Przejdź do treści

Osoby LGBT+ boją się wrócić na święta do swoich rodzinnych domów. Nowa kampania Pantene wzrusza!

Kampania Pantene / materiały prasowe
Kampania Pantene / materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

137 mln Amerykanów jedzie do swoich domów rodzinnych, by celebrować święta Bożego Narodzenia wraz z najbliższymi. Ale nie wszyscy czekają na ten dzień z utęsknieniem. 44 proc. osób LGBT+ nie chce odwiedzać swoich rodziców, ponieważ boi się braku akceptacji dla ich tożsamości, orientacji seksualnej czy noszonego ubrania. I o tym właśnie jest najnowsza kampania Pantene.

Kampania Pantene

Z czym najczęściej kojarzy nam się Boże Narodzenie? Z rodziną, która siedzi przy stole! Marka Pantene pokazuje jednak, że nie dla wszystkich jest to tak proste. Wraz z organizacją GLAAD i Trans Chorus z Los Angeles Pantene stworzyła kampanię reklamową, która uświadamia, że powrót do domu na Boże Narodzenie dla niektórych jest trudnym przeżyciem.

44 proc. osób LGBT+ nie chce odwiedzać swoich rodziców. Powód jest prosty. Boją się braku akceptacji dla ich tożsamości, orientacji seksualnej czy noszonego ubrania.

„Going Home for the Holidays”  stworzone przez Pantene pokazuje wszystkie napięcia i wyzwania, przed którymi stoją członkowie społeczności LGBT+. Kampania ma w ten sposób zachęcić ich do bycia dumnymi z tego, jacy są!

 – Wysłuchanie tych osób mówiących o próbach i triumfach powrotu do domu na święta, a także o ich nieodpartym pragnieniu bycia prawdziwym sobą – zainspiruje innych i przypomni nam o wszystkim, na czym polega prawdziwe piękno – mówi Ilaria Resta, wiceprezes kategorii ds. pielęgnacji włosów w Ameryce Północnej w Procter & Gamble.

W krótkim wideo widzimy kilka historii członków chóru, którzy zdecydowali się na powrót do domu na święta. Poznajemy transseksualistkę Crystal, która zmieniła swoją fryzurę, ubranie i makijaż, by „otwarcie wyrazić siebie”.

Mamy np. historię Miliany – transseksualistki, która dzieli się swoim szczęściem po tym jak w końcu (po pięciu latach zmagań z nową tożsamością!) uzyskała akceptację ojca.

W kampanii widzimy również Stevena, który po raz pierwszy zabiera swojego chłopaka na święta.

Kampania społecznościowa to tylko jeden z elementów działania Pantene na rzecz osób LGBT+. Oprócz tego, marka zobowiązała się przekazać darowiznę w wysokości 100 tys. dolarów na rzecz organizacji charytatywnej walczącej o prawa dla osób LGBT+.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: