Przejdź do treści

L’Oreal wycofuje słowa „wybielający”, „biały” i „jasny” z opisów swoich produktów. To skutek ostatnich historii związanych z problemem rasizmu

Kosmetyki L'Oreal a rasizm / istock
Kosmetyki L'Oreal a rasizm / istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

L’Oreal, światowy koncern kosmetyczny, wycofuje z opakowań swoich produktów słowa „biały”, „wybielający” i „jasny”. Chodzi o wszystkie kosmetyki do pielęgnacji skóry – przekazała w oświadczeniu marka. To następstwo coraz głośniejszego problemu rasizmu po śmierci czarnoskórego George’a Floyda tragicznie zmarłego w wyniku interwencji policji.

Zmiany w L’Oreal

W sobotę na stronie koncernu kosmetycznego L’Oreal pojawiła się informacja o tym, że marka wycofuje z opisów produktów przeznaczonych do skóry słowa takie, jak „biały”, wybielający” czy „jasny”. Nie zostało jednak powiedziane kiedy (i czy w ogóle) opakowania te zostaną wycofane ze sprzedaży.

Według agencji Reuters, taki komunikat już w piątek przekazała rzeczniczka francuskiej marki.

Decyzję o zmianach w L’Oreal podjęto niedługo po tym jak inny popularny koncern kosmetyczny – spółka Univeler – poinformowała o zmianie nazwy kremu rozjaśniającego „Fair&Lovely”. W związku z problemem rasizmu firma nie będzie używać już słowa „fair”, czyli „jasny”.

Rasizm nasz powszedni/autorka ilustracji: Ania Troszkiewicz

To nie koniec zmian związanych z problemem rasizmu.  Inna kosmetyczna marka – Johnson & Johnson – poinformowała swoich klientów, że kończy sprzedaż kremów rozjaśniających przeznaczonych dla Azji i Bliskiego Wschodu. 

Przypomnijmy – problem rasizmu stał się głośny po tygodniach protestów  związanych ze śmiercią George’a Floyda. 46-letni Afroamerykanin zmarł w wyniku brutalnej interwencji policji w Minneapolis.

W związku z tym L’Oreal już na początku czerwca oświadczył, że solidaryzuje się ze społecznością afroamerykańską i przeciw wszelkim niesprawiedliwościom.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: