4 min.
Kobiety też mają wąsik! Odważna akcja społecznościowa z okazji Movember 2019 na nowo definiuje kobiece piękno

08.08.2022
„Panuje ogólna panika”. W Hiszpanii coraz więcej kobiet doświadcza tajemniczych ukłuć w klubach
08.08.2022
W Iranie zakazano kobietom udziału w reklamach. Powodem oburzenie mężczyzn promocją lodów na patyku
08.08.2022
Paulina Młynarska wprost o słowach Bogusława Lindy: „Rzygnąłeś pan gadką z lat 90.”
08.08.2022
„Ściska mnie w gardle”, „Boję się powiedzieć, że mnie boli”. O prawo głosu w sprawach własnego ciała wciąż toczy się walka
07.08.2022
„Para jednopłciowa w polskim 'Tańcu z gwiazdami’? I spoko”. Martyna F. Zachorska o tym, że żadna to rewolucja
Marka Billie, produkująca maszynki do golenia, choć jest skierowana do kobiet, wykorzystuje listopad, aby pomóc zebrać fundusze na rzecz organizacji zdrowia mężczyzn Fundacji Movember. Jednocześnie rozpowszechnia komunikat, że kobiety nie powinny się wstydzić swoich wąsów na twarzy. I po raz kolejny zmienia podejście do owłosienia na kobiecym ciele.
Spis treści
Billie – marka dla kobiet
Billie jest pierwszą marką maszynek do golenia dla kobiet, która wzięła udział w akcji Movember, i pierwszą, która przedstawiła w związku z tą kampanią kobiety. W lipcu 2018 roku Billie zasłynęła zaprezentowaniem włosów w reklamie. Rok później firma rozpoczęła kolejną kampanię pokazującą włosy łonowe kobiet, za co zyskała szerokie uznanie. Nikogo w końcu nie powinno dziwić, że kobiety mają owłosienie na ciele. A marka nie zatrzymała się na włosach nóg. Pokazała puch brzucha, włosy łonowe, pod pachami i brwi a teraz oswaja nas z kobiecym wąsikiem.
Jak to jest, że marka produkująca maszynki do golenia promuje niegolenie się? Billy stawia bowiem na kobiecość, pokazując ją w autentycznych reklamach i dając nam swobodę dokonywania wyborów dotyczących naszego wyglądu.
„Gdy marki udają, że wszystkie kobiety mają ciało bez włosów, jest to wersja body-shamingu. Wiele z nich mówi o owłosieniu jako problemie, który należy rozwiązać za pomocą produktu, który próbują sprzedać. Nie chcieliśmy brać udziału w tej rozmowie ” – powiedziała Glamour współzałożycielka Billie, Georgina Gooley
I nam się to bardzo podoba! Reklama opublikowana na Youtubie marki Billy nie tylko normalizuje kobiece ciało, ale także działa w dobrym celu, wspierając mężczyzn.
W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:
PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
Kobiecy wąsik w akcji Movember 2019
Utrwalany przez lata kult gładkiego ciała sprawił, że akceptacja owłosienia na kobiecym ciele jest wciąż kłopotliwa i społecznie nieakceptowana. To, co powinno być traktowane jako coś naturalnego i normalnego wciąż szokuje, wzbudza niesmak i prowokuje do krytyki. Naprzeciw tej tendencji postanowiła wyjść marka Billy, która rozpoczęła najnowszą kampanię Movember, świętując fakt, że kobiety tak jak mężczyźni też mają wąsy.
„Nasze włosy mają bardzo ważne ogłoszenie: kobiety też mają wąsy” – mówią modelki w najnowszym spocie marki Billy. „Świat może tego nie wiedzieć, ponieważ wiele robimy, aby je ukryć. Ukrywałyśmy je przez całe życie. Ale mamy je” – słyszymy w dalszej części.
Nakręcony w tym samym zabawnym stylu co poprzednie filmy marki, spot przedstawia modelki z włosami na twarzy, które starają się je usunąć lub ukryć przez woskowanie, golenie i wybielanie. Choć maszynka Billie pojawia się w filmie na chwilę, ostatecznie zostaje odrzucona wraz z woskowymi paskami i pincetami. Kobiety bowiem czują się na tyle zmęczone ukrywaniem włosów i dojrzałe do innego podejścia, że postanawiają celebrować swój wąsik, czesząc go, stylizując żelem do brwi i podkreślając czerwoną szminką.
Spot został opublikowany także na Instagramie marki Billy. Obejrzało go już 146 tys. Internautów. Film spotkał się z wieloma pozytywnymi komentarzami.
„Jesteście prawdziwi! Właśnie dlatego uwielbiam tę firmę!”
„Tak bardzo kocham ten przekaz. Jako ktoś z PCOS, jest to dla mnie bardzo ważne!”
„Wreszcie owłosienie staje się czymś, czego nie należy się wstydzić”
„Mogę sobie wyobrazić, bo wiem z pierwszej ręki, jak silne muszą czuć się te kobiety. Wiem, że ta kampania zrobiła różnicę dla nich i dla innych kobiet, które odczuwają wstyd z powodu czegoś tak naturalnego jak włosy na twarzy. Tym kobietom i wszystkim kobietom, które uczą się kochać siebie: jesteście piękne!”
Movember – akcja mężczyzn dla mężczyzn
Movember jest zbitką angielskich słów moustache, wąsy, i November, listopad. To coroczne wydarzenie, które odbywa się w listopadzie w celu podniesienia świadomości na temat problemów zdrowotnych mężczyzn, w tym raka prostaty i jąder. Fundacja Movember, która jest odpowiedzialna za całe przedsięwzięcie ma nadzieję, że poprzez uczestnictwo mężczyzn, osiągnie znaczny wzrost liczby wykryć raka. Akcja ma także na celu przekonanie do poznania swojej rodzinnej historii zachorowań na raka oraz prowadzenie zdrowszego trybu życia.
Każdego roku coraz więcej panów zapuszcza wąsy na cały miesiąc.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Cieszy nas fakt, że owłosienie nie tylko coraz częściej pojawia się w reklamach, ale również coraz więcej się o nim mówi. A jakie jest wasze podejście do tematu owłosienia na ciele?
Podoba Ci się ten artykuł?
Tak
Nie
Powiązane tematy:
Polecamy

07.08.2022
Joanna Jędrusik: „Tinder zapełnia jakąś pustkę, a jednocześnie inne pustki tworzy”

06.08.2022
„Mężczyzna to nie jest ktoś, kto z definicji chce i umie inicjować seks. To może rodzić nieporozumienia w związku” – psycholożka o stereotypach związanych z męskością

06.08.2022
Jak Zakopane stało się polskim Davos i centrum leczenia gruźlicy, oferując kuracje żentycą, olejami i powietrzem

05.08.2022