Przejdź do treści

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem? Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Kontrowersyjne treści w podręczniku do nowego przedmiotu HiT. „Mamy do czynienia z seksualizacją zamiast edukacji seksualnej”
Rusza pierwszy proces o gwałt dokonany przez rosyjskiego żołnierza w Ukrainie
Protesty w Stanach Zjednoczonych po utraceniu prawa do legalnej aborcji. Kobiety wzywają do strajku seksualnego
Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!
„Kobiety uczą się zachowań społecznych na zasadzie kopiuj-wklej, aż osiągają biegłość, która czyni ich autyzm niewidzialnym”. O życiu i kobiecości ze spektrum autyzmu mówi psycholożka i nauczycielka jogi Agata Ucińska

Mata do tańczenia to nie tylko sprzęt ułatwiający dorosłym naukę podstawowych kroków tanecznych. To również zdrowa forma aktywności ruchowej dla dzieci. Aby jednak kupić dobrej jakości produkt, którego użytkowanie będzie bezpiecznie i komfortowe, warto zwrócić uwagę na kilka parametrów takich jak m.in. wielkość, grubość i trwałość maty do tańczenia. 

Czym jest mata do tańczenia?

Mata do tańczenia jest sprzętem służącym zabawie i rekreacji. Powstała jako wygodna alternatywa dla japońskich automatów do tańca. Ma postać dywaniku najczęściej w kształcie prostokąta o kilkumilimetrowej grubości. Dzięki wbudowanemu oprogramowaniu i panelom tanecznym służy zarówno zabawie, jak i nauce podstawowych kroków popularnych tańców (solo i w duecie).

W rytm muzyki i zgodnie z wyświetlanymi komunikatami należy wykonywać odpowiednie ruchy i trafiać stopami w wyznaczone pola. Możesz więc tańczyć dynamicznego rock’n’rolla i nieco mniej wymagającą cza-czę.

Mata pozwala bez trudu dostosować zabawę lub naukę do wieku i umiejętności użytkownika. Inaczej więc będzie obsługiwana mata do tańczenia dla 2-latka niż mata do tańczenia dla 5-latka, a jeszcze inaczej dla osoby dorosłej.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Maty dla dzieci do tańczenia (a także te przeznaczone dla osób dorosłych) w zależności od wybranego typu są podłączane do telewizora, komputera PC lub laptopa. Wówczas kroki wyświetlane są na ekranie np. w formie strzałek wskazujących następny ruch lub postaci wykonującej akrobacje. 

Najprostsze i najtańsze warianty nie wymagają podłączenia do żadnego ekranu – ruchy, jakie należy wykonywać, wyświetlane są na wbudowanym interfejsie.

Na co zwrócić uwagę kupując matę do tańczenia dla dorosłych?

Mata muzyczna do tańczenia dla osób dorosłych powinna mieć wielkość dostosowaną do ich potrzeb ruchowych. Nieco mniejsza (ok. 150 na 100 cm) będzie odpowiednia dla tancerzy solo. Mata taneczna dla duetu musi mieć nieco większego rozmiar, aby nauka kroków przebiegała w komfortowych warunkach,

Ważna jest również grubość i przyczepność. Zapewnia to stawom amortyzację, zapobiegając tym samym przypadkowym kontuzjom. Ponadto pozwala uniknąć poślizgnięcia się. Grubsza mata jest również trwalsza. Dzięki temu można z niej korzystać nawet przez kilka lat.

Zwróć również uwagę na materiał, z którego wykonana jest mata interaktywna do tańczenia. Powinien być on trwały i odpowiednio zabezpieczony. W przeciwnym razie kolorowe panele podczas intensywnego użytkowania bardzo szybko się zetrą, co będzie wpływać nie tylko na estetykę, ale i komfort użytkowania.

Niezwykle ważny jest interfejs. Powinien być on czytelny i nie sprawiać trudności w obsłudze nawet osobom, które nie wykorzystują na co dzień tego typu nowoczesnych sprzętów.

Ponadto dobrej jakości mata do tańczenia ma wgrane oprogramowanie, które nie wymaga instalowania dodatkowych sterowników. Wystarczy urządzenie podpiąć do telewizora, komputera PC lub laptopa. Kupując matę, sprawdź jakiego typu tryb podłączania jest możliwy. Najczęściej jest to USB, ale zdarzają się maty z HDMI lub PSX. Jeśli kupisz urządzenie, którego nie uda ci się podpiąć do ekranu, wystarczy zastosować odpowiednią przejściówkę, która rozwiąże ten problem.

Nauczycielka Movement Medicine

Jaka powinna być mata do tańczenia dla małych dzieci?

Mata do tańczenia dla dzieci to przede wszystkim urządzenie, które wspiera ich rozwój ruchowy i umysłowy. Pozwala maluchowi spędzić czas aktywnie, a przy tym wspomaga rozwój pamięci długotrwałej i uwagę – wszystko to dzięki ruchowi odbywającemu się w rytm muzyki, co angażuje obie półkule mózgowe.

Mata dla dzieci do tańczenia nie musi mieć dużych rozmiarów, jak to ma miejsce przy urządzeniach przeznaczonych dla osób dorosłych. Warto jednak, by była gruba, antypoślizgowa i wytrzymała. Dzieci zwykle bardzo intensywnie eksploatują zabawki, co sprawia, że szybciej się one zużywają.

Ponadto warto kupić matę w ciekawym i zachęcającym do zabawy kształcie. Zamiast prostokąta może to być koło czy forma przypominająca pianino. Kolory i ciekawy wygląd sprawią, że dzieci chętniej będą sięgać po tę formę rozrywki.

Mata dla dzieci powinna być również wykonana z bezpiecznego, nietoksycznego materiału np. PVC bez BPA.

Najwygodniejszym rozwiązaniem będzie również mata do tańczenia pod telewizor. Pozwoli to dziecku obserwować wyświetlane obrazy na dużym ekranie, a rodzicowi umożliwi kontrolę zachowania malucha, by wesprzeć je w wykonywaniu trudniejszych akrobacji.

twerk

Ile kosztuje mata do tańczenia?

Mata do tańczenia dla dzieci 3 lata (lub dla dziecka w innym wieku) oraz jej koszt zależy od liczby wgranych gier i zabaw ruchowych. Zwykle cena waha się między 100 a 300 zł.

W przypadku maty profesjonalnej dla osoby dorosłej koszt jest podobny, jeśli sprzęt ma być użytkowana przez jedną osobę. Mata podwójna kosztuje natomiast od ok. 400 zł do nawet 800 zł.

Gdzie kupić matę do tańczenia? Urządzenie to jest dostępne w lepszych sklepach z akcesoriami dla niemowląt i dzieci oraz w internetowych serwisach aukcyjnych. Zakupy online zwykle są korzystniejsze cenowo niż te realizowane stacjonarnie.

 

Bibliografia:

  1. J. Dobosz, Wykorzystanie technologii informatycznych w procesie edukacji fizycznej, [w:] M. Bronikowski (red.), Wychowanie fizyczne a nowoczesne technologie, AWF, Poznań 2015, s. 197 – 207. 
  2. M. Buchnat, Ruch i rytm wspierający rozwój dziecka z różnymi deficytami, A. Twardowski (red.), Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń, Wyd. PTP, Poznań 2005, s.109 – 119.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Katarzyna Sokołowska

Katarzyna Sokołowska o późnym macierzyństwie: „Właśnie teraz będę mogła synowi poświęcić więcej czasu i uwagi niż 10 lat wcześniej”

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Jadwiga Korzeniewska: „Nie widzę siebie w roli matki i nie mam poczucia, że przez to czegoś mi brakuje”

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Matka trzyma na rękach dziecko. Stoją przed pociągiem

W chaosie wojny kwitnie handel dziećmi. „Handlarze wkraczają do sierocińców, korzystając z braku nadzoru”

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Bolą cię plecy? Ulgę mogą przynieść ci poste ćwiczenia

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Jak pozbyć się drugiego podbródka? Najlepsze ćwiczenia na podbródek

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Jak dbać o nogi w podróży?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

×