją sobie, potem dzieciom. Z finansami jest tak samo” – mówi Dominika Nawrocka, edukatorka finansowa
6 dowodów na to, że pisanie o emocjach służy zdrowiu
6 sposobów na to, by uniknąć przeziębienia w sezonie grypowym
Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda
5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Wraz z nadejściem chłodnych wieczorów i deszczowej pogody, w naszym życiu często pojawia się również coraz więcej godzin spędzonych na oglądaniu filmów czy czytaniu książek – zamiast na aktywności fizycznej. Niejednokrotnie te jesienne rytuały poprzedza 8 godzin spędzonych przed komputerem. A potem… pojawia się ból kręgosłupa i bioder. Jak zaopiekować się nimi jesienią? Podpowiada fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk. Koniecznie wypróbuj ćwiczenie, które proponuje!

„Mięsień duszy”

Chcesz się zrelaksować po całym dniu pracy, ale ból bioder i kręgosłupa ci to utrudnia? Sprawdź, co na ten temat pisze na swoim profilu na Instagramie Gosia Włodarczyk.

„Mięśnie biodrowo-lędźwiowe leżą głęboko w jamie brzucha, od kręgosłupa lędźwiowego do bioder. Są silnymi zginaczami biodra, czyli wykonują ruch przyciągnięcia kolan do brzucha” – wyjaśnia ekspertka. „W siedzącym trybie życia i u osób bardzo aktywnych fizycznie mięśnie te są zazwyczaj nadmiernie napięte. A równowaga napięć mięśni i tkanek jest bardzo ważna dla zdrowia organizmu” – dodaje.

Jak podkreśla fizjoterapeutka, mięsień biodrowo-lędźwiowy nadmiernie napięty może powodować bóle kręgosłupa lędźwiowego i bóle bioder oraz powodować pogłębioną lordozę lędźwiową. Włodarczyk zaznacza też, że mięsień ten ma ogromne znaczenie w porodzie siłami natury, dlatego o przywrócenie balansu w jego napięciu powinny szczególnie zadbać kobiety ciężarne.

„Jest też nazywany mięśniem duszy! Jest bardzo dużym mięśniem, o dużej masie, zajmuje naprawdę sporo miejsca w jamie brzucha i wokół niego jest plątanina ważnych naczyń krwionośnych, splotów nerwowych, jelit. Zaburzenia w obrębie mięśnia mogą zatem wpływać na pogorszenie samopoczucia” – podkreśla fizjoterapeutka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Rozciągnij się!

Gosia Włodarczyk pokazuje na nagranym przez siebie wideo „idealny ruch na koniec każdego dnia”, czyli rozciąganie mięśnia biodrowo-lędźwiowego. Jak to robić?

  1. Zegnij nogi w kolanach i połóż się na plecach, ręce wyciągnij za głowę.
  2. Połóż poduszki pod plecy (jeśli masz bardziej napięte mięśnie, możesz położyć ich więcej).
  3. Nie wypychaj brzucha! Miednica powinna być ustawiona neutralnie.

Fizjoterapeutka dodaje, że oprócz tego ćwiczenia warto też wykonywać m.in. wygięcia kręgosłupa lędźwiowego do tyłu i tzw. półmostki. Wszystkie ćwiczenia znajdziesz na profilu @pani_fizjotrener. Miłego rozciągania!

Pani Fizjotrener – kim jest?

Za profilem Pani Fizjotrener kryje się Gosia Włodarczyk, która jest fizjoterapeutką i trenerką personalną. W mediach społecznościowych chętnie dzieli się wiedzą medyczną. 

W swojej praktyce w szczególności zajmuje się terapią mięśni dna miednicy, blizn oraz rozejścia mięśnia prostego brzuchaJej profil obserwuje 129 tys. osób

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia na plecy. Jak wzmocnić mięśnie kręgosłupa?

Pani Fizjotrener ostrzega przed tą pozycją podczas pracy zdalnej. Proponuje 3 znacznie lepsze alternatywy

Pani Fizjotrener ostrzega przed tą pozycją podczas pracy zdalnej. Proponuje cztery znacznie lepsze alternatywy

Hip dip – 4 ćwiczenia, dzięki którym wypracujesz wcięcie w biodrach

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

„Nie ma co tęsknić za biurowym fotelem, praca zdalna może działać na naszą korzyść” – przekonuje fizjoterapeuta Sebastian Król

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Smatrfon

7 powodów, żeby odpocząć od smartfona

Julian Sobiech

Julian Sobiech: Gdy ekran laptopa jest zbyt nisko, mięśnie dosłownie ciągną za mózg

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Nerw kulszowy – przebieg, funkcje i przyczyny bólu

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolowanie mięśni – jak używać rolki do ćwiczeń, efekty

kobieta ćwiczy rozciąganie

Ćwiczenia na biodra – jak je poszerzyć, jak z nich schudnąć, co na ból bioder?

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Leczenie ruchem

Harry Kane

Piłkarze na Mistrzostwach Świata w Katarze założą specjalne opaski na ramię. „Wyślemy jasną wiadomość, którą zobaczy świat”

Śpiewała żołnierzom i opatrywała ich rany. „Ptaszyna” jest już na wolności

7 skutecznych sposobów na przetrwanie kryzysu

"Coraz więcej produktów zmniejsza swoją gramaturę, nie zmieniając przy tym ceny". Katarzyna Bosacka pokazuje spryt producentów / istock

„Coraz więcej produktów zmniejsza swoją gramaturę, nie zmieniając przy tym ceny”. Katarzyna Bosacka pokazuje spryt producentów

Irański prezydent Ebrahim Raisi nie zgodził się na wywiad z dziennikarką CNN. Powód? Nie chciała założyć chusty na głowę

Irański prezydent Ebrahim Raisi nie zgodził się na wywiad z dziennikarką CNN. Powód? Nie chciała założyć chusty na głowę

57-letnia Brooke Shields mówi, że jej grupa wiekowa czuje się "pomijana". "Najlepsze dopiero przed nami"

57-letnia Brooke Shields mówi, że jej grupa wiekowa czuje się „pomijana”. „Najlepsze dopiero przed nami”

Strażak i chłopiec

Strażak pozwala niewidomemu chłopcu 'obejrzeć’ swój uniform. Wideo ściska za serce

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

×