3 min.
Nie jesteśmy gotowi na oglądanie piersi bez erotycznego podtekstu. Pokazała to nowa kampania Adidasa

Nie jesteśmy gotowi na oglądanie piersi bez erotycznego podtekstu. Pokazała to nowa kampania Adidasa / Pexels.com
03.07.2022
Ignoruj zagrożenia, pamiętaj o lansie, nadużywaj słońca…Sposobów na zepsuty urlop jest znacznie więcej!
03.07.2022
Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!
02.07.2022
6 związkowych pułapek. Często wpadamy w nie przez samych siebie
02.07.2022
Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń
01.07.2022
„Przestańmy pytać kobiet o to, czy są w ciąży. Często to po prostu wzdęcia” – apeluje ciałopozytywna instagramerka Danae Mercer
41 par kobiecych piersi – bez żadnej pozy, filtra, ozdobnej bielizny czy biżuterii. I bez nawet najmniejszego kontekstu erotycznego. To mógł być świetny scenariusz na kampanię reklamową, która przy okazji walczy z seksualizacją kobiecego ciała. Ale zdjęcia piersi zniknęły ze strony Adidasa niemal tak szybko, jak się na niej pojawiły.
Spis treści
Adidas chciał walczyć z seksualizacją kobiecego ciała
Pomysł firmy odzieżowej był prosty. Adidas chciał stworzyć kampanię reklamową staników sportowych dostosowanych dla kobiet o różnych sylwetkach.
„90 proc. kobiet nosi biustonosz sportowy w nieodpowiednim rozmiarze, przez co nie otrzymują potrzebnego wsparcia. Stworzona z myślą o każdym rodzaju aktywności i dopasowania nowa kolekcja biustonoszy sportowych w rozmiarach dla wszystkich kobiet zmienia zasady gry” – podkreśla Adidas.
Chcąc pokazać, jak ważne jest dobranie biustonosza do swojego rozmiaru i kształtu biustu, Adidas postanowił stworzyć galerię prezentującą zupełnie różne piersi 41 kobiet. Przy okazji jednak firma chciała zrealizować też drugi cel. Chodzi o walkę z seksualizacją kobiecego ciała, na które często patrzy się tylko przez pryzmat tego, że ma ładnie wyglądać.
W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:
Widok nagich piersi przerósł społeczeństwo
Pierwszy raz na taką skalę duża firma zrobiła to samo, co na co dzień robią aktywistki w social mediach: pokazała nagie ciała kobiet, ale nie po to, żeby spełnić czyjeś fantazje erotyczne, ale po to, żeby oswoić nas z różnorodnością. Żeby pokazać, że tyle ile jest kobiet, tyle kształtów i rozmiarów piersi. I że to jest fantastyczne!
Reakcje na nową kampanię Adidasa były przeróżne – od zachwytów po oburzenie. Niektórzy chwalili firmę za promowanie ciałopozytywności, jednak to te niepochlebne opinie, jak to zwykle bywa, wybrzmiały znacznie głośniej. Reklamie zarzucano m.in., że na stronę przecież mogą wejść dzieci i bez żadnego ostrzeżenia zobaczyć nagie piersi.
Galeria zdjęć zniknęła ze strony zaledwie dzień po tym, jak została tam opublikowana. Teraz, zamiast nagich piersi, na stronie firmy odzieżowej znajdziemy tylko wideo prezentujące kobiety o różnej budowie ciała i typie urody, które mają na sobie dopasowane biustonosze. Reklama w takiej formie pojawiła się zarówno w Polsce, jak w innych krajach. Widocznie nie jesteśmy, jako społeczeństwo, jeszcze gotowi na to, żeby oglądać piersi bez erotycznego podtekstu.
Jeśli nie zdążyłaś zobaczyć galerii zdjęć na stronie, widnieje ona jeszcze na profilu instagramowym Adidasa.
Wyświetl ten post na Instagramie
Zobacz także

„A ta co, lustra nie ma?”. Wygląd moich piersi nie powinien być sprawą publiczną – zauważa Sara Cicherska

„Bad body image day” zdarza się każdej z nas! „To taki dzień, w którym nasze ciało zwyczajnie się nam nie podoba. Może mieć różne przyczyny” – pisze Aleksandra Dejewska

„Brzuchy są potrzebne i spoko”. Kaya Szulczewska o absurdzie dążenia do tego, by nasze ciała „głównie wyglądały”
Udostępnij!
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Powiązane tematy:
Polecamy

02.07.2022
Jak cztery miedziane wanny dały początek uzdrowiskowej historii Ciechocinka, zwanego najtańszym biurem matrymonialnym i wypoczynkowym przedmieściem Warszawy

30.06.2022
„Zdarzają się sytuacje, że pacjent nie powie lekarzowi wszystkiego, a powie pielęgniarce” – mówi Anna Szczypta, krajowa konsultantka w dziedzinie pielęgniarstwa epidemiologicznego

29.06.2022
„W 93,5 proc. byłam osobą nieżyjącą. W jednej chwili straciłam wszystko. Ale po stracie też jest życie” – mówi Aleksandra Cymerman, która pomaga osobom dotkniętym traumą

28.06.2022